Re: zakup w Lucas Car Płock
: 19 maja 2020, 06:27
Po cholerę kombinować. Jeśli jesteś poważnie zainteresowany, to z numerem vin idziesz do aso i dostaniesz pełną rozpiskę fabrycznego wyposażenia tego auta.
czy jesteś pewny ,że w 2.0 dci po lifcie była skrzynia JATCO...natomiast ja znalazłem informację ,że Aisin AW55-50SN lub aisin TF-80SC lub AM6 lub JATCO...skąd znaleść informacje która jest w danej Wersalce?bergman pisze: ↑21 maja 2020, 17:19 Jeździłem wieloma kombinacjami skrzyń i silników w Espace 4, a to jest to samo co vel satis.
Od 5 lat jeżdżę Espace 3,5. W vel Satisie 3.0 dCi po lifcie jest skrzynia biegów su4 6 biegowa, inna niż w Espace 2.0T i 3,5.
Automat w 2.0T i 3,5 jest ten sam (su1), niestety 5 biegowy, co zżera oszczędności na autostradzie.
Automaty po lifcie są 6 biegowe w 3.0 dCi i 2.0 dCi, z tym, że 2.0 dCi i automat to bardzo dobre połączenie, ale znowu vel satisów z tymi silnikami i skrzyniami jest bardzo mało.
Skrzynia automatyczna w 2.0 dCi to produkcja firmy Jatco. Jest dość trwała, ale nie należy do szybkich. Do normalnej jazdy jest ok.
Mój brat ma vel satisa 2.0 dCi 173KM w manualu i jeździ to bardzo dobrze. Auto jest całkiem szybkie, ciche w środku i oszczędne.
Trudno mi porównać dynamikę 3.5 do 2.0T bo skrzynia ta sama, a 70KM różnicy. Poza tym dźwięk V6 czy to benzyna czy diesel to już jest radość dla uszu. Nie będę więcej pisać, bo nie chcę żeby posiadacze osławionego 2.0T mnie zjedli
Dla mnie Vel Satis to tylko w automacie. To ma być wygodny dupowóz, do tego ładnie wygląda tunel środkowy. 3,5 to dla mnie bardzo udany silnik, ale drogi w naprawie jak już padnie. Dźwięk rewelacyjny. Poza tym na trasie 5 biegów to mało. 2.0 dCi w automacie jest trudny do kupienia, ale chyba byłby najlepszy (niestety tylko 4 cylindry pozytywnego dźwięku nie dają, ale spalanie niższe niż 3.0 i 3.5), no i poprawiony 3.0 diesel po lifcie, ładnie brzmi, duży moment obrotowy, skrzynia 6-biegowa.
dziekuję za wyjasnienie...w Jatco są trwalsze elketrozawory?pracuje szybciej niż Aisin?bergman pisze: ↑22 maja 2020, 09:33 AW55-50SN to właśnie 5 biegowa skrzynia w Renault oznaczona jako su1. Montowana w benzynach przez cały okres produkcji i w dieslach przed liftem.
TF-80SC to skrzynia 6 biegowa montowana w 3.0 dCi p9x 715 po lifcie.
AM6 nie kojarzę w ogóle z Renault, chyba że to tylko inne oznaczenie.
Jatco było w 2.0 dCi, a ten silnik był tylko po lifcie.
Informacje o skrzyni można poznać po rozkodowaniu nr vin albo po prostu poznać po aucie. Zależności są mniej więcej takie jak opisałem.
Problem może być w przypadku 3.0 dCi bo silnik przedliftowy był jeszcze montowany po lifcie w tym samym czasie co silnik poliftowy, czyli ten poprawiony. Można je poznać po otwarciu maski - inny jest dolot powietrza, na obudowie rozrząd jest podany kod silnika p9x 701 ( przed liftem) lub 715 (po lifcie). Skrzynia 6 biegowa z tym silnikiem była tylko po lifcie.