VelSatis - Check ESP
- ViruS001
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 sie 2017, 20:44
- Skąd: Nysa
- Rok: 2009
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Audi S3
VelSatis - Check ESP
Witam.
Jestem posiadaczem Vel Satisa od kwietnia i w sumie mam pierwszy kłopot - którego nie potrafię ogarnąć.
Problem polega na tym, że na desce rozdzielczej wyświetla się ciągle Check ESP, po skasowaniu błędu po jakimś czasie znów się wyświetla i nie ma znaczenia jak się jedzie.
Co do samochodu to opisze mniej więcej:
- Silnik oczywiście V6 3.5
- Rok produkcji 2009
- wersja initiale paris - jak ma to znaczenie
Po zakupie oczywiście zrobione takie rzeczy jak:
- płukanka silnika + wymiana oleju
- wymiana filtrów (wszystkich)
- wymiana całego oleju wraz z filtrem w skrzyni + sprawdzenie jej stanu i mała naprawa
- wymiana płynu chłodzącego
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana świec
- sprawdzony stan rozrządu
W samochodzie trochę już namodziłem ale raczej nie powinno to mieć wpływu na błąd z ESP - chociaż:
- włożone alusy 19 + dystanse 35 mm
- obniżone zawieszenie o 4cm (nima gwintów :/)
- wywalone katy oraz tłumiki - przelot 3" cali od kolektora do końca (ino tłumiki końcowe przelotowe by lepszy efekt był) + elektroniczne emulatory na sondy aby nie świrowały oraz nie powodowały błędów.
- filtr stożkowy oddzielony od komory, aby za bardzo nie zasysał ciepłego powietrza.
I w sumie na razie tyle bo błąd mnie zatrzymał
Ogólnie jazda z błędem czy bez błędu jest taka sama. Samochód jedzie normalnie, hamuje również, przyśpiesza i nic niepokojącego się nie dzieje ale mimo wszystko irytuje ten błąd na desce i ciągłe jego kasowanie
Jestem posiadaczem Vel Satisa od kwietnia i w sumie mam pierwszy kłopot - którego nie potrafię ogarnąć.
Problem polega na tym, że na desce rozdzielczej wyświetla się ciągle Check ESP, po skasowaniu błędu po jakimś czasie znów się wyświetla i nie ma znaczenia jak się jedzie.
Co do samochodu to opisze mniej więcej:
- Silnik oczywiście V6 3.5
- Rok produkcji 2009
- wersja initiale paris - jak ma to znaczenie
Po zakupie oczywiście zrobione takie rzeczy jak:
- płukanka silnika + wymiana oleju
- wymiana filtrów (wszystkich)
- wymiana całego oleju wraz z filtrem w skrzyni + sprawdzenie jej stanu i mała naprawa
- wymiana płynu chłodzącego
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana świec
- sprawdzony stan rozrządu
W samochodzie trochę już namodziłem ale raczej nie powinno to mieć wpływu na błąd z ESP - chociaż:
- włożone alusy 19 + dystanse 35 mm
- obniżone zawieszenie o 4cm (nima gwintów :/)
- wywalone katy oraz tłumiki - przelot 3" cali od kolektora do końca (ino tłumiki końcowe przelotowe by lepszy efekt był) + elektroniczne emulatory na sondy aby nie świrowały oraz nie powodowały błędów.
- filtr stożkowy oddzielony od komory, aby za bardzo nie zasysał ciepłego powietrza.
I w sumie na razie tyle bo błąd mnie zatrzymał
Ogólnie jazda z błędem czy bez błędu jest taka sama. Samochód jedzie normalnie, hamuje również, przyśpiesza i nic niepokojącego się nie dzieje ale mimo wszystko irytuje ten błąd na desce i ciągłe jego kasowanie
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 10 mar 2017, 21:21
- Skąd: Potworów
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
Re: VelSatis - Check ESP
A co dokładnie mówi opis tego błędu najlepiej jakbyś podaj dokładny kod
Re: VelSatis - Check ESP
Z ciekawości, hamowałeś auto po dolocie i wydechu ?
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: VelSatis - Check ESP
Po obniżaniu auta zbieżnośćbyła robiona czy nie stało się to po tym ?
Czy świeci się też ABS?
Przychodzi mi na myśl czujnikkąta skrętu
Czy świeci się też ABS?
Przychodzi mi na myśl czujnikkąta skrętu
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
- ViruS001
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 sie 2017, 20:44
- Skąd: Nysa
- Rok: 2009
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Audi S3
Re: VelSatis - Check ESP
@Lejek20
błąd to P062F lecz nie mam pewności czy aby na pewno bo błąd czytany chińskim dziadostwem i służy mi w sumie do ich kasowania niż dowiadywania się co jest problemem.
@skee
tak, hamowałem po przelocie lecz nie wypluło nic ciekawego - w granicach błędu pomiarowego a to ze względu na fakt, że to jest tylko wolnossący bez turbiny. Za to dźwięk jest niesamowity. Więcej kucy bo aż 5 przybyło po zamontowaniu filtra stożkowego -> lecz nie jest on skończony bo muszę go jeszcze bardziej oddzielić od komory, aby dopływ ciepłego powietrza był maksymalnie ograniczony + popracować nad dopływem zimnego powietrza co raczej nie jest problemem bo samochód posiada ogromne wloty powietrza na chłodnice No i oczywiście wymienić dolot - srebro ew. coś bardziej lepszego niż ori plastiki. To myślę, że wtedy wypluje z 10 kucy więcej.
@sasio
Po obniżeniu samochodu zbieżność nie była robiona, była robiona zaraz po kupnie. Dodatkowo błąd ESP nie wyświetlił się po obniżeniu. Dopiero początkiem sierpnia co daje kilka msc. ABS się nie świeci, nie dostałem takiego komunikatu.
Dopowiem:
Check ESP nie zawsze wali po gałach i znika ale ikona engine check z tzw. kluczem święcą non-stop a nie chce mi się ciągle tego kasować. Tak jak napisałem sasiowi - błąd to P062F lecz nie mam pewności czy aby na pewno bo błąd czytany chińskim dziadostwem i służy mi w sumie do ich kasowania niż dowiadywania się co jest problemem, a nie mam jeszcze DDT2000 bo nie chce mi się przeszukiwać internetów do znalezienia dobrej wersji.
błąd to P062F lecz nie mam pewności czy aby na pewno bo błąd czytany chińskim dziadostwem i służy mi w sumie do ich kasowania niż dowiadywania się co jest problemem.
@skee
tak, hamowałem po przelocie lecz nie wypluło nic ciekawego - w granicach błędu pomiarowego a to ze względu na fakt, że to jest tylko wolnossący bez turbiny. Za to dźwięk jest niesamowity. Więcej kucy bo aż 5 przybyło po zamontowaniu filtra stożkowego -> lecz nie jest on skończony bo muszę go jeszcze bardziej oddzielić od komory, aby dopływ ciepłego powietrza był maksymalnie ograniczony + popracować nad dopływem zimnego powietrza co raczej nie jest problemem bo samochód posiada ogromne wloty powietrza na chłodnice No i oczywiście wymienić dolot - srebro ew. coś bardziej lepszego niż ori plastiki. To myślę, że wtedy wypluje z 10 kucy więcej.
@sasio
Po obniżeniu samochodu zbieżność nie była robiona, była robiona zaraz po kupnie. Dodatkowo błąd ESP nie wyświetlił się po obniżeniu. Dopiero początkiem sierpnia co daje kilka msc. ABS się nie świeci, nie dostałem takiego komunikatu.
Dopowiem:
Check ESP nie zawsze wali po gałach i znika ale ikona engine check z tzw. kluczem święcą non-stop a nie chce mi się ciągle tego kasować. Tak jak napisałem sasiowi - błąd to P062F lecz nie mam pewności czy aby na pewno bo błąd czytany chińskim dziadostwem i służy mi w sumie do ich kasowania niż dowiadywania się co jest problemem, a nie mam jeszcze DDT2000 bo nie chce mi się przeszukiwać internetów do znalezienia dobrej wersji.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: VelSatis - Check ESP
Wyczytałem że jest to błąd uszkodzenia EEPROM w UCH czyli uszkodzony komputer.
Sprawdź czy nie jest gdzieś zalany i jak wyschnie to go coś bierze albo odwrotnie. Sprawdź wszystko na CLIP
Sprawdź czy nie jest gdzieś zalany i jak wyschnie to go coś bierze albo odwrotnie. Sprawdź wszystko na CLIP
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
- ViruS001
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 sie 2017, 20:44
- Skąd: Nysa
- Rok: 2009
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Audi S3
Re: VelSatis - Check ESP
Hm.. to czemu wali błędem ESP
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: VelSatis - Check ESP
Może być uwalona moduł ESP w UCH.
Wszystko jest powiązane ze sobą.
Gdy zdobędziesz kod błędu CLIP tj.DFxxx to podaj go, spróbuję odnaleźć rozwiązanie
Wszystko jest powiązane ze sobą.
Gdy zdobędziesz kod błędu CLIP tj.DFxxx to podaj go, spróbuję odnaleźć rozwiązanie
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Forumowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
- Skąd: KUTNO
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Renault Megane RS
Re: VelSatis - Check ESP
Viru błąd ESP może pojawiać się z powodu,że trochę zmodyfikowałeś pewne rzeczy przy silniku i są inne parametry,które nie są zgodne z tym co jest zapisane w komputerze. Bo ESP jest odczytywane z parametrów silnika
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 10 mar 2017, 21:21
- Skąd: Potworów
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
Re: VelSatis - Check ESP
Mnie wczoraj również dopadł problem CHECK ESP po sprawdzeniu clipem błąd df088 czyli pompa Abs do wymiany lub naprawy