Stop i kontrolka akmultora
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Stop i kontrolka akmultora
Jak piszczy, to pasek się ślizga i alternator nie ładuje jak trzeba, lub wcale. Czyli masz napięcie akumulatora 11,2. Przestaje piszczeć i masz napięcie alternatora, czyli 13. Zobacz mój temat o walce z alternatorem. Identycznie jak u Ciebie, na zimnym 14, potem spadek aż do 12,9. Teraz pół roku po wymianie alternatora ładowanie zawsze nawet na full obciążeniu utrzymuje się powyżej 14.
- chrisfox
- Forumowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
- Skąd: Warszawa
- Rok: 2005
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Renault Safrane 2,5
Re: Stop i kontrolka akmultora
Tak dla pewności: nie piszę o pisku paska. Piszczy mi sygnał ostrzegawczy pod deską, pasek wymieniony w sierpniu (rzeczywiście, czasem popiskiwał), od tamtej pory go nie słyszałem. Właśnie się trochę przejechałem (jutro warsztat) - na zimnym ładowanie w normie, potem przez jakiś czas co chwila pisk, czerwony sygnał, czasem też gong ostrzeżenia.
-
- Forumowicz
- Posty: 28
- Rejestracja: 16 lut 2019, 16:03
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Rok: 2003
- Silnik: 3.5 V6
Re: Stop i kontrolka akmultora
Mi jak padał alternator to świrowało wszystko od klimy po radio i nie możnośći otożenia szyb i sygnał od hamulca,, ręcznego'' że nie odpuszcza a później wpadał w tryb awaryjny. Po kilku razach odpalenia auto znowu jechało normalnie i pojechałem do mechanika od renówek który obstawiał czujnik komfortu lub alternator wypadło na to drugie jeżeli masz 3,5 no to troszkę drożej bo to z firmy Hitachi
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Stop i kontrolka akmultora
No to u mnie było inaczej, zupełnie bezobjawowo, tylko coraz częściej akumulator siadał. Aż pewnego dnia padł zupełnie alternator i to był koniec jego żywota.
- chrisfox
- Forumowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
- Skąd: Warszawa
- Rok: 2005
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Renault Safrane 2,5
Re: Stop i kontrolka akmultora
Do kompletu objawów dodam, że rozmaite głupie komunikaty i zachowania pojawiały się po kilku-kilkunastu kilometrach i trwały przez kilka-kilkanaście minut, po czym się uspokajało
Finałem była wymiana alternatora - dopiero na stanowisku diagnostycznym u specjalisty się okazało, że nie wszystko jest idealnie, na samochodzie nie dało się stwierdzić niczego.

-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 sty 2019, 18:25
- Skąd: Puławy
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Renault Modus
Re: Stop i kontrolka akmultora
Mnie też chyba dopadł problem z licznikiem. Wyskakuje komunikat o braku ładowania ale tylko podczas jazdy i na krótką chwilę. Na postoju nic się nie dzieje. Alternator po naprawie w zakładzie gdzie wymieniono wirnik, szczotki i lozysko. Sprawdzili go na miejscu po zamontowaniu i wszystko w porządku. Odbieram auto przejechałem kawałek i znowu komunikat stop i brak ładowania. Podłączyłem się do obd podczas jazdy i kiedy wyskakuje stop to pokazuje mi spadek napięcia. Czy czy osobom ktore miały z tym problem komunikat wyskakiwał tylko na chwilę czy pokazywał się cały czas?
- chrisfox
- Forumowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
- Skąd: Warszawa
- Rok: 2005
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Renault Safrane 2,5
Re: Stop i kontrolka akmultora
U mnie było chwilowe (ale polift). Specjalista od alternatorów orzekł, że po rozgrzaniu puchnie wirnik - i coś tam rzeczywiście musiało być, bo po wymianie alternatora problemy się skończyły.
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 lip 2017, 11:05
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Rok: 2003
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Sierra 2.0 DOHC
Re: Stop i kontrolka akmultora
U mnie w 3,5 sprawa z kontrolką ładowania i samym ładowaniem wygląda następująco:
-od "zawsze" po odpaleniu brak ładowania i oczywiście kontrolka ładowania na czerwono
-dodanie gazu na ok 2÷3tys obr/min powoduje "aktywowanie" ładowania i zgaśnięcie kontrolki ładowania
-kiedyś alternator dałem do sprawdzenia, ewentualnej regeneracji - wszystko ok, nie wymagał naprawy.
-kilka dni temu pojawił się problem - kilka razy dodanie gazu nie aktywowało ładowania.
-Alternator sprawdziłem wpinając żarówkę 12V 5W w wyjście przewodu wzbudzenia i + akumulatora, przy wyłączonym silniku żarówka świeci, po odpaleniu gaśnie i ładowanie tak jak być powinno, czyli bez dodawania gazu - czyli tak jak być powinno. Ale elektryk twierdzi, że wzbudzenie alternatora żarówką w 100% nie wyklucza uszkodzonego wzbudzenia w alternatorze.
-zabrałem się więc za zegary (według filmu o naprawie zimnych lutów) - poprawiłem tylko te, które byłem w stanie, tych na procesorze nie ruszałem - brak sprzętu.
-problem nadal jest, mam zamiar dać alternator do sprawdzenia, rozważam też zakup nowego alternatora, tylko nie wiem który ewentualnie zakupić, bo zamienników jest kilka...
O dalszych losach alternatora poinformuję
-od "zawsze" po odpaleniu brak ładowania i oczywiście kontrolka ładowania na czerwono
-dodanie gazu na ok 2÷3tys obr/min powoduje "aktywowanie" ładowania i zgaśnięcie kontrolki ładowania
-kiedyś alternator dałem do sprawdzenia, ewentualnej regeneracji - wszystko ok, nie wymagał naprawy.
-kilka dni temu pojawił się problem - kilka razy dodanie gazu nie aktywowało ładowania.
-Alternator sprawdziłem wpinając żarówkę 12V 5W w wyjście przewodu wzbudzenia i + akumulatora, przy wyłączonym silniku żarówka świeci, po odpaleniu gaśnie i ładowanie tak jak być powinno, czyli bez dodawania gazu - czyli tak jak być powinno. Ale elektryk twierdzi, że wzbudzenie alternatora żarówką w 100% nie wyklucza uszkodzonego wzbudzenia w alternatorze.
-zabrałem się więc za zegary (według filmu o naprawie zimnych lutów) - poprawiłem tylko te, które byłem w stanie, tych na procesorze nie ruszałem - brak sprzętu.
-problem nadal jest, mam zamiar dać alternator do sprawdzenia, rozważam też zakup nowego alternatora, tylko nie wiem który ewentualnie zakupić, bo zamienników jest kilka...
O dalszych losach alternatora poinformuję
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 mar 2019, 15:31
- Skąd: Dolnośląskie, góry
- Rok: 2003
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Espace i inne...
Re: Stop i kontrolka akmultora
Abstrahując od kontrolki ładowania, to w 3.5 fabrycznie jest alternator Hitachi, który jeśli mnie pamięć nie myli, to nie ładuje na wolnych obrotach.
edit: już pamiętam, jeden z kolegów na forum Espace pisał o tym i nawet wklejał tabelkę z serwisówki
edit2: serwisówka MR-353-VELSATIS-1 rozdział 16a
edit: już pamiętam, jeden z kolegów na forum Espace pisał o tym i nawet wklejał tabelkę z serwisówki
edit2: serwisówka MR-353-VELSATIS-1 rozdział 16a
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 lip 2017, 11:05
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Rok: 2003
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Sierra 2.0 DOHC
Re: Stop i kontrolka akmultora
U mnie na wolnych jest co prawda niższe ładowanie, natomiast u mnie wygląda to dokładnie ta, że po odpaleniu jest kompletny brak ładowania, muszę dodać gazu i od tego czasu ładowanie jest również na niskich obrotach.