Magister

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Magister

Post autor: KrzysiekEg » 03 sty 2019, 16:45

Możesz mi podać średnicę dekla pompy paliwa? Albo tej rury. Muszę dorobić narzędzie do odkręcania pomp.
Próbowałeś może takie:
https://allegro.pl/oferta/klucz-do-pomp ... 7612922780
https://allegro.pl/oferta/klucz-pazurow ... paign=feed

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 08 sty 2019, 21:15

Hej, przepraszam za późną odpowiedź. Próbowałem takie klucze, lecz tylko zagniatały nakrętkę, jedynym wybawieniem była rura kanalizacyjna o średnicy 160mm i grubości ścianki 3.2mm - czyli standard.

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Magister

Post autor: KrzysiekEg » 09 sty 2019, 13:52

Ok. Doczytałem z fotki, na szczęście dałeś wystarczająco ostrą. Mam inne pytanie, według moich obliczeń, średnica pierścienia to trochę mniej niż 160 mm. Zrobiłem rurę, ale ona wchodzi pod lekkim kątem, przeszkadza blacha podłogi siedziska. I łapie mi na 3,4 ząbki. U Ciebie też tak było?

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 09 sty 2019, 16:21

Tak było, dlatego w rurze jest takie duże wycięcie, żeby schowala się podłoga, a sama rura była w pionie - prostopadle do nakrętki pompy.

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 14 sty 2019, 19:45

W przypływie noworocznych postanowień, postanowiono, że pora na zmiany i zakup innego auta.....może Laguna III 2.0T GT, albo Laguna II w GT'ku.....a najlepiej jakieś zwykłe 2.0 bez turbiny i dwumasy - takie auto do tyrania. Dodatkowo konieczność zakupu letnich opon do Velka i ponad pięcioletni staż posiadania samochodu spowodował, że na podwórku, praktycznie z dnia na dzień pojawił się kolejny samochód Renault Laguna2 ph II 2.0 16v.
Obrazek

Obrazek

Wypas większy niż mam w Velku, przynajmniej o nawigację, komendy głosowe do jej obsługi, bluetooth, grzana przednia szyba, tylne poduszki....niestety skóry brak i elektrycznych foteli...no i drewna nie ma.

Po kilkudniowym obcowaniu z Laguną i Velkiem, stwierdzam, że teraz do obsługi będę miał dwa samochody (poza Clio i Sceniciem 2.0T ojca), jednak na razie Vel zostaje ze mną :)

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 01 cze 2019, 21:04

I tak kilometry lecą, w "nowym aucie" - Lagunie wstawiłem drzewno, tak, żeby podróżowało się bardziej Velsatisowo :) - kiera też się trafiła w drzewnie :)

Obrazek

W Lagunie chciałem też mieć oryginalne gumowe dywaniki....okazało się, że w ASO, ani na necie nie ma nowych oryginałów....te poniżej ściągałem ze Szwecji.
Obrazek

Przyszła też pora na rozrząd wraz z nowymi nakrętkami kół rozrządu, uszczelniacze, KZFR, pasek klinowy, poduchy silnika

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety do tego, jakaś nie do końca schludna osoba z ASO w Niemczech (skąd pochodzi Laguna) założyła takie koło zębate wału - naturalnie kółko zostało wymienione na nowe - na takie z klinem.
Obrazek

W między czasie wymieniłem tez sobie uszczelki przepustnicy + uszczelki kolektora + filtry + olej
Obrazek

Tu w trakcie prac
Obrazek
Obrazek

Żeby nie było, w Versalce siadła mi słynna uszczelka serwa - i to ta niezniszczalna poliuretanowa - zwyczajnie się rozerwała. Tym razem poszedł silikonowy zamiennik.
P.s. Gość z aukcji dot. w/w uszczelki cytuje mój poradnik na Allegro - śmiech na sali.

Tu w trakcie wymiany uszczelki. Wprawne oko zauważy też nowy zbiorniczek wyrównawczy. Do tego Versalka przeszła przegląd w dniu 29.05.2019, podjąłem tez decyzję, że Vel zostaje ze mną.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 07 sie 2019, 22:19

Kilometry lecą a Versalka dalej ze mną. W tygodniu padła męska decyzja: robimy rozrząd - drugi raz + kupujemy opony - drugi komplet letnich.

Padło na oryginalny zestaw Renault, łącznie z simeringami wałków i wału, kompletem nowych nakrętek kół na wałkach i śrubą wału + pompa wody (Doltz), do tego wymiana płynu chłodniczego Motrio. Aha, wymieniłem też koło zębate wału na takie z klinem + standardowo serwis filtrów (filtry gazu, wnętrza, oleju) + wymiana świec na NGK coś tam Platinium :) + wymiana paska klinowego.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu nówki oponki, Pirelli P Zero z nowej kolekcji, rozmiar standard 245/45 R18 100W

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 18 wrz 2019, 19:18

Powiem Wam, że posiadam już ten samochód tak długo, że już mi się trochę znudził, a niektóre rzeczy robię już drugi raz....jak hamulce, czy rozrząd....ale jednak coś w nim jest, że chce się z Nim obcować, jak najdłużej.

W tym miesiącu działo się:
1. konserwacja podwozia, naturalnie wykonana samodzielnie, jak wszystko do tej pory

Przed:
Obrazek

I po:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do tego doszły nowe spinki osłon termicznych i nowe wycieraczki ASO, które musiałem reklamować z uwagi na uszkodzenie.
Obrazek Obrazek

Z racji posiadania dwóch samochodów, postanowiłem stworzyć nowy dom dla Versalki...nowy garaż w trakcie przygotowań :) Szczegóły za niedługo.

ODPOWIEDZ