DŁUGO ZAPALA OK 5-6SEK PO 20 SEK GAŚNIE BŁĄD DF172
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 07 sie 2017, 11:16
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Fiesta MK7
DŁUGO ZAPALA OK 5-6SEK PO 20 SEK GAŚNIE BŁĄD DF172
Witam
Jak w temacie.
Kręci dość długo chwilę chodzi normalnie a za chwilę po ok 15-20 sek gaśnie.
Clip pokazuje błąd df 172 czyli informacja kalkulatora wtrysku o prędkości obrotowej silnika - nieprawidłowa.
Co może być przyczyną?
Któryś czujnik?
Jak w temacie.
Kręci dość długo chwilę chodzi normalnie a za chwilę po ok 15-20 sek gaśnie.
Clip pokazuje błąd df 172 czyli informacja kalkulatora wtrysku o prędkości obrotowej silnika - nieprawidłowa.
Co może być przyczyną?
Któryś czujnik?
-
- Forumowicz
- Posty: 625
- Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
- Skąd: KUTNO
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Renault Megane RS
Re: DŁUGO ZAPALA OK 5-6SEK PO 20 SEK GAŚNIE BŁĄD DF172
Tak może to być któryś np. z czujników położenia wału korbowego. Kojarzę,że gdzieś tu na forum był już ten temat wałkowany. Proponuję poszukać 

-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 20 mar 2017, 12:52
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: DŁUGO ZAPALA OK 5-6SEK PO 20 SEK GAŚNIE BŁĄD DF172
Pewnie czujnik położenia wałka rozrządu. Najczęściej pada ten w głowicy od strony grodzi.
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 07 sie 2017, 11:16
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Fiesta MK7
Re: DŁUGO ZAPALA OK 5-6SEK PO 20 SEK GAŚNIE BŁĄD DF172
No powiem Wam, że wymieniony był jakieś 6 miesięcy temu. Kupiłem Delphi aby mieć pewność. Ale wtedy pokazało mi inny błąd czyli położenia wałka rozrządu nr 1 (ten od grodzi) i od tamtej pory było ok.
Ale czemu gaśnie po odpaleniu mimo że chodzi równo? Spróbuję podmienić ten z zakrzywioną wtyczka czyli nr 2. Może to ten a clip jeszcze nie widzi w nim problemu...
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to zapraszam
Ale czemu gaśnie po odpaleniu mimo że chodzi równo? Spróbuję podmienić ten z zakrzywioną wtyczka czyli nr 2. Może to ten a clip jeszcze nie widzi w nim problemu...
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to zapraszam

-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 20 mar 2017, 12:52
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: DŁUGO ZAPALA OK 5-6SEK PO 20 SEK GAŚNIE BŁĄD DF172
Odłącz wtyczkę i sprawdź czy będzie gasł. Jak nie będzie, to masz winowajcę 
To że wymieniałeś nie świadczy że jest w 100 sprawny. Może też świrować czujnik wału, albo jego wtyczka.

To że wymieniałeś nie świadczy że jest w 100 sprawny. Może też świrować czujnik wału, albo jego wtyczka.
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 07 sie 2017, 11:16
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Fiesta MK7
Re: DŁUGO ZAPALA OK 5-6SEK PO 20 SEK GAŚNIE BŁĄD DF172
Po odlaczeniu jednej lub drugiej wtyczki silnik gaśnie. Wiec czujniki i wtyczki raczej ok. Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Pompa paliwa? Może być?
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 07 sie 2017, 11:16
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Fiesta MK7
Re: DŁUGO ZAPALA OK 5-6SEK PO 20 SEK GAŚNIE BŁĄD DF172
Już się wyjaśniło.
Powodem były uszkodzone wtryskiwacze gazu, które w momecie odpalania auta na benzynie powinny być w pozycji ZAMKNIĘTE.
3 z 6ciu po kilku latach bezawaryjnego działania zawieszały się i brakowało kompresji w cylindrach bo ciśnienie "uciekało" w pewnym sensie do instalacji gazowej przez otwarte wtryskiwacze, a silnik na benzynie też chodził nierówno.
Powodem były uszkodzone wtryskiwacze gazu, które w momecie odpalania auta na benzynie powinny być w pozycji ZAMKNIĘTE.
3 z 6ciu po kilku latach bezawaryjnego działania zawieszały się i brakowało kompresji w cylindrach bo ciśnienie "uciekało" w pewnym sensie do instalacji gazowej przez otwarte wtryskiwacze, a silnik na benzynie też chodził nierówno.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: DŁUGO ZAPALA OK 5-6SEK PO 20 SEK GAŚNIE BŁĄD DF172
Identyczny powód był u mnie.
Auto odpalało zasilane jednocześnie benzyna i gazem
Auto odpalało zasilane jednocześnie benzyna i gazem
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 07 sie 2017, 11:16
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Fiesta MK7
Re: DŁUGO ZAPALA OK 5-6SEK PO 20 SEK GAŚNIE BŁĄD DF172
Jak się okazało powodów było kilka.
Po pierwsze problem zwtryskiwaczami gazu i po drugie zaczął szwankować czujnik położenia wałka rozrządu nr 2 (ten z zagiętą wtyczką, błąd DF593).
Napiszę w piatek po wymianie czy clip się nie mylił.
Po pierwsze problem zwtryskiwaczami gazu i po drugie zaczął szwankować czujnik położenia wałka rozrządu nr 2 (ten z zagiętą wtyczką, błąd DF593).
Napiszę w piatek po wymianie czy clip się nie mylił.
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 07 sie 2017, 11:16
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Fiesta MK7
Re: DŁUGO ZAPALA OK 5-6SEK PO 20 SEK GAŚNIE BŁĄD DF172
Wszystko się potwierdziło.
Wymiana czujnika rozwiązała ostatecznie problem z zapalaniem silnika. 10 min pracy i już pali na dotyk.
Vel dawał komunikat: anti polution faulty.
Wymiana czujnika rozwiązała ostatecznie problem z zapalaniem silnika. 10 min pracy i już pali na dotyk.

Vel dawał komunikat: anti polution faulty.