Obwód cewek zapłonowych 3.5 V6
-
- Administrator
- Posty: 355
- Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
- Skąd: Konin
- Rok: 2007
- Silnik: 3.5 V6
Obwód cewek zapłonowych 3.5 V6
Od pewnego czasu borykam się z tym problemem w moim Velu. Zaczęło się od tego, że podczas jazdy nagle pojawiał się komunikat głosowy "Fuel injection system not functioning" co skutkowało przerywaniem, a wręcz szarpaniem samochodu. Niezależnie czy jechał na gazie, czy na benzynie, niemniej na LPG było to bardziej odczuwalne. Generalnie po zgaszeniu silnika Clip nie miał żadnych błędów, co było dla mnie dziwne. Raz udało mi się go złapać na gorącym uczynku i Clip wyświetlił "Obwód cewek zapłonowych (DF345)". Mechanik powiedział, że trzeba wymienić cewki zapłonowe, najlepiej wszystkie, bo nie da się stwierdzić która cewka nawala. Tak też poczyniłem. Cewki zamówiłem, niestety zamienniki. Z tej aukcji: http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-espac ... 71448.html. Cewki przyszły, przystąpiłem do wymiany. Było bardzo kwieciście podczas ich wymiany . Wymiana raczej przebiegła pomyślnie, tyle że błąd o obwodzie cewek zapłonowych jak był, tak jest. Różnica jest taka, że przy oryginalnych cewkach błąd załączał się podczas jazdy gdy zaczynało coś przerywać. Obecnie jest tak, że od razu przy odpaleniu samochód wyrzuca "Fuel injection system not functioning" tyle że nie dzieje się nic złego, pracuje normalnie (chyba). Wcześniej, gdy podczas jazdy pojawiał się ten błąd to samochód potrafił jechać jak traktor. Nie wiem np. czy cewki mają swoją określoną rezystancję i zamienniki, które zamówiłem mogą mieć jakieś odchyły od tej wartości przez co komputer już na samym początku zgłasza błąd. Różnica jest jeszcze taka, że teraz po zgaszeniu silnika błąd zostaje w pamięci komputera. Na chwilę obecną nie mam pomysłu na rozwiązanie tego problemu.
Oprócz tego na liczniku świeci się także ten komunikat:
Oprócz tego na liczniku świeci się także ten komunikat:
Re: Obwód cewek zapłonowych 3.5 V6
Sprawdź kable idące do elektronicznej przepustnicy, być może wystarczy po prostu ponownie wpiąć wtyczke. Nie wiem po co wymieniłeś wszystkie, Clip podaje dokładnie czy i która cewka lub świeca jest do wymiany. Jeśli masz zaś LPG to wogole obstawiał bym uszkodzony wtryskiwacz gazowy, daje dokładnie takie same objawy.
-
- Administrator
- Posty: 355
- Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
- Skąd: Konin
- Rok: 2007
- Silnik: 3.5 V6
Re: Obwód cewek zapłonowych 3.5 V6
To ewentualnie jutro jeszcze sprawdzę kable do przepustnicy. Wymieniałem wszystkie cewki gdyż Clip mi zgłaszał taki błąd, jak na dołączonym zdjęciu, a któraś cewka ewidentnie przestawała pracować. Wtryskiwacze LPG rok temu w lipcu zmieniałem, także to raczej nie od nich
Re: Obwód cewek zapłonowych 3.5 V6
skoro masz LPG, to sprawdź jeszcze obie kostki do komuptera gazowego (jest na drodze oryginalnej wiązki). To uszkodzenie o którym piszesz to na 99% nie łącząca poprawnie kostka albo na przepustnicy albo na kompie gazowym. (w kilku v6 które miałem tylko w jednym padł potencjometrw przepustnicy i dawał taki błąd, w pozostałych najczęściej padał wtrysk gazu, co pokazuje komp od lpg)
- KaMis
- Klubowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 07 gru 2016, 13:52
- Skąd: Aleksandrów Łódzki
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Obwód cewek zapłonowych 3.5 V6
Wydaje mi się, że jak by przepustnica maczala w tym palce to
by przy każdej nieprawidłowości w jej działaniu, auto wchodziło w tryb awaryjny tak jak było to u mnie i kolegi.
by przy każdej nieprawidłowości w jej działaniu, auto wchodziło w tryb awaryjny tak jak było to u mnie i kolegi.
Re: Obwód cewek zapłonowych 3.5 V6
Odświeżę temat, udało Ci się Kryniax znaleźć rozwiązanie problemu?
Od pewnego czasu borykam się z takim samym błędem, po wymianie cewki na pierwszym cylindrze zrobiłem jakieś 400 km i zaczął się pojawiać własnie czerwony błąd "fuel injection system not functioning". Co ciekawe, po zgaszeniu na kilka minut i ponownym odpaleniu jest ok, czasami na 500 metrów, czasami na 100 km, nie ma na to reguły. Za to po kilku takich błędach pojawia się check engine i "anti pollution monitor faulty". Warsztat nie za bardzo może sobie z tym poradzić, a błąd nie zawsze zostaje w pamięci (potwierdzone też u innego).
Może ktoś ma jakieś pomysły?
Od pewnego czasu borykam się z takim samym błędem, po wymianie cewki na pierwszym cylindrze zrobiłem jakieś 400 km i zaczął się pojawiać własnie czerwony błąd "fuel injection system not functioning". Co ciekawe, po zgaszeniu na kilka minut i ponownym odpaleniu jest ok, czasami na 500 metrów, czasami na 100 km, nie ma na to reguły. Za to po kilku takich błędach pojawia się check engine i "anti pollution monitor faulty". Warsztat nie za bardzo może sobie z tym poradzić, a błąd nie zawsze zostaje w pamięci (potwierdzone też u innego).
Może ktoś ma jakieś pomysły?
-
- Administrator
- Posty: 355
- Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
- Skąd: Konin
- Rok: 2007
- Silnik: 3.5 V6
Re: Obwód cewek zapłonowych 3.5 V6
Uporałem się z tym problemem. Winowajcami okazały się cewki zamienniki, a było to widać dopiero na oscyloskopie. Oryginalne cewki komunikowały się z komputerem na logice 3v, natomiast zamienniki pracowały na 5v i komputer się burzył. Oprócz tego kable do jednej wtyczki zapłonowej były mocno zmęczone życiem. Powróciłem do oryginalnych cewek, bo okazało się że z nich tylko jedna była niesprawna, a jedną oryginalną używaną dokupiłem i samochód jak na razie jeździ bez błędów, do czasu... .
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 lip 2017, 11:05
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Rok: 2003
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Sierra 2.0 DOHC
Re: Obwód cewek zapłonowych 3.5 V6
Jaki był koszt cewki oryginalnej? I jaka to jest firma?
-
- Forumowicz
- Posty: 28
- Rejestracja: 16 lut 2019, 16:03
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Rok: 2003
- Silnik: 3.5 V6
Re: Obwód cewek zapłonowych 3.5 V6
Mi padła 2 tyg. temu cewka oczywiście w banku przy grodzi chyba nr1. Koszt nowej około 200zł nie pamiętam producenta musiałbym skoczyć do garażu gdzieś leży jeszcze pudełko, przy okazji wymiana wszystkich świec
-
- Administrator
- Posty: 355
- Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
- Skąd: Konin
- Rok: 2007
- Silnik: 3.5 V6
Re: Obwód cewek zapłonowych 3.5 V6
Ja kupiłem używaną, okolice 30zł. Nie sprawia żadnych problemów.