Ilość jeżdżących VelSatis
: 13 gru 2016, 23:49
Zastanawialiście się kiedyś ile zostało naszych limuzyn, sprawnych, jeżdżących?
Oficjalnie wyprodukowano 62201 sztuk, przeznaczonych do sprzedaży, plus kilka prototypowych sztuk, które zostały rozbite w testach NCAP.
Stosunek silników benzynowych, do silnika diesla wynosi 1/5, czyli można stwierdzić że 15000 aut, wyposażono w silnik benzynowy, pozostałe 45000 sztuk to wersje wysokoprężne.
Widać to także po ilości ogłoszeń, w których królują jednostki diesla, choć trend się odwraca,
ze względu na znikome zainteresowanie modelami z silnikami diesla, toteż nie są w kręgu zainteresowań importerów aut używanych.
Silniki diesla 2.2 dCi i 3.0 dCi stanowią trzon silników diesla, i królowały w okresie największej popularności VelSatis, czyli w latach 2002-2004, kiedy to sprzedało się ponad 43000 aut (czyli 70% całej sprzedaży). Niestety silniki te psuły się na potęgę, sprawiając że w obecnych czasach auta z silnikami diesla, które ulegną uszkodzeniu nie są naprawianie, a jedynie zostają dawcami części.
Dwu litrowy silnik diesla został wprowadzony aby ratować sprzedaż, jednakże nigdy tego nie uczynił, nawet w połączeniu z udanym liftingiem modelu.
Każdy z nas zastanawiając się nad ilością pozostałych Velów na drogach może dojść do wrażenia że poprzez ich bardzo rzadkie występowanie na naszych drogach ( widziałem kilka różnych VelSatis, a ich ilość określam na 10 w ciągu roku) oraz przebywającą ilością VelSatis z przeznaczeniem na części, auta te mogą stać się jak Avantime, w niedługim czasie Young Timerami a ich cena powoli się stabilizuje.
Jak myślicie, na całym świecie zostało więcej niż 10000 sztuk tego modelu?
Oficjalnie wyprodukowano 62201 sztuk, przeznaczonych do sprzedaży, plus kilka prototypowych sztuk, które zostały rozbite w testach NCAP.
Stosunek silników benzynowych, do silnika diesla wynosi 1/5, czyli można stwierdzić że 15000 aut, wyposażono w silnik benzynowy, pozostałe 45000 sztuk to wersje wysokoprężne.
Widać to także po ilości ogłoszeń, w których królują jednostki diesla, choć trend się odwraca,
ze względu na znikome zainteresowanie modelami z silnikami diesla, toteż nie są w kręgu zainteresowań importerów aut używanych.
Silniki diesla 2.2 dCi i 3.0 dCi stanowią trzon silników diesla, i królowały w okresie największej popularności VelSatis, czyli w latach 2002-2004, kiedy to sprzedało się ponad 43000 aut (czyli 70% całej sprzedaży). Niestety silniki te psuły się na potęgę, sprawiając że w obecnych czasach auta z silnikami diesla, które ulegną uszkodzeniu nie są naprawianie, a jedynie zostają dawcami części.
Dwu litrowy silnik diesla został wprowadzony aby ratować sprzedaż, jednakże nigdy tego nie uczynił, nawet w połączeniu z udanym liftingiem modelu.
Każdy z nas zastanawiając się nad ilością pozostałych Velów na drogach może dojść do wrażenia że poprzez ich bardzo rzadkie występowanie na naszych drogach ( widziałem kilka różnych VelSatis, a ich ilość określam na 10 w ciągu roku) oraz przebywającą ilością VelSatis z przeznaczeniem na części, auta te mogą stać się jak Avantime, w niedługim czasie Young Timerami a ich cena powoli się stabilizuje.
Jak myślicie, na całym świecie zostało więcej niż 10000 sztuk tego modelu?