Strona 2 z 2

Re: wypożyczenie kół z oponami na testy

: 24 lip 2017, 16:57
autor: margoc
Nie. Aż tak ostrego nie. Ale z drugiej strony przy hanowaniu bez względu na szybkość powinny wibrować. Tarcze Brembo jakieś 5 tyś. przebiegu. Swoją drogą gdyby taka była jakość tarcz to lipa straszna. Przełożenie kół może to faktycznie najtańsza opcja tyle, że jak będzie wibrować to nie będę wiedział czy to nie koła. Pytanie za 100 pkt czy tylnie koła mogą powodować odczuwalne na kierownicy drgania?

Re: wypożyczenie kół z oponami na testy

: 24 lip 2017, 23:08
autor: manulu
Raczej niemożliwe aby tylnie koła przenosiły wibracje na kierownice. Co do tarcz raz kupiłem Maxgear to przy hamowaniu z dużej prędkości do zera tarcze się zwichrowały. Następny zakup tarcze TRW przejechane 50tys i ok.

Re: wypożyczenie kół z oponami na testy

: 25 lip 2017, 09:17
autor: sasio
W mojej ocenie masz krzywe lub niewyważone koła, lub faktycznie uszkodzoną oponę.
Przy 90km/h bije kierownica a później się nakładają częstotliwości dlatego ustaje.
Sprawdź dokręcenie kół czy są odpowiednio i prosto dokręcone..

W kwestii hamowania i trzęsienia.
Mogą być krzywe, nowe tarcze (ja tak miałem, ori Renault a biły), zjechane klocki (mogą być krzywe), zapieczony układ hamulcowy (prowadniki, uszkodzony tłoczek).
Uszkodzone zawieszenie które podczas hamowania jest obciążone, np.anortyzator, sworznie, łączniki, końcówki i inne cuda
Najlepiej jakbyś to wszystko rozebrał

Re: wypożyczenie kół z oponami na testy

: 25 lip 2017, 12:21
autor: chrisfox
Jeśli mówimy o możliwym niewyważeniu, miałem kiedyś przypadek, że mi po przejeździe przez jakieś błoto zostało trochę wewnątrz felgi. Objawy były przerażające, sprawdzałem dokręcenie kół, ciężarki, szukałem luzów w zawieszeniu - a to było tylko trochę błota, które zobaczyłem dopiero po zdjęciu koła.

Re: wypożyczenie kół z oponami na testy

: 25 lip 2017, 19:15
autor: margoc
Sasio? Załamałeś mnie stwierdzeniem lepiej żeby ktoś rozebrał. Moim skromnym zdaniem gdyby było coś z dociskiem to pewnie by tarł bez względu na szybkość i pewnie tarcza by grzała się szybciej. Zamieniłem koła z przodu na tył i bez zmian. Sprawdziłem przegub i od strony wewnetrznej jak szarpałem góra dół wyczywalny luz i stuki. Nie wiem czy to normalne być może tak powinno być. Z lewej strony mniej. Przegub nie stuka i nie terkocze ale zapewne byłoby tak gdyby padał zewnętrzny. Przy hamowaniu czasami drży ale nie zawsze. Czy jest na luzie czy przy stałej prędkości drży. Czyli koła raczej nie. Spróbuję jeszcze podnieść go na podnośniku i przy kręcących kołach sprawdzić jak zachowuje się półoś czy nie jest wygięta. Korcą mnie jeszcze tarcze ale Brembo po 10 tyś przejechanych to byłby kryminał gdyby się powyginały.

Re: wypożyczenie kół z oponami na testy

: 25 lip 2017, 20:50
autor: sasio
Teraz jest taka masówka że często nowe już mają problem.
Ogólnie jedź do wulkanizacji ale dobrej, aby puścili każde z kół na wyważarke, zobaczysz jak zachowuje się opona ale raczej nie to jest problemem. W mojej ocenie coś w zawieszeniu

Re: wypożyczenie kół z oponami na testy

: 25 lip 2017, 23:58
autor: chrisfox
Luzy na wewnętrznym przegubie półosi mogą dawać podobne efekty, przećwiczyłem. Z opisu mi nie do końca pasuje, ale nie lekceważ tego całkiem.

Re: wypożyczenie kół z oponami na testy

: 31 paź 2017, 11:46
autor: margoc
Koledzy, wymieniłem opony i bez zmian z telepaniem i kierownicy i samochodu. Gość, który wyważał miał spory problem z przednimi kołami ale i tył też sporo doważył. Od zewnątrz 40gramów od wewnątrz 15gramów. Zaczynam podejrzewać felgi bo mam je od nowości. Tym samym powraca temat podmiany całych kół żeby ostatecznie potwierdzić koła.