Żółty korek płynu chłodniczego
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Żółty korek płynu chłodniczego
Hej.
Dialogys zbytnio nie pomógł, stwierdził tylko że potrzebuje korka płynu chłodniczego o znakowaniu żółtym.
Ktoś wie ile bar ma wytrzymałości, zanim puści?
Niby zamienniki wskazują na 1.4 Bar ale kto go wie ile zaleca Renault.
Dialogys zbytnio nie pomógł, stwierdził tylko że potrzebuje korka płynu chłodniczego o znakowaniu żółtym.
Ktoś wie ile bar ma wytrzymałości, zanim puści?
Niby zamienniki wskazują na 1.4 Bar ale kto go wie ile zaleca Renault.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
Re: Żółty korek płynu chłodniczego
Zolte tak jak piszesz maja 1,4 bar, brazowe 1,8 bar. Ty potrzebujesz zoltego korka bo brazowy byl stosowany do 3,5l ( jak to w dieslach wyglada tego nie wiem ale w benzynie byl taki podzial ), ja od 2 miesiecy jezdze na zoltym i wszystko jest ok.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Żółty korek płynu chłodniczego
Zastanawia mnie tylko fakt.
Niby mój jest dobry ale nie jest to duży koszt.
Brać oryginał czy wystarczy zamiennik np.Vertax, oczywiście nowe.
Niby mój jest dobry ale nie jest to duży koszt.
Brać oryginał czy wystarczy zamiennik np.Vertax, oczywiście nowe.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
Re: Żółty korek płynu chłodniczego
Ja bralem w orginale i placilem za zolty okolo 30 zlotych ale za brazowy chcieli cos kolo 130 zlotych. Bierz w orginale.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Żółty korek płynu chłodniczego
W ASO czy na necie?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
Re: Żółty korek płynu chłodniczego
W ASO ale rozny serwis i rozne ceny, kupilem przy zakupie zbiorniczka.
- Tombog
- Klubowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: R25, R25, R25, E3
Re: Żółty korek płynu chłodniczego
W innym temacie już to pisałem ale tu też się może widzę przydać:Sati pisze: brazowy byl stosowany do 3,5l ( jak to w dieslach wyglada tego nie wiem ale w benzynie byl taki podzial )
1.Korek do zbiorniczka wyrównawczego dla silnika V4Y (3.5 V6) ma piktogram w kolorze żółtym.

2. Według MR353 karta 19A Ciśnienie robocze korków wynosi odpowiednio:
- 1,4 bar dla silników F4R, G9T, V4Y
- 1,8 bar dla silnika P9X
Tak więc przy 3.5 V6 powinien być korek o niższym progu zadziałania.
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 maja 2017, 17:28
- Skąd: Szczytno
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: Żółty korek płynu chłodniczego
To w końcu jaki kolor i ile barów powinien mieć korek silnika 3.5v6 V4Y, na różnych forach sprzecznie podają, że ten silnik ma 1,8 bara inni że 1,4 bara. Ja jak kupiłem auto to był z szarym piktogramem ale ze względu na pęknięcie chłodnicy i ciągłe rozszczelnianie miejsca klejenia, chcę założyć korek o mniejszym ciśnieniu, dlatego pytam czy mam teraz kupić żółty?
Re: Żółty korek płynu chłodniczego
Wg wszelkich katalogów jakie widziałem ma być żółty. Jeśli chłodnicę masz klejoną kup nową, kupiłem auto z klejoną o czym dowiedziałem się tracąc płyn, dobrze że 300m od domu 

Re: Żółty korek płynu chłodniczego
W instrukcji serwisowej od Espace ph2, takie coś jest napisane wobec silnika 3.5 v6 (v4y):
The rating of the expansion bottle degassing valve is 1.4 bar.
oraz taka rozpiska:
Expansion bottle cap with ...
Valve rating
... a brown circle 1.2 bar
... a yellow marking 1.4 bar
... a white marking 1.6 bar
... a grey marking 1.8 bar
The rating of the expansion bottle degassing valve is 1.4 bar.
oraz taka rozpiska:
Expansion bottle cap with ...
Valve rating
... a brown circle 1.2 bar
... a yellow marking 1.4 bar
... a white marking 1.6 bar
... a grey marking 1.8 bar
- Załączniki
-
- 2017-11-02 14_44_39-MR405ESPACE1.pdf - Foxit Reader.jpg (36 KiB) Przejrzano 9812 razy