Dywaniki
Re: Dywaniki
dywaniki oryginalne - można znaleźć niestety już tylko na ebay - i też się już kończą, ja ściągnąłem 2 komplety, polecam
- rafal1981
- Klubowicz
- Posty: 1006
- Rejestracja: 09 gru 2016, 23:32
- Skąd: Biskupice
- Rok: 2007
- Silnik: 2.0 dCi
- Drugie auto: FORD TAUNUS TCIII2.0
Re: Dywaniki
Jak cena za takie oryginalne
-
- Administrator
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
- Skąd: Warszawa
- Rok: 2003
- Silnik: 2.0T
Re: Dywaniki
Dlatego tez Vel pomimo swojej unikatowosci nigdy nie stanie sie jakims premium klasykiem jak starsze BMW czy Mercedes (tak samo zreszta jak Avantime) bo Renault ma to totalnie w tylku. Do marek premium kupisz kazda czesc (fakt, moze troche drozej, ale dostaniesz absolutnie wszystko) a tutaj juz powoli koncza sie zapasy magazynowe i przewiduje ze za 5-7 lat bedzie ogolnie problem z czesciami dedykowanymi tylko do Vela (np. cale tylne zawieszenie).
- chrisfox
- Forumowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
- Skąd: Warszawa
- Rok: 2005
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Renault Safrane 2,5
Re: Dywaniki
Tak, doświadczyłem tej rewelacyjnej polityki już przy Safrane. Głupi układ hydraulicznego wyłączania sprzęgła kosztował mnie parę lat temu w ASO chyba coś koło 1300 zł (kawałek plastikowej rurki, 10 cm gumowego przewodu, malutki zbiorniczek, plastikowa pompka i siłownik). Sprowadzili z Francji, popracowało to dwa lata i guma się rozsypała. Dlaczego? Być może dlatego, że "nowa" część była starsza od samochodu (mechanicy znaleźli datę produkcji). A prawa półoś do wersji z silnikiem 2,5 litra (dość awaryjna) istnieje już w zasadzie tylko wirtualnie 

- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Dywaniki
Ogólnie Panowie zasada w Renault jest taka.
Producent zapewnia wsparcie części do 10 lat od zakończenia produkcji modelu typu pojazdu.
Tzn.jeżeli Vel BJ0K został wycofany z produkcji w 2005 roku, to do 2015 roku muszą być dostępne części zamienne, z akcesoriami jest inaczej bo ich jest określona ilość.
Po okresie 10 lat producent wyprzedaje nadstany, zostawiając ustaloną partię, która zostaje przekazana do magazynów w Belgii, i co roku drożeje.
Przykład - katalizator do Renault 25, początkowo kosztował ok.3000zł, obecnie ponad 18000zł
Producent zapewnia wsparcie części do 10 lat od zakończenia produkcji modelu typu pojazdu.
Tzn.jeżeli Vel BJ0K został wycofany z produkcji w 2005 roku, to do 2015 roku muszą być dostępne części zamienne, z akcesoriami jest inaczej bo ich jest określona ilość.
Po okresie 10 lat producent wyprzedaje nadstany, zostawiając ustaloną partię, która zostaje przekazana do magazynów w Belgii, i co roku drożeje.
Przykład - katalizator do Renault 25, początkowo kosztował ok.3000zł, obecnie ponad 18000zł
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
- ViruS001
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 sie 2017, 20:44
- Skąd: Nysa
- Rok: 2009
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Audi S3
Re: Dywaniki
Zapewnienie wsparcia przez 10 lat tyczy się praktycznie wszystkich marek. Dłużej nikt nie oferuje.
Inaczej natomiast wygląda sprawa w VAG'u bo jak wiemy mamy w tym samym VW, Audi, seat skoda (itd.) więc tu jest łatwiej dostać pewną część w ASO ze względu, że np. to co nie zostało wykorzystane w passacie poszło do skody i takim oto sposobem w superb mamy do czynienia praktycznie z takimi samymi częściami. Więc do takich zwykłych modeli to znajdziemy bez problemu w ASO i ceny praktycznie nie drożeją lecz spadają.
Gorzej sprawa ma się gdy potrzebujemy części z ASO do bardziej wypasionych modeli producenta jak passat CC czy też A8. Przykładowo do A8 D2 korek wlewu oleju około 2tys zł obecnie
Już nie wspomnę o częściach zawieszenia czy też częściach eksploatacyjnych do silnika jak np. termostat - gdzie żaden inny producent już nie produkuje.
Inaczej natomiast wygląda sprawa w VAG'u bo jak wiemy mamy w tym samym VW, Audi, seat skoda (itd.) więc tu jest łatwiej dostać pewną część w ASO ze względu, że np. to co nie zostało wykorzystane w passacie poszło do skody i takim oto sposobem w superb mamy do czynienia praktycznie z takimi samymi częściami. Więc do takich zwykłych modeli to znajdziemy bez problemu w ASO i ceny praktycznie nie drożeją lecz spadają.
Gorzej sprawa ma się gdy potrzebujemy części z ASO do bardziej wypasionych modeli producenta jak passat CC czy też A8. Przykładowo do A8 D2 korek wlewu oleju około 2tys zł obecnie
