Wybaczcie przydługi temat.
Problem rozwiązany, przyczyna pompa paliwa.
Miałem drugą ze szrotu ze scenica 2.
W przypływie nerwu wymontowałem obecną i podłączyłem bezpośrednio pod manometr. Niby nabiła 4-5 bar, ale na zatkanym przewodzie wszystkie paliwo szło dolnym zaworem bezpieczeństwa. Z ciekawości podłączyłem tę używkę ze scenica. Nawet nie zdążyłem zerknąć dobrze na manometr, bo ciśnienie było tak duże, że zerwało przewód z króćca pompy.
Dużo nie myślałem, tylko zamontowałem pompę od scenica do velka i jazda próbna.
Problem zniknął. Wkręca się do odcinki.
pompa ze scenica.
3,5 v6 ph2 słaba prędkość maksymalna i brak przyspieszenia. - wymiana pompy paliwa
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: 3,5 v6 ph2 słaba prędkość maksymalna i brak przyspieszenia. - wymiana pompy paliwa
Trochę uzupełnię temat, ponieważ wymiana wkładu nie pomogła na długo. Dwa dni i problem wrócił, było nawet gorzej, bo przy 2-3 tys. obrotów już słabł. Na próbę kupiłem pompę 4 barową, było ciut lepiej, ale powyżej 4 tys. lipa.
Wiele godzin spędziłem w garażu z pompami i manometrem, i stwierdziłem, że czas na wymianę regulatora. Ponieważ nie można go dostać osobno, jedynie na eBay jakaś podróbka ds1142 za około 45 dolarów, pozostało mi kupić cały zestaw pompa razem z koszem.
U nas temat praktycznie niedostępny, zamiennik z meat&doria 77224 gdzieś w Niemczech za około 600 zł, ale firma sprzedająca niepewna.
Został tylko oryginał z serwisu 1200 zł. Trochę drogo. Kilka godzin przed komputerem postudiowałem katalogi producentów i dupa, do velka nie ma nic, ale znalazłem pompę do megane 2. Dwa litry turbo, pompa w zamiennikach koło 300 zł, a z Pierburga, czyli pierwszy montaż, dostępna za około 450 zł. Pierburg 7.02550.14.0. Zaleta właściwy rozmiar średnicy dekla, właściwe ciśnienie 3,5 bara, około 115 l/h przepływ, ta sama wtyczka, no i jakość.
Wada, pompa ma mocowanie dekla pod kątem w stosunku do kosza, zamieniony pływak, oraz odwrócony o 180 stopni króciec wylotu paliwa.
Za tą cenę mogę trochę porzeźbić. Pręty mocowania kosza do dekla, trochę nagięte i jest w miarę prosto. Przelutowane kable pływka i przełożony pływak z oryginalnej pompy, na koniec dorobiona z węża przedłużka króćca wylotowego z dodaną końcówka szybkozłączki.
Jak na razie kręci do odcinki, na 2 biegu przerzuca na 3 przy 110km/h. Redukcje i kickdowny bez problemu.
Poczekam do wakacji, bo w zimnym garażu jakoś nie lubię siedzieć, i wtedy najwyżej wywalę plastikowy wąż łączący kosz z deklem, wstawię zwykły gumowy i podłączę do starego dekla. Wtedy będzie wszystko jak w oryginale.
Wiele godzin spędziłem w garażu z pompami i manometrem, i stwierdziłem, że czas na wymianę regulatora. Ponieważ nie można go dostać osobno, jedynie na eBay jakaś podróbka ds1142 za około 45 dolarów, pozostało mi kupić cały zestaw pompa razem z koszem.
U nas temat praktycznie niedostępny, zamiennik z meat&doria 77224 gdzieś w Niemczech za około 600 zł, ale firma sprzedająca niepewna.
Został tylko oryginał z serwisu 1200 zł. Trochę drogo. Kilka godzin przed komputerem postudiowałem katalogi producentów i dupa, do velka nie ma nic, ale znalazłem pompę do megane 2. Dwa litry turbo, pompa w zamiennikach koło 300 zł, a z Pierburga, czyli pierwszy montaż, dostępna za około 450 zł. Pierburg 7.02550.14.0. Zaleta właściwy rozmiar średnicy dekla, właściwe ciśnienie 3,5 bara, około 115 l/h przepływ, ta sama wtyczka, no i jakość.
Wada, pompa ma mocowanie dekla pod kątem w stosunku do kosza, zamieniony pływak, oraz odwrócony o 180 stopni króciec wylotu paliwa.
Za tą cenę mogę trochę porzeźbić. Pręty mocowania kosza do dekla, trochę nagięte i jest w miarę prosto. Przelutowane kable pływka i przełożony pływak z oryginalnej pompy, na koniec dorobiona z węża przedłużka króćca wylotowego z dodaną końcówka szybkozłączki.
Jak na razie kręci do odcinki, na 2 biegu przerzuca na 3 przy 110km/h. Redukcje i kickdowny bez problemu.
Poczekam do wakacji, bo w zimnym garażu jakoś nie lubię siedzieć, i wtedy najwyżej wywalę plastikowy wąż łączący kosz z deklem, wstawię zwykły gumowy i podłączę do starego dekla. Wtedy będzie wszystko jak w oryginale.
- Załączniki
-
- Pozostałości.
- 20190320_182633111.jpg (338.28 KiB) Przejrzano 4595 razy
-
- Finalnie po montażu.
- 20190320_182013111.jpg (449.96 KiB) Przejrzano 4595 razy
-
- Przedłużka
- 20190320_173250111.jpg (253.36 KiB) Przejrzano 4595 razy
-
- Kosz z łącznikiem
- 20190320_152919111.jpg (250.46 KiB) Przejrzano 4595 razy
Re: 3,5 v6 ph2 słaba prędkość maksymalna i brak przyspieszenia. - wymiana pompy paliwa
O, to super że problem rozwiązany.
Dobre wskazówski z tą pompą.
Dobre wskazówski z tą pompą.
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: 3,5 v6 ph2 słaba prędkość maksymalna i brak przyspieszenia. - wymiana pompy paliwa
Ponieważ wskaźnik paliwa dziwnie pokazywał, rozebrałem dziś pompę. Powodem było niestabilne umocowanie kosza pompy przez moje zgięte druty prowadnicy. Zrobiłem tak, jak powinno to wyglądać. Odciąłem i zdemontowałem plastikowy przewód łączący kosz z deklem, w starym deklu tak samo. Przewód paliwowy, 8 mm średnicy wewnętrznej, dwie złączki. Jedna górna, przy koszu, może być zwykła opaska na śrubę, dolna zaś z braku miejsca musi być ściskowa. Przełożona kostka od wkładu pompy i wszystko jest jak oryginale.