Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
-
- Forumowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 kwie 2018, 07:23
- Skąd: Wrocław
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
Cześć!
Dziś ustawiałem wskazówkę temperatury (była przestawiona przez co wskazania były zaniżone).
Niestety podczas manewrowania licznikiem najprawdopodobniej uszkodziłem „taśmę” od wyświetlaczy LCD - podświetlają się ale nie pokazują żadnych wskazań (później manewrowałem nią - czasami coś się pojawiało ale znikało).
Najprostszym rozwiązaniem wydaje się kupno nowego licznika (na portalach ogłoszeniowych widziałem takie już po kilkadziesiąt zł).
Czy liczniki z innych roczników i modeli silnikowych będą pasowały bez problemu ? Czy należy przy tym podłączać komputer czy wystarczy zwykła podmianka i wszystko uruchomi się bez problemów na zmienionym liczniku ?
Pzdr!
Dziś ustawiałem wskazówkę temperatury (była przestawiona przez co wskazania były zaniżone).
Niestety podczas manewrowania licznikiem najprawdopodobniej uszkodziłem „taśmę” od wyświetlaczy LCD - podświetlają się ale nie pokazują żadnych wskazań (później manewrowałem nią - czasami coś się pojawiało ale znikało).
Najprostszym rozwiązaniem wydaje się kupno nowego licznika (na portalach ogłoszeniowych widziałem takie już po kilkadziesiąt zł).
Czy liczniki z innych roczników i modeli silnikowych będą pasowały bez problemu ? Czy należy przy tym podłączać komputer czy wystarczy zwykła podmianka i wszystko uruchomi się bez problemów na zmienionym liczniku ?
Pzdr!
- rafal1981
- Klubowicz
- Posty: 1006
- Rejestracja: 09 gru 2016, 23:32
- Skąd: Biskupice
- Rok: 2007
- Silnik: 2.0 dCi
- Drugie auto: FORD TAUNUS TCIII2.0
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
Ja mam polifta i kupilem poliftowy wszystko pasowalo znienilem tylko przebieg zeby pasowalo z moim .musisz kupic jesli masz benzyne to od benzyny a jak masz diesla to od diesla i tak samo jesli chodzi przedliftowy to musi byc przedliftowy
-
- Forumowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 kwie 2018, 07:23
- Skąd: Wrocław
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
Ok - tak właśnie się zorientowałem, ze dieslowskie maja mniejsze obroty na obrotomierzu 
A czy jeżeli kupię z navi to również zadziała ?
W mojej obecnej wersji nie mam navi tylko zwykły wyświetlacz z temperaturą.

A czy jeżeli kupię z navi to również zadziała ?
W mojej obecnej wersji nie mam navi tylko zwykły wyświetlacz z temperaturą.
-
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 lut 2017, 23:16
- Skąd: Września
- Rok: 2006
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Seicento Young '99
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
A mam prośbę do Ciebie jak będziesz rozbierał znowu zegary zrobiłbyś foto story jak się do nich dostać? Będę chciał dobrać się do wyświetlacza i chciałbym na zapas wiedzieć gdzie podważyć aby nic nie połamać i nie narobić widocznych uszkodzeń. Pozdro
-
- Forumowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 kwie 2018, 07:23
- Skąd: Wrocław
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
OK zrobię fotki.
- chrisfox
- Forumowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
- Skąd: Warszawa
- Rok: 2005
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Renault Safrane 2,5
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
Świetnie, to się bardzo przyda.
- Magister
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
- Skąd: Tarnów
- Rok: 2009
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Renault Laguna 2.0
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
Hej, i ja dorzucę swoje 3 grosze w temacie zegarów. Tak, jak piszą koledzy wyżej, ale w gwoli posortowania:
- każdy zegar zadziała z każdym autem, nieważne czy polift, czy przedlift - kwestia późniejszego zaprogramowania. Zegary poliftowe są już obsługiwane magistralą CAN, a nie linią K, jak w przedliftach, dodatkowo zegary poliftowe mają znacznie zubożoną grafikę na wyświetlaczu - naturalnym więc jest zakładanie tego co ma być
- nie ważne czy diesel czy benzyna - choć wiadomo, że są różne skale na obrotomierzu
- w zegarach są różne wersje oprogramowania, najlepiej nie kupować zegarów z początku produkcji 2001r - w sofcie nie mają one możliwości podglądu ciśnienia w oponach podczas jazdy, dodatkowo w późniejszych zegarach jest szansa, że już wyeliminowano problemy z ładowaniem, tak słynne w zegarach przedlifotwych
A na koniec mam dla Was zagwozdkę - zobaczcie na zdjęcie, pewnie zbyt wiele nie dostrzeżecie, ale wierzcie mi na słowo: Zegary z przedlifta, niby takie same, ale...... zegary poniżej mają inną skalę na wskaźniku paliwa i temperatury, jest zupełnie inny układ ikon/kontrolek, występują dodatkowe kontrolki pod wskazówkami obrotomierza i prękościomierza i najważniejsze. Dolne zegary są w zasadzie zegarami poliftowymi ubranymi w szatę przedlifta. Poza tym są już na linii CAN - bez Clipa nie doprogramujecie na aucie.

- każdy zegar zadziała z każdym autem, nieważne czy polift, czy przedlift - kwestia późniejszego zaprogramowania. Zegary poliftowe są już obsługiwane magistralą CAN, a nie linią K, jak w przedliftach, dodatkowo zegary poliftowe mają znacznie zubożoną grafikę na wyświetlaczu - naturalnym więc jest zakładanie tego co ma być
- nie ważne czy diesel czy benzyna - choć wiadomo, że są różne skale na obrotomierzu
- w zegarach są różne wersje oprogramowania, najlepiej nie kupować zegarów z początku produkcji 2001r - w sofcie nie mają one możliwości podglądu ciśnienia w oponach podczas jazdy, dodatkowo w późniejszych zegarach jest szansa, że już wyeliminowano problemy z ładowaniem, tak słynne w zegarach przedlifotwych
A na koniec mam dla Was zagwozdkę - zobaczcie na zdjęcie, pewnie zbyt wiele nie dostrzeżecie, ale wierzcie mi na słowo: Zegary z przedlifta, niby takie same, ale...... zegary poniżej mają inną skalę na wskaźniku paliwa i temperatury, jest zupełnie inny układ ikon/kontrolek, występują dodatkowe kontrolki pod wskazówkami obrotomierza i prękościomierza i najważniejsze. Dolne zegary są w zasadzie zegarami poliftowymi ubranymi w szatę przedlifta. Poza tym są już na linii CAN - bez Clipa nie doprogramujecie na aucie.

-
- Administrator
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
- Skąd: Warszawa
- Rok: 2003
- Silnik: 2.0T
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
O kurcze, fajne
Chce takie 


-
- Forumowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 kwie 2018, 07:23
- Skąd: Wrocław
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika
EDIT - z jakiegoś powodu poprzekładała się kolejność (proszę w opisie kierować się od image1 do kolejnych numerów)...
- Załączniki
-
- Teraz możemy wyjąć licznik (bez konieczności odpinania kostki wyświetlacza). Następnie odginamy delikatnie zatrzask zaczynając od jednego skraju
- image8.jpeg (95.31 KiB) Przejrzano 14772 razy
-
- Po wyjęciu odpinamy kostki (są dwie z zabezpieczeniem zatrzaskowym)
- image7.jpeg (111.97 KiB) Przejrzano 14772 razy
-
- Odchylamy licznik do góry i ciągniemy do siebie
- image6.jpeg (102.06 KiB) Przejrzano 14772 razy
-
- Odkręcamy śruby mocujące (torx) z lewej i prawej strony licznika
- image5.jpeg (121.62 KiB) Przejrzano 14772 razy
-
- Po zdjęciu osłon mamy widok na cały licznik
- image4.jpeg (100.19 KiB) Przejrzano 14772 razy
-
- Dolną osłonę najlepiej podważyć zaczynając od lewej strony i wyciągać z zaczepów (poprzez unoszenie) kierując się w prawo
- image3.jpeg (70.28 KiB) Przejrzano 14772 razy
-
- Następnie kierujemy do siebie i wyciągamy
- image2.jpeg (82.05 KiB) Przejrzano 14772 razy