DF066 BRAK EMISJI SYGNAŁU Z UKŁADU WTRYSKU jak obecna to do sprawdzenia jest sieć multipleksowa (połączenia między modułem wtrysku a abs)
Pod akumulatorem masz komputer wtrysku, pod nim są wiązki (tam jest główna kostka od połączenia kabiny z komorą silnika) a obok pompa wody elektryczna (do chłodzenia turbo - włączyła mi się 2x w życiu - warunek konieczny temperatura płynu > 110 * C po zatrzymaniu), oraz pompa abs - może i moduł abs.
pyClipa nie udało mi się uruchomić, ale przeskanowałem błędy PyRen i jeden zwrócił moją szczególną uwagę. Mianowicie DF617...A może ktoś już miał taką awarię i jakieś inne są przyczyny?
Mam taki kod okresowo wyskakujący (tak z dwa razy w roku). Za
olere nie wiem co to jest i gdzie się znajduje. Mój przypadek jest inny i zupełnie zignorowany - brak opisu problemu w sieci.
Po odpaleniu auta puki nie wrzucę biegu, jest wszystko ok. Wrzucam bieg i wszystko ładnie płynnie wchodzi. Po chwili stania na biegu (noga na hamulcu) pojawiają się wibracje budy.
Jazda odbywa się płynnie, biegi wchodzą gładko- nie szarpie przy zmianie. Czy silnik jest głośniejszy - trudno mi powiedzieć - mogłem się przyzwyczaić.
Upierdliwe u mnie jest zatrzymanie pojazdu na światłach.
Moje obserwacje w trakcie zatrzymania(gaz/benzyna):
-Moduł skrzyni - prędkość wejściowa > wyjściowej - i tego nie rozumiem, powinna prędkość wejściowa być 0 przy zatrzymaniu (lock-up) - ciśnienia elektrozaworu, ls i lt w porównaniu z drugą skrzynią na jałowym takie same były.
-Moduł wtrysku - Moment osiągany nie jest momentem wymaganym - skacze o +/- 2Nm - powoduje to lekko nierówną pracę silnika- ciśnienie kolektora lekko podwyższone 350-400mbar (norma w warunkach referencyjnych ok 325mbar).
Moje działania w temacie(od prawej do lewej pod maską

):
-3x wymieniałem statycznie olej (do uzyskania czystości względnej) - wielokrotne sprawdzanie poziomu.
-dodatek do skrzyni
-wymieniłem odpowietrznik skrzyni biegów (był nieszczelny)
-wymieniłem poduszkę skrzyni
-sprawdziłem działanie zaworu sterującego turbo
-sprawdziłem doładowanie 1,55 bar max brakuje trochę do 1,6 - brak luzu na wałku turbiny
-czyszczenie przepustnicy bez jej rozbierania (problemy z pinami tfu tfu)
-wymiana zaworów i przewodów podciśnień
-wymieniłem poduszkę silnika dolną
-wymiana uszczelki w kolektorze dolotowym (bez wyjmowania wtrysku paliwa- nie byłem pewny jak to mocować i nie miałem podkładek) i uszczelki przepustnicy (ta i dwie poprzednie pozycje były sprawdzone zadymiarką z pompki do materaca i garści fajek na jej wlocie powietrza - od turbo i w kolektorze)
-czyszczenie odmy (masło w zimie w przewodzie przed turbiną)
-kilka zestawów świec i ciut mniej cewek (bosh irydowe i zwykłe denso chyba a cewki beru )
-sprawdzenie sprężania - równo - (chyba po 14 miał)
-wymiana sond lambda na bosha
-rozrząd kompletny 2x z pompą wody, koło pasowe (na wszelki wypadek po wpadce Kiviego) + pasek osprzętu i rolka prowadząca pasek + kontrola pozostałych kółek (mam wszystkie blokady i od czasu do czasu sprawdzam ustawienie rozrządu- jest ok)
-zawór par paliwa (był nieszczelny)
-wymieniłem poduszkę silnika (olejową i tą drugą)
I nie mam pojęcia co dalej- przejeździłem tak z 50 kkm, po drodze zmieniając i testując powyższe. Szukałem na portalach tej części (pompy próżniowej) i nie kojarzę jej na aucie.
Śledziłem połączenie od komputera wtrysku do przekaźnika a dalej się ślad urywa (wiązka i nie wiem gdzie szukać wyjścia).
Zauważyłem, że jak wyłączam odbiorniki to auto odrobinę stabilniej pracuje ale nadal to nie jest to. Pierwotnie to nie czułem, że mam silnik a teraz jak się zatrzymam to czuć dyskomfortową wibrację
Kod okresowo wyskakuje. Kod jest ten sam w pyclip i w clip i jest zawsze w pamięci.
Tematy, które analizuje
- z forum espace dla f4rt problemy z alternatorem, zaburzenia w sieci od niego (pamiętajmy, że to wtrysk steruje ładowaniem w zależności od obciążenia, zapotrzebowania itd.) - może skoki momentu są spowodowane sterowaniem ładowania?
- od mechanika - ponoć coś z tulejami w tłoku czasami się dzieje (luzy) - dotyczyć to miało f4r i 1.9 diesla
- problem z konwerterem skrzyni biegów, lub może elektrozawór konwertera przybrudzony (fajny opis miał na yt remont idealny jak te zawory reanimować) - ja jeszcze skrzynki nie otwierałem
- uszkodzony katalizator (
również mam ten kod od czasu do czasu - przy 430kkm ciężko o sprawny katalizator- niby jak auto stoi to lambda dolna nie drgnie 0,45 - ale jak się jedzie szybko - to lambda dolna wchodzi w sinusa raczej idąc bardziej górą - korekta ST 140 LT 160 czyli odrobinę bogaciej niż warunki idealne po 128)
edit
Pompa próżniowa to od wspomagania hamowania jest. Ma zapewnić wsparcie w chwili wciśnięcia hamulca na dużym doładowaniu, normalnie podciśnienie kolektora robi swoje. Tyle w teorii. Szukałem przy serwo nie znalazłem.
edit2
Te same błędy, objawy podobne ale w innych okolicznościach. U mnie tylko w postoju, u Ciebie w trakcie jazdy w określonym zakresie obrotów. U mnie to trwa z 2 lata i jeżdżę dalej.
Ustalmy czym jest pompa próżniowa w f4rt, i co ma wspólnego z katalizatorem.
edit3 ups kolega z forum o tym już pisał. Nie widziałem tego ustrojstwa na pojeździe. Wydaje mi się że nie mam tego wspornika pod zderzakiem
https://forum.renaultespace.pl/viewtopi ... owa#p52226
autor: milimetr59 » 5 years ago
UP28 Uniwersalna elektryczna pompa próżniowa
Aplikacje:
• Przeznaczone do uzupełnienia silniki wysokoprężne w kontrolowaniu funkcji grzania i chłodzenia, zamki drzwiowe, tempomat, uwolnienie bagażnik lub jakiekolwiek inne funkcje kontrolowane przez podciśnienie.
Tryb pracy:
• Pompa próżniowa HELLA UP28 wymaga zewnętrznego sterowania do pracy. Wlot jest pneumatyczne, podczas gdy wylot jest zintegrowany z pompą. Złącze elektryczne jest stosowane w celu uzyskania zasilania i masą.
Zalety:
• Wykorzystując wiele opcji montażowych, zarówno na silniku i wyłączania silnika, UP28 pompa próżniowa Helli jest elastycznym rozwiązaniem dla zapewnienie wysokiej głośności pneumatycznej dodatkowego podciśnienia. Pompa próżniowa UP28 zapewnia bezobsługowe, wysoka trwałość i działanie zorientowane na popyt.
Zgodność środowiskowa:
• Woda
• etylenowy - roztwory glikolu
• Płyn przekładniowy
• Benzyna paliwa / Diesel
• Olej silnikowy
• DOT płynu hamulcowego 3/4
• Rozpuszczalniki
Dane techniczne:
• Napięcie zasilania: 9-16VDC
• Pobór prądu: <15A na 13V
• Temperatura pracy: -40 ° C do + 120 ° C
• Wysokość robocza: od 0 do 3000+ metrów
• Maksymalny poziom próżni:> 86%
• Podciśnienie Generation Cena: 500 mbar WSA w 4 s przy 13V
• Głośność pneumatyczne: 5 litrów
• Trwałość: 1200 godzin
• Cykle pracy: 1.000.000