ogrzewanie
-
- Forumowicz
- Posty: 21
- Rejestracja: 02 sty 2017, 20:48
- Skąd: Bytom
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0T
Re: ogrzewanie
Czytałem na forum Laguny watki o zawieszajacych sie silniczkach sterujących nawiewami, tam pomagal patent ze wzbudzaniem ich bateryjka 9V. Trzeba bylo tylko się dostać do kostki znajdującej sie za panelem climatronica. Sadze ze w Velu będzie podobnie bo w końcu sporo jest wspólnych rzeczy z L2.
Pytanie czy ktos z Was juz demontowal panel climatronoca w Velu by dostać sie do tej mitycznej kostki i wzbudzal silniczki nawiewow ????
Pytanie czy ktos z Was juz demontowal panel climatronoca w Velu by dostać sie do tej mitycznej kostki i wzbudzal silniczki nawiewow ????
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: ogrzewanie
Tak ja, wyjmowalem panel aby się dostać do sterownika AIRBAG.
Ogólnie to tak.
Wyciagasz mieszek lub osłonę lewarka skrzyni biegów, podnosisz podłokietnik i podważasz palcami do góry cały element gdzie masz przycisk zamykania drzwi, tempomatu i awaryjnych, i u Ciebie czytnik kart, on spokojnie pod większym pociągnięciem puści, uważaj aby odpiąć kostki ww.przycisków i czytnika, całość ładnie się unosi, i po mału odchodzi Ci plastik odsłaniający popielniczkę, odpinasz zapalniczke i na dwóch zatrzaskach po lewej i prawej od panelu climatronica trzyma się całość.
Zabierasz i odkładasz całość, a panel trzyma się na zatrzaskach, pociągnij go mocniej i sam wyjdzie, odepnij dwie kostki i po sprawie
Ogólnie to tak.
Wyciagasz mieszek lub osłonę lewarka skrzyni biegów, podnosisz podłokietnik i podważasz palcami do góry cały element gdzie masz przycisk zamykania drzwi, tempomatu i awaryjnych, i u Ciebie czytnik kart, on spokojnie pod większym pociągnięciem puści, uważaj aby odpiąć kostki ww.przycisków i czytnika, całość ładnie się unosi, i po mału odchodzi Ci plastik odsłaniający popielniczkę, odpinasz zapalniczke i na dwóch zatrzaskach po lewej i prawej od panelu climatronica trzyma się całość.
Zabierasz i odkładasz całość, a panel trzyma się na zatrzaskach, pociągnij go mocniej i sam wyjdzie, odepnij dwie kostki i po sprawie
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Forumowicz
- Posty: 21
- Rejestracja: 02 sty 2017, 20:48
- Skąd: Bytom
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0T
Re: ogrzewanie
Dzięki Sasio:) muszę to obadać tylko pewnie u mnie będzie ciut inny demontaż bo mam automat 

Re: ogrzewanie
co do automatu to tylko różnica z mieszkiem
otóż pod gałką masz taka tulejkę aluminiową przekręcasz ja w prawo o 30 stopni i pociągasz do góry i schodzi cała gałka , i jak masz "mieszek" to ciągniesz go do góry tylko ostrożnie bo tam są kabelki
jak wyskoczy z zaczepów to odpinasz podświetlenie a dalej tak samo jak przy manualnej skrzyni 



-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 22 lut 2017, 11:38
- Skąd: Bydgoszcz
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: ogrzewanie
Witam też mam mały problem z ogrzewaniem. A mianowicie ustawiam temperaturę na 20 i raz jest zimno raz ciepło dmuchawa szaleje raz słucha szybko raz wolno i strasznie paruja szyby. Co to może być? Pozdrawiam
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: ogrzewanie
Może być problem z nagrzewnica, sprawdź dywaniki czy pod nimi nie jest mokro od płynu chłodniczego. Tak wygląda jakby nagrzewnica ciekla, może też być problem z klapami w nagrzewnicy albo panelem klimatyZacji
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 22 lut 2017, 11:38
- Skąd: Bydgoszcz
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: ogrzewanie
Dzięki kolego przy okazji sprawdzę jak pogoda pozwoli powiedz mi tylko jak się dostać do tych klap i jeszcze jak włączyć obieg otwarty. Pytam bo dopiero kupiłem ten samochód i jestem w tym zielony. A nie mogę nigdzie znaleźć obsługi tego klimatronika.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: ogrzewanie
Do klap - trzeba zdjąć deskę.
Na drugim pokretle z prawej strony wciskasz centralny przycisk z logiem kółka ze strzałek.
Jeżeli pali się zielona dioda jest obwód otwarty, jeżeli czerwone zamknięty, a jeżeli nic to tryb manualny który nie wiem czym się różni.
Wymień najpierw kabinowy filtr
Na drugim pokretle z prawej strony wciskasz centralny przycisk z logiem kółka ze strzałek.
Jeżeli pali się zielona dioda jest obwód otwarty, jeżeli czerwone zamknięty, a jeżeli nic to tryb manualny który nie wiem czym się różni.
Wymień najpierw kabinowy filtr
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 22 lut 2017, 11:38
- Skąd: Bydgoszcz
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: ogrzewanie
Problem z panującymi szybami rozwiązany. Tylko jeszcze pytanie co to może być jak mam ustawione 16 stopni to leci zimne powietrze jak ustawie tylko 16,5 to leci gorące? Czy to problem z panelem czy może jakieś błędy w układzie climatronica (samochód stał 3 dni bez aku)?
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: ogrzewanie
Zaciete klapy w klimatroniku?
Aaalbo coś innego
16' tak naprawdę wyłączone jest ogrzewanie i leci te 16 stopni bez udziału ciepłego powietrza czyli tzw.LO
16.5 tu może załączać się ogrzewanie aby do tej temperatury dobić, jeżeli np.w aucie jest 5 stopni, tyle ile na zewnątrz.
Aaalbo coś innego
16' tak naprawdę wyłączone jest ogrzewanie i leci te 16 stopni bez udziału ciepłego powietrza czyli tzw.LO
16.5 tu może załączać się ogrzewanie aby do tej temperatury dobić, jeżeli np.w aucie jest 5 stopni, tyle ile na zewnątrz.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!