Strona 2 z 4
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
: 08 maja 2018, 22:59
autor: chrisfox
Rewelacja, dziękuję

Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
: 11 maja 2018, 06:15
autor: marekfl
Po takiej wymianie warto było by sobie przebieg jeszcze ustawić zgodnie z oryginał

Wymiana wyświetlacza z taśma to koszt ok 50 - 70 zł

i odchodzą problemy z przebiegiem i w razie czego kodowaniem innym. Typu język, SSP.
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
: 11 maja 2018, 06:17
autor: marekfl
Magister pisze: ↑06 maja 2018, 09:19
A na koniec mam dla Was zagwozdkę - zobaczcie na zdjęcie, pewnie zbyt wiele nie dostrzeżecie, ale wierzcie mi na słowo: Zegary z przedlifta, niby takie same, ale...... zegary poniżej mają inną skalę na wskaźniku paliwa i temperatury, jest zupełnie inny układ ikon/kontrolek, występują dodatkowe kontrolki pod wskazówkami obrotomierza i prękościomierza i najważniejsze. Dolne zegary są w zasadzie zegarami poliftowymi ubranymi w szatę przedlifta. Poza tym są już na linii CAN - bez Clipa nie doprogramujecie na aucie.
Inna podziała na wskaźniku paliwa była w pierwszym roku produkcji dotyczy to również Laguny II PH I w Megane II ph I chyba się z tym nie spotkałem
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
: 11 maja 2018, 06:18
autor: marekfl
tzn ze zegary na górze zdjęcia są z auta z 2001 roku, potem podziałka wskaźnika paliwa była "gęstsza"
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
: 11 maja 2018, 07:20
autor: Magister
marekfl pisze: ↑11 maja 2018, 06:18
tzn ze zegary na górze zdjęcia są z auta z 2001 roku, potem podziałka wskaźnika paliwa była "gęstsza"
Akurat nie zgadłeś. Zegary na górze są z 2003r. Ale nie tylko o podziałkę tu chodzi, tylko o sam układ wszystkich kontrolek, które w dolnych zegarach są takie same, jak w polifcie.
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
: 11 maja 2018, 08:44
autor: Wojtekk
marekfl pisze: ↑11 maja 2018, 06:15
Po takiej wymianie warto było by sobie przebieg jeszcze ustawić zgodnie z oryginał

Wymiana wyświetlacza z taśma to koszt ok 50 - 70 zł

i odchodzą problemy z przebiegiem i w razie czego kodowaniem innym. Typu język, SSP.
Pewnie tak bym zrobił, ale wg mnie uszkodzony był również silniczek wskaźnika temperatury. Ten licznik (wraz z bezużytecznym dla mnie wyświetlaczem navi) udało się kupić za nie wiele więcej niż koszt naprawy wyświetlacza. Ale fakt faktem licznik muszę skorygować do oryginału (a to tez kilkadziesiąt zł).
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
: 11 maja 2018, 21:34
autor: marekfl
Magister pisze: ↑11 maja 2018, 07:20
Akurat nie zgadłeś. Zegary na górze są z 2003r.
nie zwróciłem nigdy uwagi na układ ikon, ale naprawiłem i odmładzałem nie raz te zegary i paznokieć bym sobie dał obciąć że to jest jedno i to samo oba te liczniki powinny być na Motorollce 68HC912,
nie mniej jednak Vel Satis to jednak nieco inna bajka niż laguna więc możliwe że i masz racje - nie miałem na stole zegarów z Velsatisa Ph II więc nie będę się upierał
co do tej podziałki to by się musieli wypowiedzieć użytkownicy modeli z pierwszego roku produkcji.
A i na plastiku z tyłu zegarów jest wytłoczony rok produkcji, to ze pochodzą z auta z 2003 roku wcale nie znaczy ze to jego oryginalny zegar z tego Auta

wiecie jak to jest

czasami używane zegary z małym przebiegiem są tańsze niż korekta liczniki

Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
: 13 maja 2018, 11:04
autor: axa2zxz
A te zegary na dole to z ktorego to rocznika? Wiem ze w Lagunie pod koniec Ph1 pakowali juz poliftowe liczniki, ale w Velu sie z czyms takim nie spotkalem jeszcze

Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
: 13 maja 2018, 12:01
autor: chrisfox
marekfl pisze: ↑11 maja 2018, 21:34
wiecie jak to jest

czasami używane zegary z małym przebiegiem są tańsze niż korekta liczniki
Przy okazji - czy z Velu można taką operację wykryć? W Safrane było to bajecznie łatwe - dwa przyciski, test zegarów i już wiadomo.
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
: 14 maja 2018, 20:12
autor: marekfl
czy można wykryć korektę ??
Oglądając fizycznie zegary

jeśli przy Motorolce na padach są ślady po lutowaniu to sprawa jest jasna

można sprawdzić VIN zapisany w zegarach, powinien się zgadzać z całą resztą. Inaczej nie ma tego jak sprawdzić jeśli źle "cofniesz" tzn w niewłaściwym miejscu lub źle wpiszesz sumę kontrolną wysypie się cały wsad i procek nie ruszy a tym samym i zegary. Więc jak jest zrobione dobrze do jest dobrze
Jak to niby w Safrance jest zrobione co ci wyświetla w teście ?? Nie robiłem nigdy takich ale widzę że są na 93C46 więc to żaden problem to zmienić.