Witam. Mam problem ze wspomaganiem. Ostatnio pojawiło się piszczenie przy maksymalnym skręceniu kierownicy i zaczęła się kierownica lekko zacinać, gdy samochód był zimny. Nie pracowała równomiernie tylko się przycinała. Po rozgrzaniu samochodu wszystko jest ok. Wymieniłem maglownicę, bo i tak były z nią problemy, ale problem całkowicie nie zniknął. Nadal zostało to lekkie przycinanie się kierownicy, gdy jest zimny i piszczenie przy maksymalnym skręcie. Ktoś może ma jakiś pomysł co to może być? Dodaję filmik, na którym słychać ten efekt.
https://www.youtube.com/watch?v=nvpHYyCqXJM
Problem ze wspomaganiem
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Problem ze wspomaganiem
A czemu wymiana malownicy?
Najwcześniej pada pompa wspomagania, a przy maksymalnych wychyleniach panuje tam największe ciśnienie dlatego jęczy
Najwcześniej pada pompa wspomagania, a przy maksymalnych wychyleniach panuje tam największe ciśnienie dlatego jęczy
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Administrator
- Posty: 355
- Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
- Skąd: Konin
- Rok: 2007
- Silnik: 3.5 V6
Re: Problem ze wspomaganiem
Maglownica ponieważ była zepsuta, ciężko chodziła kierownica. Właśnie zastanawiałem się nad pompą wspomagania, ale nie chciałem w ciemno kupować.
-
- Klubowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 07 gru 2016, 20:05
- Skąd: Mysłowice
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Citroen C5
Re: Problem ze wspomaganiem
U mnie winowajcą jest pasek od pompy wspomagania dokładnie mam te same objawy co Ty, wymień pasek będzie dobrze i sprawdź stan płynu w układzie, dojście do wymiany paska nie jest dobre dlatego mało w którym velu z 3.5v6 jest on wymieniony.
-
- Administrator
- Posty: 355
- Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
- Skąd: Konin
- Rok: 2007
- Silnik: 3.5 V6
Re: Problem ze wspomaganiem
Cześć. Już naprawione, wymieniłem pompę wspomagania i wszystko wróciło do normy. Sprawa dostępu, żeby cokolwiek przy tym zrobić jest okropna 

-
- Klubowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 07 gru 2016, 20:05
- Skąd: Mysłowice
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Citroen C5
Re: Problem ze wspomaganiem
Właśnie, wiem oby u mnie tylko pasek był ;D po piszczy i się slizga więc mi się kierownica zacina, pompę kupiłeś nową czy uzywke?
-
- Administrator
- Posty: 355
- Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
- Skąd: Konin
- Rok: 2007
- Silnik: 3.5 V6
Re: Problem ze wspomaganiem
Pompę kupowałem używaną
-
- Forumowicz
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 14:27
- Skąd: Kraków
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: Problem ze wspomaganiem
Cześć
Zalecam zacząć od wymiany paska (miałem dokładnie takei objawy i pomogło)
tylko uwaga - trzeba kupić pasek elastyczny (np hutchinson) - w układzie nie ma napinacza, tylko śruba do regulacji naprężenia.
Zalecam zacząć od wymiany paska (miałem dokładnie takei objawy i pomogło)
tylko uwaga - trzeba kupić pasek elastyczny (np hutchinson) - w układzie nie ma napinacza, tylko śruba do regulacji naprężenia.