sprężyny tył
-
- Klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
- Skąd: Lubań/ Wesołówka
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Citroen C4
Re: sprężyny tył
To jak z ta geometria?
- Magister
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
- Skąd: Tarnów
- Rok: 2009
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Renault Laguna 2.0
Re: sprężyny tył
Osobiście po wymianie tylnych sprężyn ustawiłem zbieżność i kąty tylnych kół. Diagnosta poradził mi, żeby taką czynność powtórzyć po jakimś 1000km kiedy sprężyny się ułożą.
-
- Klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
- Skąd: Lubań/ Wesołówka
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Citroen C4
Re: sprężyny tył
Ok. Dzieki za informacje. Nie wiedzialem wlasnie czy tyl sie ustawia czy nie.
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 maja 2017, 17:28
- Skąd: Szczytno
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: sprężyny tył
W lutym wymieniono mi sprężynę tylną prawą. Nie zdecydowałem sie na wymiane pary tylko kupiłem ze stacji rozbiórki jedną oryginalną używana za ok. 70 zł. Mechanik mi mówił że były problemy z założeniem , bo całego zawieszenia z tylu od nowości nikt nie ruszał i wszystko stało i w czasie prób rozkręcania urywało się. Mój mechanik znalazł jednak patent , dorobił jakieś zaciski do sprężyny, zgniótł ją na maxa i wsadził bez odkręcania w kielichy. Ze względu na to, iż sprężyna była uzywana auto stoi prosto i nie widać różnicy stron, a ze względu na to , iż nie rozkręcano tego skomplikowanego zawieszenia to nie było potrzeby ustawiać żadnej geometrii..
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 lip 2017, 11:05
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Rok: 2003
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Sierra 2.0 DOHC
Re: sprężyny tył
Witam, czy stosował ktoś z Was jakieś patenty, aby nieco wzmocnić tylne zawieszenie? Problem polega na tym, że jadąc już we 4 tył dość mocno "dobija" na wybojach (nie dużych). Dodam, że 2 lata temu wymieniłem amortyzatory przód i tył na nowe, (KYB) niedawno byłem na przeglądzie i przód jest ok, natomiast tył ma jedna strona 31% i druga 35% sprawności, co potwierdziło moje przypuszczenia, że tył zrobił się dużo bardziej miękki. Myślę nad zakupem dodatkowych sprężyn, na które nie dawno natrafiłem https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... zenia.html . Czy ktoś z Was tego próbował? Co myślicie o takim rozwiązaniu? Pozdrawiam
-
- Administrator
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
- Skąd: Warszawa
- Rok: 2003
- Silnik: 2.0T
Re: sprężyny tył
Jakbym nie mial w ciul innych wydatkow zwiazanych z tym "genialnym" autem to bym zainwestowal w te sprezyny 

- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: sprężyny tył
Ogólnie każda ingerencja w zawieszenie typu sworznie, wahacze, tuleje wahacza, drążki, końcówki, amortyzatory, gumy na amorach wiążą się z koniecznością zrobienia geometrii.
Co ciekawe gdy wykręcają mechanicy ławę, opuszczając ją w dół aby zmienić gumki stabilizatora przednie, należy zrobić geometrię.
Co ciekawe gdy wykręcają mechanicy ławę, opuszczając ją w dół aby zmienić gumki stabilizatora przednie, należy zrobić geometrię.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!