Strona 1 z 2

Bijące tarcze

: 16 lut 2018, 20:05
autor: Jakub Gancarek
Witajcie panowanie, jakie tarcze macie w swoich velkach? Bo mnie już powoli krew zaczyna zalewać, jedno agresywniejsze hamowanie i tarcze zaczynają bić. Miałem nowe oryginały jedno hamowanie dupa, zaczęły bić więc oddałem do przetoczenia bo były nowe,była chwila spokoju aż do następnego mocniejszego hamowania, więc kupiłem Brembo trochę dłużej wytrzymały i jest znowu to samo... Wiem że masa i te sprawy, według mnie średnica tarczy jest za mała do tej masy pojazdu. Więc pytanie kto co ma założone? Ka ktoś tarcze Rotinger GT, bo myślę nad nimi. Pozdrowienia dla wszystkich.

Re: Bijące tarcze

: 16 lut 2018, 20:14
autor: skee
Sprawdź piastę, jeśli jest krzywa to będzie krzywiła tarcze błyskawicznie. Montowane są na sucho czy na smar? Ja mam ATE, przejechane już 20kkm i są ok. Co do średnicy, cóż, mogłyby być większe, są jednak gość grube przez co pojemność cieplna wystarcza. Bardziej niepokoi mnie tył, lite 300mm to nie szczyt sprawnego hamowania...

Re: Bijące tarcze

: 16 lut 2018, 21:16
autor: Jakub Gancarek
Montowane na czystą, sucha piaste

Re: Bijące tarcze

: 16 lut 2018, 21:23
autor: Jakub Gancarek
Jeśli chodzi o montaż na smar czy też bez niego, są podzielone zdania ja montuje zawsze na sucho :D w innych autach problemu nie ma, możliwe że piasta jest krzywa muszę sprawdzić

Re: Bijące tarcze

: 17 lut 2018, 09:05
autor: pluskwa79
Klocki TRW + tarcze TRW - kilkanaście tysięcy za nimi i wszystko ok, są idealnie gładkie. Pierwszy tysiąc jazdy na spokojnie bez gwałtownego hamowania aby naprężenia i temperatura tarcz powoli je hartowały.
Wg mnie bardzo dobra jakość i cena zestawu.

Re: Bijące tarcze

: 17 lut 2018, 10:19
autor: skee
Teraz mam na przodzie ceramiczne TRW, fajne jest to że praktycznie w ogóle nie brudzą felg ale samo hamowanie jest jakieś takie dziwne. Mam wrażenie że siła hamowania idzie progresywnie, przy normalnych klockach im mocniej naciśniemy pedał hamulca tym mocniej hamują, w ceramicznych na początku hamują słabo po to aby za kilka mm skoku pedału chwycić dużo mocniej. Dziwne uczucie, zanim się do tego przyzwyczaiłem chodził mi po głowie powrót do normalnych ATE lub TRW właśnie, po jakimś czasie noga się przestawiła i jest ok. Niemniej jednak następny komplet to będą czerwone EBC, tutaj przeskok siły i jakości hamowania jest ponoć ogromny.

Jakubie, obdzwoń warsztaty w okolicy, któryś będzie w stanie zmierzyć bicie piast na aucie. Obstawiałbym to, jeśli tarcze są montowane na sucho na czystej przylgni to chyba jedyna możliwość.

Re: Bijące tarcze

: 17 lut 2018, 11:16
autor: sasio
Ja zmienilem 4 komplety.
Kupiłem na jakiś chinczykach, zaczęło bić, zmienilem na Febi, bilo, zmieniłem na oryginały bily.
Zrobilem regeneracje zacisków, wszystko dobrze a nowe po kilku hamowaniach bilu.
Nie poradzilem sobie z tym do sprzedazy

Re: Bijące tarcze

: 17 lut 2018, 14:29
autor: Jakub Gancarek
Dlatego na wiosnę kupuje rotingery GT, nawiercane i frezowane

Re: Bijące tarcze

: 17 lut 2018, 15:42
autor: skee
Tylko dobierz pod nie twarde klocki bo się zdziwisz ;)

Re: Bijące tarcze

: 17 lut 2018, 17:05
autor: Jakub Gancarek
Na tą chwilę mam tarcze Brembo i klocki jurid White ceramiczne i mało pylą. A jeśli chodzi dobór klocków do tych rotingerow to powołam się na producenta żeby coś sensownego dobrał. Ale wcześniej podjadę gdzieś żeby sprawdzili piasty