Dywaniki

Blacharstwo, lakiernictwo, wnętrze
redi
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 13 wrz 2017, 12:48
Skąd: Warszawa
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Dywaniki

Post autor: redi » 21 paź 2017, 15:26

dywaniki oryginalne - można znaleźć niestety już tylko na ebay - i też się już kończą, ja ściągnąłem 2 komplety, polecam

Awatar użytkownika
rafal1981
Klubowicz
Posty: 1006
Rejestracja: 09 gru 2016, 23:32
Skąd: Biskupice
Rok: 2007
Silnik: 2.0 dCi
Drugie auto: FORD TAUNUS TCIII2.0

Re: Dywaniki

Post autor: rafal1981 » 21 paź 2017, 18:15

Jak cena za takie oryginalne

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Dywaniki

Post autor: sasio » 21 paź 2017, 20:26

Ja mam oryginalne zimowe

Obrazek
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

axa2zxz
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: Dywaniki

Post autor: axa2zxz » 21 paź 2017, 23:25

Dlatego tez Vel pomimo swojej unikatowosci nigdy nie stanie sie jakims premium klasykiem jak starsze BMW czy Mercedes (tak samo zreszta jak Avantime) bo Renault ma to totalnie w tylku. Do marek premium kupisz kazda czesc (fakt, moze troche drozej, ale dostaniesz absolutnie wszystko) a tutaj juz powoli koncza sie zapasy magazynowe i przewiduje ze za 5-7 lat bedzie ogolnie problem z czesciami dedykowanymi tylko do Vela (np. cale tylne zawieszenie).

Awatar użytkownika
chrisfox
Forumowicz
Posty: 751
Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
Skąd: Warszawa
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Renault Safrane 2,5

Re: Dywaniki

Post autor: chrisfox » 21 paź 2017, 23:47

Tak, doświadczyłem tej rewelacyjnej polityki już przy Safrane. Głupi układ hydraulicznego wyłączania sprzęgła kosztował mnie parę lat temu w ASO chyba coś koło 1300 zł (kawałek plastikowej rurki, 10 cm gumowego przewodu, malutki zbiorniczek, plastikowa pompka i siłownik). Sprowadzili z Francji, popracowało to dwa lata i guma się rozsypała. Dlaczego? Być może dlatego, że "nowa" część była starsza od samochodu (mechanicy znaleźli datę produkcji). A prawa półoś do wersji z silnikiem 2,5 litra (dość awaryjna) istnieje już w zasadzie tylko wirtualnie :(

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Dywaniki

Post autor: sasio » 22 paź 2017, 02:04

Ogólnie Panowie zasada w Renault jest taka.
Producent zapewnia wsparcie części do 10 lat od zakończenia produkcji modelu typu pojazdu.
Tzn.jeżeli Vel BJ0K został wycofany z produkcji w 2005 roku, to do 2015 roku muszą być dostępne części zamienne, z akcesoriami jest inaczej bo ich jest określona ilość.
Po okresie 10 lat producent wyprzedaje nadstany, zostawiając ustaloną partię, która zostaje przekazana do magazynów w Belgii, i co roku drożeje.
Przykład - katalizator do Renault 25, początkowo kosztował ok.3000zł, obecnie ponad 18000zł
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
ViruS001
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 16 sie 2017, 20:44
Skąd: Nysa
Rok: 2009
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Audi S3

Re: Dywaniki

Post autor: ViruS001 » 22 paź 2017, 07:48

Zapewnienie wsparcia przez 10 lat tyczy się praktycznie wszystkich marek. Dłużej nikt nie oferuje.
Inaczej natomiast wygląda sprawa w VAG'u bo jak wiemy mamy w tym samym VW, Audi, seat skoda (itd.) więc tu jest łatwiej dostać pewną część w ASO ze względu, że np. to co nie zostało wykorzystane w passacie poszło do skody i takim oto sposobem w superb mamy do czynienia praktycznie z takimi samymi częściami. Więc do takich zwykłych modeli to znajdziemy bez problemu w ASO i ceny praktycznie nie drożeją lecz spadają.
Gorzej sprawa ma się gdy potrzebujemy części z ASO do bardziej wypasionych modeli producenta jak passat CC czy też A8. Przykładowo do A8 D2 korek wlewu oleju około 2tys zł obecnie :D Już nie wspomnę o częściach zawieszenia czy też częściach eksploatacyjnych do silnika jak np. termostat - gdzie żaden inny producent już nie produkuje.

ODPOWIEDZ