Turbina i rura w 2.0T
-
- Klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
- Skąd: Lubań/ Wesołówka
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Citroen C4
Turbina i rura w 2.0T
Witam. Wczoraj jadac do pracy uslyszalem dziwny dźwięk dobiegajacy z okolic komory silnika. Dzialo sie to od ok 2500rpm w gore ale nie zawsze. Taki dzwiek metaliczny jak by cos obcieralo i nasilalo sie wraz z obrotami. Kolega mówi ze moze turbo sie kończyć. Zauwazylem ze rura dolotu powietrza jest uszkodzona na samej turbinie. W miejscu gdzi powinna byc opaska jest rozerwane ok 10mm na 3/4 obwodu. Poprzedni wlasciciel okleil to tasma ale nie jest to szczelnie.
W niedziel wracalem z Czestochowy do domu ponad 350km i nie zauwazylem spadku mocy. Dosc dobrze przyspieszal. Problem pojawil sie wczoraj.
1. Czy mozna jakos zreanimowac ta rure. Szukalem na Allegro ale nie znalazlem takiej(moze zle szukałem)
2. Czy kolega ma racje i moze byc to poczatek konca turbiny?
Dodam że auto ma 265tys przebiegu i prawdopodobnie nie bylo nic robione z turbo. Brak info w ksiazce serwisowej a byl serwisowany do konca w niemczech.
W niedziel wracalem z Czestochowy do domu ponad 350km i nie zauwazylem spadku mocy. Dosc dobrze przyspieszal. Problem pojawil sie wczoraj.
1. Czy mozna jakos zreanimowac ta rure. Szukalem na Allegro ale nie znalazlem takiej(moze zle szukałem)
2. Czy kolega ma racje i moze byc to poczatek konca turbiny?
Dodam że auto ma 265tys przebiegu i prawdopodobnie nie bylo nic robione z turbo. Brak info w ksiazce serwisowej a byl serwisowany do konca w niemczech.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Turbina 2.0t
Turbo do 180 tysięcy powinno wytrzymać, im dalej to Twój plus.
Pojedź do mechanika, z tą rurą to jest problem bo jest bardzo ciężko dostępna
Pojedź do mechanika, z tą rurą to jest problem bo jest bardzo ciężko dostępna
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
- Skąd: Lubań/ Wesołówka
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Citroen C4
Re: Turbina 2.0t
Mechanik znajomy takze twierdzi ze to turbina moze miec luzy juz i wpadac w rezonans. A nie darady jakos zastapic rury? Jak to jest jak buduja doloty. Jaokos to rozwiazuja. Problem jest taki ze to w miejscu laczenia z turbo.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Turbina 2.0t
Z naprawą rury ciężka sprawa bo musi to być szczelne.
U mnie ta rurą była podwinieta ale sam wziąłem odgialem i dobrze dokrecilem.
Możesz spróbować kupić to w ASO ale cena może być zabójcza. Jutro powiem Ci numery i cene.
Spróbuj poszukać na allegro albo kupić podobną i jakoś je połączyć
U mnie ta rurą była podwinieta ale sam wziąłem odgialem i dobrze dokrecilem.
Możesz spróbować kupić to w ASO ale cena może być zabójcza. Jutro powiem Ci numery i cene.
Spróbuj poszukać na allegro albo kupić podobną i jakoś je połączyć
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Turbina 2.0t
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
- Skąd: Lubań/ Wesołówka
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Citroen C4
Re: Turbina 2.0t
Mam nr rury. Na allegro tylko nowa 495 zl. To nie ta. Mi poszla od przeplywomierza do turbiny. Nr 1 na schemacie na tym ogloszeniu
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Turbina 2.0t
Czyli ciężki temat.
Szukaj na OLX są Espace lub Vel z silnikami 2.0 na części, może ktoś będzie miał
Szukaj na OLX są Espace lub Vel z silnikami 2.0 na części, może ktoś będzie miał
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
- Skąd: Lubań/ Wesołówka
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Citroen C4
Re: Turbina i rura w 2.0T
Witam. Przez dwa tyg byl spokój i znowu zaczęło sie. Ale dzis wyczailem ze dzwiek dochodzi bardziej z osprzetu alternatora. W trakcie halasu zjechalem na pobocze i po otwarciu maski dzwiek wydaje sie z okolic alterntora. Po sciagnieciu paska szukalem luzu na osprzecie i znalazlem na pompie wspomagania. Spory luz wzdluzny i troche mniejszy poprzeczny. Przy kreceniu slychac szum.
Pytanie jaki i czy wogole powinien byc luz na pompie?
Pytanie jaki i czy wogole powinien byc luz na pompie?
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Turbina i rura w 2.0T
A zobacz jak jedZiesz i jest dźwięk, to wyłącz klimatyzację i zobacz czy nie będzie go.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
Re: Turbina i rura w 2.0T
Witam wszystkich.
Jeśli dobrze pamiętam rura w tym miejscu jest plastikowa. Naprawa jest prosta i kosztuje ok 30-40zł. Ucinamy koniec rury, dajemy krótki przewód silikonowy przeznaczony do tego celu ( są one najczęściej niebieskie, przeznaczone do tuningu) Skręcamy opaskami i działa. Naprawialem w ten sposób rurę w Espace 2.0T.
Jeśli chodzi o luzy na kołach lozyskowanych to są one niedopuszczalne ( no powiedzmy że te minimalne to jeszcze mogą byc gdy nic nie hałasuje)
Jeśli dobrze pamiętam rura w tym miejscu jest plastikowa. Naprawa jest prosta i kosztuje ok 30-40zł. Ucinamy koniec rury, dajemy krótki przewód silikonowy przeznaczony do tego celu ( są one najczęściej niebieskie, przeznaczone do tuningu) Skręcamy opaskami i działa. Naprawialem w ten sposób rurę w Espace 2.0T.
Jeśli chodzi o luzy na kołach lozyskowanych to są one niedopuszczalne ( no powiedzmy że te minimalne to jeszcze mogą byc gdy nic nie hałasuje)