Strona 1 z 1
Ładowanie akumulator
: 08 kwie 2018, 20:46
autor: radocha
Mam pytanie, czy odczyty z ddt2000 odnośnie battery voltage są wskazaniami akumulatora aktualnymi?
Czy odczyty napięcia na zimnym 13,8 V a na rozgrzanym silniku falujące od 13,2 do 13,6 V świadczą o walniętym alternatorze i mają wpływ na pracę silnika?
Re: Ładowanie akumulator
: 10 kwie 2018, 10:46
autor: milimetr58
To są znamiona początków końca altka. Właściwe ładowanie nie powinno spaść poniżej 13.7. U mnie jest 14.5 na zimnym później się waha od 13.7 do 14.2. Przeważnie mam 13.8 do 14.2 w trakcie jazdy, czasami zauważam, że spada do 13.7, ale to bardzo, bardzo rzadko. Mam w miejsce zapalniczki włożoną ładowarkę USB ze wskazaniem ładowania i poboru prądu na bieżąco.
W Espacie miałem szczerze mówiąc cały czas 13.3 ładowanie i jeździłem przez dwa lata i nic się nie działo. Postanowiłem wtedy, że jak walnie altek, to się będę martwił i jakoś nie walnął

Ja mam chłodzony powietrzem, nie mam wodnego altka.
Re: Ładowanie akumulator
: 10 kwie 2018, 11:19
autor: kejno
W Velu (i Espace) w przypadku altka powietrznego napięcie ładowania jest wyższe gdy jest zimny oraz aku niedoładowany i spada w miarę nagrzania i naładowania akumulatora.
Mam w Espace już od 4 lat ładowanie w zakresie 13,3 - 14,4 w zależności od temparatury i stanu naładowania aktu i jest ok.
W Velu mam podobnie.
Re: Ładowanie akumulator
: 10 kwie 2018, 16:05
autor: KrzysiekEg
Re: Ładowanie akumulator
: 11 kwie 2018, 13:13
autor: kejno
Aż tak daleko idący system to w vel'u nie jest, nie mamy start/stopu...
Re: Ładowanie akumulator
: 11 kwie 2018, 19:56
autor: KrzysiekEg
Nie chodzi mi o start stop, tylko o sterowanie ładowaniem akumulatora i reset baterii w systemie. Według wpisów na forach, jakieś sterowanie ładowaniem jest.
Re: Ładowanie akumulator
: 12 kwie 2018, 12:02
autor: kejno
Tak jakieś sterowanie ładowaniem jest, ale nie posądzałbym o potrzebę resetu aku w komputerze auta.
Re: Ładowanie akumulator
: 15 kwie 2018, 11:57
autor: skee
Każde renault z 3.5 ma to samo, u siebie profilaktycznie wymieniłem regulator napięcia w alternatorze i nadal spada w okolice 13.3V. Teoretycznie jest to dobre rozwiązanie, nie katuje akumulatora maksymalnym ładowaniem w czasie gdy jest już naładowany, w praktyce w odwrotnych sytuacjach, jeżdżąc na którkich odcinkach i często odpalając auto aku jest mocniej niedoładowany. Prawda jest taka że oba przypadki negatywnie wpływają na stan aku, ja raz na miesiąc wrzucam na prostownik i 3letni Bosch chodzi póki co jak nowy.