Wymiana poduszki silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Wymiana poduszki silnika.
Witam, przy okazji wymiany świec zauważyłem, że gumowa tuleja poduszki górnej silnika wygląda nieciekawie.
Chodzi mi o tę wprasowaną w to górne wzmocnienie 8200058523. Nie chcę wymieniać tego całego wzmocnienia i znalazłem taką tuleję.
https://www.franceauto.pl/pl/p/TULEJA-P ... 3.0-V6/567
Przerabiał już ktoś ten temat?
Chodzi mi o tę wprasowaną w to górne wzmocnienie 8200058523. Nie chcę wymieniać tego całego wzmocnienia i znalazłem taką tuleję.
https://www.franceauto.pl/pl/p/TULEJA-P ... 3.0-V6/567
Przerabiał już ktoś ten temat?
- Załączniki
-
- Ta u dołu.
- 20190704_174457.jpg (377.36 KiB) Przejrzano 12150 razy
Re: Wymiana poduszki silnika.
tak, tę tuleje metalowo gumową sie normalnie wymienia samą. Kupowałem z rok temu w InterCarsie, choć dwa razu drożej...
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Wymiana poduszki silnika.
Ile jest poduszek pod V6?
Z tego rysunku wynika, że dwie duże, jedna środkowa i górna.
Z tego rysunku wynika, że dwie duże, jedna środkowa i górna.
- Załączniki
-
- 01024346.png (17.45 KiB) Przejrzano 12126 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Wymiana poduszki silnika.
Mam dylemat, według obrazka powyżej dolna poduszka, zwana ósemką wygląda tak:
Kierować się numerami czy rysunkiem?
A taką mam i na aucie, i taka też wychodzi z numerów:
Czy te poduszki są zamienne?Kierować się numerami czy rysunkiem?
Re: Wymiana poduszki silnika.
ta dolna poduszka silnika (albo jak mówią niektórzy skrzyni biegów) u mnie wyglądała jak ta "febi-bilstein" - czyli jak ta z dokumentacji. (Jak jest padnięta w V6 to masz metaliczne uderzenie jak całkiem odpuszczasz pedał gazu po gwałtownym przyśpieszeniu). Takiej innej "chromowanej" nie widziałem jeszcze ale jeśli pasuje długość i średnice otworów, to bierz tę która będzie sztywniejsza -> włóż dwa śrubokręty w otwory i spróbuj poruszać tulejami (a jeszcze lepiej w imadle). Jak zmieniałem kiedyś u siebie to najsztywniejsza była... uwaga -> nie porwana używka ze szrotu i tę założyłem.
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Wymiana poduszki silnika.
Mam już komplet poduszek, ale zanim wezmę się do wymiany, potrzebuję informacji.
Jaki jest symbol, rozmiar śruby poduszki skrzyni biegów.
To jest odwrócony torx. Śruba nr 17 na schemacie.
Jaki jest symbol, rozmiar śruby poduszki skrzyni biegów.
To jest odwrócony torx. Śruba nr 17 na schemacie.
Re: Wymiana poduszki silnika.
Odnośnie tej poduszki dolnej to ja miałem i wymieniałem jak ta druga -> OEM Renault. Później zorientowałem się że poduszki można regenerować -> są firmy które wstawiają w to miejsce poliuretanowe tuleje, wysyła się starą i regenerują.
Czemu wymieniasz pozostałe poduszki, są zerwane?
Odnośnie twego pytania co do tej śruby -> jest do niej dostęp bez zdejmowania aku? Bo bym mógl przyłożyć nasadkę odwróconego torxa - mam komplet takich, i dać znać.
Czemu wymieniasz pozostałe poduszki, są zerwane?
Odnośnie twego pytania co do tej śruby -> jest do niej dostęp bez zdejmowania aku? Bo bym mógl przyłożyć nasadkę odwróconego torxa - mam komplet takich, i dać znać.
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Wymiana poduszki silnika.
Poduszki zrobione, jakieś trzy godziny na spokojnie.
Zaczynamy od poduszki skrzyni, by się do niej dostać, demontujemy akumulator i podstawę akumulatora. Jeszcze całość. Podstawa.
Potem podkładamy lewarek pod skrzynię biegów i delikatnie do góry.
Odkręcamy dwa torxy na nasadkę E16 i jedną nakrętke. E16 i nakrętka.
I po demontażu. Tak wygląda nowa i stara poduszka.
Zakładamy nową, wstępnie skręcamy, lewarkiem ustawiamy wysokość i skręcamy na full.
Czas na drugą poduszkę od strony rozrządu.
Lewarek pod silnik, ja dałem pod śrubę dolnej poduszki, ale następnym razem dałabym bardziej do przodu, bo po zdemontowaniu mocowań, silnik pochyla się do przodu. Jeszcze całość.
Na początek odkręcamy łącznik. W takim stanie była tuleja wewnątrzna.
Następnie wyjmujemy łaczniki. Porównanie łączników. Ten był chyba w najlepszym stanie.
Potem odkręcamy trzy nakrętki mocowania i jedną od poduszki silnika. Poduszka.
Jak mamy wyjęty wspornik to możemy wymienić tuleję. Kompletnie rozwalone.
Odkręcamy poduszkę i wstawiamy nową. Tak wyglądają poduszki.
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Najpierw poduszka, potem wspornik, trochę kombinacji jest z ustawieniem silnika. I na końcu łącznik.
Teraz już nam został dolny łącznik. Na dwóch śrubach, bezproblemowa wymiana. Tak wyglądają razem. Niby cały, ale kręcił się wokół osi.
Zaczynamy od poduszki skrzyni, by się do niej dostać, demontujemy akumulator i podstawę akumulatora. Jeszcze całość. Podstawa.
Potem podkładamy lewarek pod skrzynię biegów i delikatnie do góry.
Odkręcamy dwa torxy na nasadkę E16 i jedną nakrętke. E16 i nakrętka.
I po demontażu. Tak wygląda nowa i stara poduszka.
Zakładamy nową, wstępnie skręcamy, lewarkiem ustawiamy wysokość i skręcamy na full.
Czas na drugą poduszkę od strony rozrządu.
Lewarek pod silnik, ja dałem pod śrubę dolnej poduszki, ale następnym razem dałabym bardziej do przodu, bo po zdemontowaniu mocowań, silnik pochyla się do przodu. Jeszcze całość.
Na początek odkręcamy łącznik. W takim stanie była tuleja wewnątrzna.
Następnie wyjmujemy łaczniki. Porównanie łączników. Ten był chyba w najlepszym stanie.
Potem odkręcamy trzy nakrętki mocowania i jedną od poduszki silnika. Poduszka.
Jak mamy wyjęty wspornik to możemy wymienić tuleję. Kompletnie rozwalone.
Odkręcamy poduszkę i wstawiamy nową. Tak wyglądają poduszki.
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Najpierw poduszka, potem wspornik, trochę kombinacji jest z ustawieniem silnika. I na końcu łącznik.
Teraz już nam został dolny łącznik. Na dwóch śrubach, bezproblemowa wymiana. Tak wyglądają razem. Niby cały, ale kręcił się wokół osi.
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Wymiana poduszki silnika.
Zastanawiam się jeszcze nad wymianą tych dwóch łap silnika, 7 i 8 na rys.
Cena wysoka i dostępność słaba.
Ktoś to już wymieniał, jaki wpływ ma na poduszki silnika?
Cena wysoka i dostępność słaba.
Ktoś to już wymieniał, jaki wpływ ma na poduszki silnika?
- Załączniki
-
- 01006031.png (14.71 KiB) Przejrzano 11575 razy
Re: Wymiana poduszki silnika.
To nie są poduszki silnika, tylko zawieszenia.