Anteny Hands Free
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Anteny Hands Free
Lutowanie SMD różni się bardzo od lutowania zwykła lutownica, nie ma tam kilku sekund grzania elementu.
http://allegro.pl/nowa-oryginalna-karta ... _c=Product
http://allegro.pl/nowa-oryginalna-karta ... _c=Product
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 20 mar 2017, 12:52
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: Anteny Hands Free
Dzięki za linka, cena bardzo atrakcyjna.
Jeśli chodzi o lutowanie, to możemy podyskutować. Elektroniką zajmuję tak mniej więcej ok 30 lat, samochodową trochę krócej
Jeśli chodzi o lutowanie, to możemy podyskutować. Elektroniką zajmuję tak mniej więcej ok 30 lat, samochodową trochę krócej
-
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 09 cze 2017, 22:41
- Skąd: Włocławek/Brześć Kujawski
- Rok: 2003
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Scenic 1.6 2002 PL
Re: Anteny Hands Free
No to nieźle, pojęcia nie miałem że jest bateria i akumulatorek. Trochę się boję ruszać kartę, bo mam tylko jedną niestety, ale być może to właśnie ten problem. Aby forum było merytorycznie pełne wyjaśnię pojęcie SMD - jest to technika lutowania powierzchniowego, pola lutownicze są od strony elementu który jest montowany, w przeciwieństwie do lutowania przewlekanego, gdzie płytka posiada otwory do przewlekania nóżek elementów elekrtonicznych i samo lutowanie następuje po drugiej stronie płytki. Inna sprawa że SMD wprowadzono w celu miniaturyzacji i mniej skomplikowanego montażu na taśmach produkcyjnych, lutować SMD da się prawie każdą lutownicą, kwestia tylko wielkości końcówki grotu no i wielkości montowanego elementu jak i samego pola lutowniczego(kwestia wprawy i doświadczenia).
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Anteny Hands Free
Mi niestety odpadły płytki do których lutuje się kartę podczas lutowania zwykła lutownica.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 09 cze 2017, 22:41
- Skąd: Włocławek/Brześć Kujawski
- Rok: 2003
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Scenic 1.6 2002 PL
Re: Anteny Hands Free
No to przegrzałeś niestety, nie można grzać do bólu...wszystko ma swoją wytrzymałość. Poza tym trzeba wziąć pod uwagę również niebezpieczeństwo jakie się wiąże z przegrzaniem akumulatorka...tutaj sam jego wybuch jest najmniejszym problemem, gorzej gdy jego części trafią w oko niestety.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Anteny Hands Free
Nie było to przegrzanie i dawanie ile wlezie
Po prostu lut był zbyt słaby i musiałem to powtarzać kilka razy aby trzymało
Po prostu lut był zbyt słaby i musiałem to powtarzać kilka razy aby trzymało
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 20 mar 2017, 12:52
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: Anteny Hands Free
Bo te blaszki do akumulatora się zgrzewa nie lutuje.
-
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 09 cze 2017, 22:41
- Skąd: Włocławek/Brześć Kujawski
- Rok: 2003
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Scenic 1.6 2002 PL
Re: Anteny Hands Free
Akumulator na wymianę blaszki ma już zgrzane, a same końcówki już się lutuje.
-
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 09 cze 2017, 22:41
- Skąd: Włocławek/Brześć Kujawski
- Rok: 2003
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Scenic 1.6 2002 PL
Re: Anteny Hands Free
Po rozklejeniu karty akumulator okazał się sprawny i w pełni naładowany.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 20 mar 2017, 12:52
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: Anteny Hands Free
Żeby usystematyzować wiedzę Akumulator do HF na przygrzanie blaszki, ale niestety zgrzewy często puszczają. Najlepszą metodą jest wtedy wymiana akumulatorka, lub ponowne zgrzanie blaszek (lutowania nie polecam) Drugim rodzajem usterki akumulatorka są zimne luty. lub pęknięcie blaski przy samej płytce. Ponowne przylutowanie styków przywraca w pełni sprawność karty (o ile sam akumulator i elektronika jest sprawna) Niestety karty HF modeli przedliftowych są bardzo awaryjne, pękają ścieżki, robią się zimne luty itp. Problem z naprawą jest taki że PCF i drugi układ odpowiadający za HF jest zalany środkiem żywico podobnym. Podczas jego usuwania łatwo jest jeszcze bardziej uszkodzić kartę. Ja radzę sobie w ten sposób że nagrzewam hotem płytkę, znacznie łatwiej wtedy usunąć klej z płytki.