Dolewki oleju
-
- Klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
- Skąd: Lubań/ Wesołówka
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Citroen C4
Dolewki oleju
Witam. Ile wasze auta pobieraja wam oleju. Piszcie jaki silnik i ile dolewacie na ile km.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Dolewki oleju
Odkrylem że 2.0T gdy go ciśniemy chleje olej na potęgę. Ostatnio 1.5L na 1500km.
Uszczelnilem odme i pokrywę odmy, widocznie spadło spalanie oleju, ile, tego nie wiem ale planuje teraz dolać do pełna i sprawdzić ile zje.
Poprzedni właściciel twierdził że dolewa litr na 15000km...ciekawe bo tyle to wyciekło na 100km z lejacej miski olejowej
Uszczelnilem odme i pokrywę odmy, widocznie spadło spalanie oleju, ile, tego nie wiem ale planuje teraz dolać do pełna i sprawdzić ile zje.
Poprzedni właściciel twierdził że dolewa litr na 15000km...ciekawe bo tyle to wyciekło na 100km z lejacej miski olejowej
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
- Skąd: Lubań/ Wesołówka
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Citroen C4
Re: Dolewki oleju
No mi na 10000 tys srednio 2 do 3 litrow. Mam ciezka noge. Tez 2.0t. Czyli to norma chyba w tych silnikach, i zbytnio nie ma sie co martwic?
Czytalem na forum renault i sa tacy, ktorym niby 100g od wymiany do wymiany ubywa.
Czytalem na forum renault i sa tacy, ktorym niby 100g od wymiany do wymiany ubywa.
-
- Administrator
- Posty: 355
- Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
- Skąd: Konin
- Rok: 2007
- Silnik: 3.5 V6
Re: Dolewki oleju
U mnie też bierze, ale różnie. Teraz od dolewki przejechałem 1500km i ubyło tylko 0.2l oleju. Zastanawiałem się nad ceramizerem, ale nie wiem, trochę się boje to dodawać
. Olej jaki leję to Shell Helix Ultra 5W30. Przewertowałem wiele for, głównie o infinity i zdania są podzielone. Niektórym bierze, niektórym nie.

- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Dolewki oleju
Nie lej ceramizera bo zatyka kanaliki i silnik do wymiany będzie, słowa mechanika.
Chlanie oleju może polegać albo przez turbine która już się kończy albo przez zużyte pierścienie olejowe.
Chlanie oleju może polegać albo przez turbine która już się kończy albo przez zużyte pierścienie olejowe.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
- Skąd: Lubań/ Wesołówka
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Citroen C4
Re: Dolewki oleju
No moja turbina ma juz delikatne luzy. Moze i dlatego tyle zlopie. Znajomu w paseratti 2.0t benzyna po 5 tys 3.5l dolewa. Nie taki francuz zly jak o nim gadają by
ceramizer tez myslalem ale kumpel wybil mi to z glowy,. Ja mam na blacie 270tys wiec nie ma sie co dziwic

Re: Dolewki oleju
Zużyte pierscienie, zużyte uszczelniacze turbiny tutaj mówilibyśmy o naprawdę dużym spalaniu oleju. Kiedyś Fiat 125 P miał normę 1l oleju na 1000 km, taka sama normę mają silniki z grupy VW; FSI TFSI. A nasze silniki 2.0T, no właśnie co mówi producent na ten temat? Bardzo istotny w kwestii zużycia oleju w silniku jest odparowalnosc oleju. Innymi słowy należałoby sparawdzic kartę charakterystyki oleju, który lejemy do silnika.
Dodam tylko, że mój 2.0T zadowala się ok 1.5l oleju od wymiany do wymiany, czyli na 10000 km.
Dodam tylko, że mój 2.0T zadowala się ok 1.5l oleju od wymiany do wymiany, czyli na 10000 km.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Dolewki oleju
1,5l to nie dużo.
Renault stwierdza że 1l na 1000km jest okey, powyżej szukamy problemu.
Zmienię u siebie turbine i zobaczę.
Juz raz i chcieli zrzucić głowicę bo uciekał płyn chłodniczy.
Szkoda że do wymiany uszczelniaczy i pierścieni trzeba zrzucić głowicę
Renault stwierdza że 1l na 1000km jest okey, powyżej szukamy problemu.
Zmienię u siebie turbine i zobaczę.
Juz raz i chcieli zrzucić głowicę bo uciekał płyn chłodniczy.
Szkoda że do wymiany uszczelniaczy i pierścieni trzeba zrzucić głowicę
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
- Skąd: Lubań/ Wesołówka
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Citroen C4
Re: Dolewki oleju
Czyli skoro producent zaleca wymiane co 30tys a po 5 tys nie ma oleju i niby wszystko jest ok to po co wymieniac olej. Wystarczy tylko dolewa i po problemie;) hehe. Oczywiście żartuje. Ja narazie dolewam i jezdze. Tez niedlugo czeka mnie wymiana/regeneracja turbo. Ale mam wazniejsze wydatki w tym mjesiacu. Ale przed urlopem trzeba zrobic zeby nie syplo sie w trasie
Re: Dolewki oleju
Na razie przejechałem trochę ponad 6 tysięcy od zakupu samochodu, olej muszę właśnie zmienić. Jeżdżę z nim w bagażniku od trzech tygodni i czekam na "warsztat przy okazji". W każdym razie w tym czasie oleju ubyło tak 1/3 wysokości między min i max na bagnecie. Nie mam pojęcia w ogóle co jest zalane, aż się boję.
Silnik to też 2.0t, bardzo się nie wlokę po drodze.
Albo tu jest jakaś gęsta maź (ale na bagnecie wygląda normalnie) albo mam farta i za bardzo oleju nie żłopie. Dowiem się niebawem
EDIT: Olej wymieniony. Nic niepokojącego nie wypłynęło na szczęście. Zobaczę ile teraz będzie ubywać.
Silnik to też 2.0t, bardzo się nie wlokę po drodze.
Albo tu jest jakaś gęsta maź (ale na bagnecie wygląda normalnie) albo mam farta i za bardzo oleju nie żłopie. Dowiem się niebawem

EDIT: Olej wymieniony. Nic niepokojącego nie wypłynęło na szczęście. Zobaczę ile teraz będzie ubywać.