
Uszczelka dolna przednich drzwi
- KaMis
- Klubowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 07 gru 2016, 13:52
- Skąd: Aleksandrów Łódzki
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Uszczelka dolna przednich drzwi
Proszę was o pomoc bo normalnie chyba coś robię nie tak. Rozleciała się prawa przednia uszczelka dolna drzwi i cały syf leci do środka. Lewa jeszcze jako tako się trzyma ale też lada moment odpadnie. Chciałem zapytać w ASO jaka cena ale przez telefon Pan nie jest w stanie mi pomóc, na allegro są różne ale żadna nie wygląda jak ta potrzebna. Może ktoś pomóc jak to ugryźć, albo już wymieniał?


- KaMis
- Klubowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 07 gru 2016, 13:52
- Skąd: Aleksandrów Łódzki
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Uszczelka dolna przednich drzwi
KaMis pisze:Proszę was o pomoc bo normalnie chyba coś robię nie tak. Rozleciała się prawa przednia uszczelka dolna drzwi i cały syf leci do środka. Lewa jeszcze jako tako się trzyma ale też lada moment odpadnie. Chciałem zapytać w ASO jaka cena ale przez telefon Pan nie jest w stanie mi pomóc, na allegro są różne ale żadna nie wygląda jak ta potrzebna. Może ktoś pomóc jak to ugryźć, albo już wymieniał?


- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Uszczelka dolna przednich drzwi
Typowy problem każdego właściciela Vela.
Uszczelka zapobiega dostawaniu się piasku pod drzwi. Ciężki temat w zakupie
Uszczelka zapobiega dostawaniu się piasku pod drzwi. Ciężki temat w zakupie
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
- rafal1981
- Klubowicz
- Posty: 1006
- Rejestracja: 09 gru 2016, 23:32
- Skąd: Biskupice
- Rok: 2007
- Silnik: 2.0 dCi
- Drugie auto: FORD TAUNUS TCIII2.0
Re: Uszczelka dolna przednich drzwi
jakbym patrzył na moją uszczelkę ,identycznie jak u Ciebie
Re: Uszczelka dolna przednich drzwi
U mnie podobnie to wygladalo, przy kazdym myciu coraz wiecej sie odrywalo, po kilku nieudanych probach przyklejenia obcialem uszczelke i teraz jest spokoj...
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Uszczelka dolna przednich drzwi
Nie wlatuje woda przez to albo piasek?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
Re: Uszczelka dolna przednich drzwi
Obcialem mniej wiecej tyle ile pokazal KaMis i jak na razie nic sie nie dzieje
.

- KaMis
- Klubowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 07 gru 2016, 13:52
- Skąd: Aleksandrów Łódzki
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Uszczelka dolna przednich drzwi
Może od strony końca drzwi gdy uszczelka jest nie pełna nie ma za bardzo problemu, tak w moim przypadku czego nie widać na zdjęciach, od początku drzwi jest jeszcze jakiś 15 centymetrowy ubytek uszczelki i w tym miejscu z racji, że jest blisko koła, wpada wszystko jak leci
. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia jak wczoraj sprzątałem. Znalazłem może jakąś alternatywę w postaci uniwersalnej uszczelki najbardziej zbliżonej do tego co jest w miejscu tej dziury, ale to jak przetestuje zdam relację.



-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 03 maja 2017, 14:01
- Skąd: Oława
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: EspaceIV 3,5 V6 2005
Re: Uszczelka dolna przednich drzwi
@KaMis przetestowales juz ta uszczelke?
Problem oryginalnej uszczelki wynika z jej konstrukcji. W procesie ekstruzji wytlaczany jest ksztalt uszczelki ktora tak na prawde sklda sie z 2 rodzaji gumy tzw "solid" i "moss gumi". Moss jest ta czescia ktora jest dociskna i w zalozeniu jest duzo bardziej odporna na duze odksztalcenia. Niestety miejsce polaczenia jest zwykle najbardziej problematyczne do wykonania bo ciezko zgrac 2 ruzne temp topnienia ekstruderow jesli glca coekstruzyjna nie ma osobnyh plaszczow wodnych.
Skutek to mikokopijne pecherzyki powietrza na styku i w efekcie tego pozniejsze rozrywanie sie uszczelki w tym miejscu.
Zeby bylo malo wlasnie ta odpadajaca czesc lubi sie tez rozszypywac/rozrywac a to juz klasyczny przyklad przegrzania w procesie wulkanizacji. Ogolnie - straszny badziew.
Niestety siedze w tej branzy i spotykam sie z tym na codzien.
Nawet rozgladalem sie nad jakims zamiennikiem i nic na razie nie znalazlem.
Spokojnie mozna to kleić klejami cyjanopanowymi np kropelka - tak sie poprawia uszczelki nawet w Rolsie. Przed sklejeniem dobrze wyczyscic i psiknac odtluszczaczem aby poprawic adhezje. I uwaga zeby nie zalac calej lipki (tego piora) bo twarda straci funkcje.
Z podmiana tego nie bedzie tak latwo bo nie jest to prosta uszczelka. Sam jej ksztalt nie jest skomplikowany ale niestety konstruktorzy przekombinowali i od strony kola jest nadlewka z wtryskarki. Oczywiscie wystepuje strona prawa i lewa.
Moja rada: przy wymianie koniecznie zachowac lub zorganizowac z uzywki ta nadlewke i do niej dokleicć reszte... moze ta ktora znalazles.
Problem oryginalnej uszczelki wynika z jej konstrukcji. W procesie ekstruzji wytlaczany jest ksztalt uszczelki ktora tak na prawde sklda sie z 2 rodzaji gumy tzw "solid" i "moss gumi". Moss jest ta czescia ktora jest dociskna i w zalozeniu jest duzo bardziej odporna na duze odksztalcenia. Niestety miejsce polaczenia jest zwykle najbardziej problematyczne do wykonania bo ciezko zgrac 2 ruzne temp topnienia ekstruderow jesli glca coekstruzyjna nie ma osobnyh plaszczow wodnych.
Skutek to mikokopijne pecherzyki powietrza na styku i w efekcie tego pozniejsze rozrywanie sie uszczelki w tym miejscu.
Zeby bylo malo wlasnie ta odpadajaca czesc lubi sie tez rozszypywac/rozrywac a to juz klasyczny przyklad przegrzania w procesie wulkanizacji. Ogolnie - straszny badziew.
Niestety siedze w tej branzy i spotykam sie z tym na codzien.
Nawet rozgladalem sie nad jakims zamiennikiem i nic na razie nie znalazlem.
Spokojnie mozna to kleić klejami cyjanopanowymi np kropelka - tak sie poprawia uszczelki nawet w Rolsie. Przed sklejeniem dobrze wyczyscic i psiknac odtluszczaczem aby poprawic adhezje. I uwaga zeby nie zalac calej lipki (tego piora) bo twarda straci funkcje.
Z podmiana tego nie bedzie tak latwo bo nie jest to prosta uszczelka. Sam jej ksztalt nie jest skomplikowany ale niestety konstruktorzy przekombinowali i od strony kola jest nadlewka z wtryskarki. Oczywiscie wystepuje strona prawa i lewa.
Moja rada: przy wymianie koniecznie zachowac lub zorganizowac z uzywki ta nadlewke i do niej dokleicć reszte... moze ta ktora znalazles.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Uszczelka dolna przednich drzwi
Poradziłem sobie z tym wszystkim.
Potrzebny ostry nożyk i opaska plastikowa, czarna cienka.
Robimy dziurkę w naszym odstającym kawałku, i w uszczelce wyżej także.
Uwaga bo uszczelki są bardzo cienkie, w dwie dziurki wkładamy opaskę i ją łączymy - najlepiej jeszcze chowając ją pod tą uszczelką.
Nic nie widać, uszczelka się trzyma, spełnia swoje zadanie i nie obija się podczas jazdy.
Potrzebny ostry nożyk i opaska plastikowa, czarna cienka.
Robimy dziurkę w naszym odstającym kawałku, i w uszczelce wyżej także.
Uwaga bo uszczelki są bardzo cienkie, w dwie dziurki wkładamy opaskę i ją łączymy - najlepiej jeszcze chowając ją pod tą uszczelką.
Nic nie widać, uszczelka się trzyma, spełnia swoje zadanie i nie obija się podczas jazdy.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!