2.0 T problem?

Masz problem że swoim VelSatisem?
pete17
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 01 lis 2017, 10:56
Skąd: Pabianice
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

2.0 T problem?

Post autor: pete17 » 10 gru 2017, 20:00

No to witam ponownie.Z silnika 2.0t jestem ogólnie zadowolony,zagazowałem go jakieś 3 lata temu.Wtedy był problem bo na wolnych obrotach na benzynie co jakiś czas telepało nim jakby chciał zgasnąć.Przyjeżdżali przeróżni fachowcy z komputerami i nie potrafili zdiagnozować problemu.Można z tym było ganiać ale wkurzało mnie.Trafiłem do kolesia samouka,wetknął wtyczkę gdzie trzeba i mówi że wtryski benzyny są padnięte.Nowe drogie,używek brak...wsadził od laguny podobno "wolniejsze" od tych dedykowanych.Ale mówi że jak nie mam zamiaru się ścigać to spoko...motor się zagrzeje,przełączy na gaz i tyle.No i tak było. Ale od jakiegoś czasu nęka mnie inna przypadłość..mianowicie-jak z dolnych obrotów chcę depnąć to strasznie przerywa :evil: :evil: :evil: świeczki wymieniłem i dalej to samo.Myślałem że to tylko na gazie,ale okazuje się że na benz też tylko może nie tak bardzo.Co to może być za chochlik :?: :?: Może ktoś coś miał podobnego,i jak z tym walczyć??

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: 2.0 T problem?

Post autor: Magister » 11 gru 2017, 12:34

Wymiana cewek rozwiąże problem. Standardowa procedura.

pete17
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 01 lis 2017, 10:56
Skąd: Pabianice
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Re: 2.0 T problem?

Post autor: pete17 » 12 gru 2017, 05:59

Hmmm...Tak myślisz?No spróbuję.Tym bardziej że mam nówki,nabyłem drogą kupna jeszcze kiedy wariował z powodu wtryskiwaczy.Teraz będzie jak znalazł.Dzięki za sugestię.Pozdr. :D

areseral
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 06 lis 2017, 20:57
Skąd: Kolno
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: 2.0 T problem?

Post autor: areseral » 12 gru 2017, 23:12

Droga diagnoza jak na wstep... Normalnie ok 400zl taka zabawa licząc wszystkie cewki.

A jaka przerwa na swieczkach?

Awatar użytkownika
milimetr58
Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
Skąd: Łódź
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: VelSatis 2.0T

Re: 2.0 T problem?

Post autor: milimetr58 » 13 gru 2017, 08:07

areseral pisze:Droga diagnoza jak na wstep... Normalnie ok 400zl taka zabawa licząc wszystkie cewki.

A jaka przerwa na swieczkach?
Nie wiem, czy droga, ja kupiłem nowe cewki po 46 zł za sztukę niemieckiej produkcji, nie zakładałem ich jeszcze, ale znajomy za moją namową też kupił i jeździ na nich od ponad roku, więc po co przepłacać?
Kupiłem za te pieniądze 4 sztuki i leżą sobie i czekają na wypadek "W". :) :)
Link:
http://allegro.pl/nowa-cewka-zaplonowa- ... 88611.html
Waldek i Ewa

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: 2.0 T problem?

Post autor: Magister » 13 gru 2017, 20:36

Cewki dają właśnie taki objaw w każdym aucie, tymbardziej, że auto szarpie mocniej na Lpg.
Świece platynowe (dedykowane do F4Rt) wypalaja się dość szybko przy źle ustawionym gazie i uszkodzonych cewkach.

Niestety poprawna wymiana polega na wymianie cewek i świec jednocześnie. Koszt cewek Beru to jakies 600zl, a świeczki to ok 160zl.
Dobrym zwyczajem jest kupno cewek z tej samej partii...zupełnie, jak za dawnych lat do poczciwej Syreny.

areseral
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 06 lis 2017, 20:57
Skąd: Kolno
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: 2.0 T problem?

Post autor: areseral » 16 gru 2017, 20:32

milimetr58 pisze:
areseral pisze:Droga diagnoza jak na wstep... Normalnie ok 400zl taka zabawa licząc wszystkie cewki.

A jaka przerwa na swieczkach?
Nie wiem, czy droga, ja kupiłem nowe cewki po 46 zł za sztukę niemieckiej produkcji, nie zakładałem ich jeszcze, ale znajomy za moją namową też kupił i jeździ na nich od ponad roku, więc po co przepłacać?
Kupiłem za te pieniądze 4 sztuki i leżą sobie i czekają na wypadek "W". :) :)
Link:
http://allegro.pl/nowa-cewka-zaplonowa- ... 88611.html
Z tą niemiecką produkcją to kolega poszedł... po całości :D

Już myślałem, że naprawdę jakieś fajne cewki Beru chociaż... a tu chiński Master Sport Germany :twisted:

Jak jeździ rok, to super :) Oby tak dalej :)

A Ty jak masz nowe to czemu ich nie założyłeś nie wiem :)


Większość dobrych cewek waha się w okolicy 100zł za sztukę więc nie wiem skąd te 600zł za wymianę...
Świeczki no to 60zł/szt NGK platynowo-irydowa.

Awatar użytkownika
milimetr58
Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
Skąd: Łódź
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: VelSatis 2.0T

Re: 2.0 T problem?

Post autor: milimetr58 » 16 gru 2017, 23:59

Po co mam wymieniać cewki, ja te co mam w aucie działają? Silnik też mam kupić i wymienić jak ten działa? Nie rozumiem ironii, no, ale Polak to jest najmądrzejszy, we wszystkim. Jest lekarzem, politykiem, pucybutem a tak naprawdę, to w doopie był i gooowno widział. Nie mówię o koledze, ale tak ogólnie.
Waldek i Ewa

areseral
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 06 lis 2017, 20:57
Skąd: Kolno
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: 2.0 T problem?

Post autor: areseral » 17 gru 2017, 19:06

Żeby się nowe nie starzały niepotrzebnie na półce :)

EDIT: A stare niech czekają na lepsze czasy :) Stare może chodzą, ale na nowych może być inne auto :) Przynajmniej według internetu :idea:

Awatar użytkownika
milimetr58
Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
Skąd: Łódź
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: VelSatis 2.0T

Re: 2.0 T problem?

Post autor: milimetr58 » 17 gru 2017, 20:55

Nowe są zafoliowane szczelnie fabrycznie, tak, że się nie zestarzeją. Jeżdżą razem ze mną. Tak asekuracyjnie.
Sam jestem ciekawy, jak się będą sprawowały. Życie pokaże. :D
Waldek i Ewa

ODPOWIEDZ