Od pewnego czasu borykam się z tym problemem w moim Velu. Zaczęło się od tego, że podczas jazdy nagle pojawiał się komunikat głosowy "Fuel injection system not functioning" co skutkowało przerywaniem, a wręcz szarpaniem samochodu. Niezależnie czy jechał na gazie, czy na benzynie, niemniej na LPG było to bardziej odczuwalne. Generalnie po zgaszeniu silnika Clip nie miał żadnych błędów, co było dla mnie dziwne. Raz udało mi się go złapać na gorącym uczynku i Clip wyświetlił "Obwód cewek zapłonowych (DF345)". Mechanik powiedział, że trzeba wymienić cewki zapłonowe, najlepiej wszystkie, bo nie da się stwierdzić która cewka nawala. Tak też poczyniłem. Cewki zamówiłem, niestety zamienniki. Z tej aukcji:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-espac ... 71448.html. Cewki przyszły, przystąpiłem do wymiany. Było bardzo kwieciście podczas ich wymiany

. Wymiana raczej przebiegła pomyślnie, tyle że błąd o obwodzie cewek zapłonowych jak był, tak jest. Różnica jest taka, że przy oryginalnych cewkach błąd załączał się podczas jazdy gdy zaczynało coś przerywać. Obecnie jest tak, że od razu przy odpaleniu samochód wyrzuca "Fuel injection system not functioning" tyle że nie dzieje się nic złego, pracuje normalnie (chyba). Wcześniej, gdy podczas jazdy pojawiał się ten błąd to samochód potrafił jechać jak traktor. Nie wiem np. czy cewki mają swoją określoną rezystancję i zamienniki, które zamówiłem mogą mieć jakieś odchyły od tej wartości przez co komputer już na samym początku zgłasza błąd. Różnica jest jeszcze taka, że teraz po zgaszeniu silnika błąd zostaje w pamięci komputera. Na chwilę obecną nie mam pomysłu na rozwiązanie tego problemu.
Oprócz tego na liczniku świeci się także ten komunikat:
