Podniesienie tyłu
: 17 sty 2019, 12:19
W wielu egzemplarzach Vel Satisa występuje z biegiem lat problem z obniżonym prześwitem tylnego zawieszenia. Jednym to nie przeszkadza, a innym (np. mi) działa to mocno na nerwy. W tym krótkim poradniku wyjaśnię co jest powodem takiego stanu rzeczy i jak sobie z tym poradzić.
Co powoduje obniżenie tylnego zawieszenia?
Oczywiście masa auta
Z biegiem lat sprężyna traci swoje właściwości i tył zaczyna osiadać. Bardzo często w wersjach benzynowych (jak było w moim przypadku) mocno przyczynił się do tego montaż LPG (czyli ciężkiej butli w bagażniku).
Jak to naprawić?
Należy zmienić sprężyny na nowe. Ale co w przypadku kiedy ich zmiana (nawet na dobrej jakości zamienniki) nic nie dała? Dlaczego tak się stało? Dzieje się tak kiedy kupujemy zamienniki które nie mają nic wspólnego z naszą wersją wyposażenia. Oryginalnie w Vel Satisie były 4 typy twardości sprężyn. Niestety na rynku części zamiennych występuje już tylko jeden typ, który w ogóle nie jest dostosowany do wersji Initiale Paris (która na pokładzie ma sporo więcej kilogramów). Problem pojawia się też w "lżejszych" wersjach ale z np. założona instalacją LPG. Można bez problemu kupić oryginalne sprężyny w ASO dostosowane do naszego Vel Satisa (i to załatwia sprawę), niestety ich koszt jest jak dla mnie zaporowy (jak pytałem o to 2-3 lata temu to chcieli 600 netto za jedną). Sprężyny kupiłem więc na Allegro (ja wybrałem CS Germany, ale mogą to też być np. Lemforder'a) za dużo mniejsze pieniądze i zastosowałem pewien patent który z początku wydał mi się druciarstwem, ale jednak działa, co mogę potwierdzić blisko rocznym użytkowaniem
Co to za patent?
Są to metalowe podkładki które wkładamy między sanki tylnego zawieszenia a sprężynę. Poniżej wrzucam 3 zdjęcia (zdjęcia są zapożyczone z Internetu bo jakoś nie widziałem sensu robienia swoich) które właściwie wyczerpują temat ich wykonania i montażu od A do Z. Jak wspomniałem wcześniej mam to już od roku i działa bardzo dobrze. Nie ma różnicy w prowadzeniu. Wyraźnie za to czuć, że tył auta np. na progach zwalniających już tak mocno nie dobija jak wcześniej. Z mojej strony polecam
Dla tych co nie są do końca przekonani pozostaje już tylko zakup oryginalnych sprężyn (o najwyższej twardości) w ASO.
Co powoduje obniżenie tylnego zawieszenia?
Oczywiście masa auta

Jak to naprawić?
Należy zmienić sprężyny na nowe. Ale co w przypadku kiedy ich zmiana (nawet na dobrej jakości zamienniki) nic nie dała? Dlaczego tak się stało? Dzieje się tak kiedy kupujemy zamienniki które nie mają nic wspólnego z naszą wersją wyposażenia. Oryginalnie w Vel Satisie były 4 typy twardości sprężyn. Niestety na rynku części zamiennych występuje już tylko jeden typ, który w ogóle nie jest dostosowany do wersji Initiale Paris (która na pokładzie ma sporo więcej kilogramów). Problem pojawia się też w "lżejszych" wersjach ale z np. założona instalacją LPG. Można bez problemu kupić oryginalne sprężyny w ASO dostosowane do naszego Vel Satisa (i to załatwia sprawę), niestety ich koszt jest jak dla mnie zaporowy (jak pytałem o to 2-3 lata temu to chcieli 600 netto za jedną). Sprężyny kupiłem więc na Allegro (ja wybrałem CS Germany, ale mogą to też być np. Lemforder'a) za dużo mniejsze pieniądze i zastosowałem pewien patent który z początku wydał mi się druciarstwem, ale jednak działa, co mogę potwierdzić blisko rocznym użytkowaniem

Co to za patent?
Są to metalowe podkładki które wkładamy między sanki tylnego zawieszenia a sprężynę. Poniżej wrzucam 3 zdjęcia (zdjęcia są zapożyczone z Internetu bo jakoś nie widziałem sensu robienia swoich) które właściwie wyczerpują temat ich wykonania i montażu od A do Z. Jak wspomniałem wcześniej mam to już od roku i działa bardzo dobrze. Nie ma różnicy w prowadzeniu. Wyraźnie za to czuć, że tył auta np. na progach zwalniających już tak mocno nie dobija jak wcześniej. Z mojej strony polecam
