Strona 3 z 6

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

: 21 maja 2017, 22:21
autor: Sati
Korek do Vela powinien wygladac mniej wiecej tak jak na tej aukcji ale powinien miec brazowy kolor tej raczki
http://allegro.pl/korek-zbiorniczka-wyr ... 81787.html
Jesli mnie pamiec nie myli to dla 3,5 V6 cisnienie 1,8 bar, zolte korki sa w niskiej cenie ale te z brazowymi znaczkami ( do 3,5 ) kosztuja duzo wiecej.

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

: 22 maja 2017, 00:37
autor: Tombog
Obrazek
Wygląda na to, że faktycznie termostat (6) może nie puszczać. Jak Prawi dialogys, jest on z drugiej strony silnika, przy tej mniej ciepłej rurze.
Pozostaje pytanie dlaczego chłodnica po wyłączeniu silnika zrobiła się ciepła.

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

: 22 maja 2017, 09:52
autor: Tombog
w międzyczasie przeprowadziłem małe śledztwo, z którego wynika, że:

1. Korek do zbiorniczka wyrównawczego dla silnika V4Y (3.5 V6) ma piktogram w kolorze żółtym.
Obrazek

2. Według MR353 karta 19A Ciśnienie robocze korków wynosi odpowiednio:
- 1,4 bar dla silników F4R, G9T, V4Y
- 1,8 bar dla silnika P9X
Tak więc przy 3.5 V6 powinien być korek o niższym progu zadziałania.

3. Termostat jest umiejscowiony w bardzo kiepskim miejscu, między alternatorem a głowicą.
Obrazek
Obrazek

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

: 22 maja 2017, 12:43
autor: sasio
Pytanie czy to płyn chłodzący czy olej.
Nowy korek w ASO kosztuje 38zł do 2.0T

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

: 22 maja 2017, 13:17
autor: skee
Cholera, poprzedniego vela z 3.5 jak i obecnego kupiłem z szarym korkiem, na alternatywnym forum ludzie tez pisali ze mieli szare w dużym v6 :?:

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

: 22 maja 2017, 14:16
autor: Tombog
skee pisze:Cholera, poprzedniego vela z 3.5 jak i obecnego kupiłem z szarym korkiem, na alternatywnym forum ludzie tez pisali ze mieli szare w dużym v6 :?:
No i w sumie jak jest wszystko OK w ukadzie to się jeździ. :) Może komuś kiedyś też ciekło z korka, wymienił na szary i tak poszło w świat, że powinien być szary. Potem powstał temat o znanym w Velach problemie z pękającymi przewodami. ;)

Na alledrogo można też znaleźdź całe zbiorniczki z demontażu z korkami i te od 3.0 mają właśnie szare korki a pozostałe są żółte. :)

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

: 22 maja 2017, 15:14
autor: sasio
Gdy korek ma zbyt niskie ciśnienie, będzie robiło się tak jak u mnie tzn.po zgaszeniu auta zaczyna być słychać syczenie z pod korka, tzn.płyn cały czas syczał ale dopiero było to słyszalne po zgaszeniu auta.
W ten sposób bardzo ładnie uciekał płyn ale w postaci pary.

Pytanie jest inne, czy ten korek ma zawory bezpieczeństwa które powodują upust ciśnienia w momencie zbyt dużego ciśnienia.
Widziałem kiedyś korek jak Twój, i był on po prostu korkiem, bez funkcji upuszczania, gdyż był to korek montowany na chłodnicy, aby zalać tam płyn chłodniczy, a upust powodowany był przez korek na zbiorniczku

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

: 22 maja 2017, 15:30
autor: Tombog
Po to są właśnie parametry ciśnieniowe, żeby dobrać dobry korek. Mój korek parę miesięcy sprawował się poprawnie więc zakładam, że nie był zbyt słaby. Rozwiązania są więc dwa, albo korek się skończył albo termostar. Przyrządu do sprawdzania korków nie mam więc pozostaje sprawdzenie nowego. Jeśli też będzie puszczał to się wezmę za termostat.
Jeszcze sprawdzę Clipem co mi powie na temat temperatury w układzie. Jeśli będzie prawidłowa lub niższa a korek puszcza to winny jest korek. Jeśli natomiast będzie wyższa i dlatego korek puszcza to winny będzie termostat.
sasio pisze:Nowy korek w ASO kosztuje 38zł do 2.0T
Właśnie sprawdziłem korek do V4Y po numerach z dialogysa i w ASO kosztuje 160 zł :shock: :shock: :shock:

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

: 22 maja 2017, 17:44
autor: sasio
A zobacz ten numer 8200048024, 38.54zł

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

: 22 maja 2017, 18:13
autor: Sati
Tombog pisze:w międzyczasie przeprowadziłem małe śledztwo, z którego wynika, że:

1. Korek do zbiorniczka wyrównawczego dla silnika V4Y (3.5 V6) ma piktogram w kolorze żółtym.
Obrazek

2. Według MR353 karta 19A Ciśnienie robocze korków wynosi odpowiednio:
- 1,4 bar dla silników F4R, G9T, V4Y
- 1,8 bar dla silnika P9X
Tak więc przy 3.5 V6 powinien być korek o niższym progu zadziałania.
No to ladnie... u mnie tez byl korek szary ale zmienilem na zolty i jak na razie jest dobrze, tzn. czuc plynem ale go nie ubywa, mozliwe ze gdzies zalega stary plyn i pod wplywem temperatury silnika go czuc. Co do ceny orginalnego korka ( ASO ) warto popytac w innych punktach servisowych, ceny sie roznia i nie sa stale.