Magister

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Magister

Post autor: KrzysiekEg » 03 sty 2019, 16:45

Możesz mi podać średnicę dekla pompy paliwa? Albo tej rury. Muszę dorobić narzędzie do odkręcania pomp.
Próbowałeś może takie:
https://allegro.pl/oferta/klucz-do-pomp ... 7612922780
https://allegro.pl/oferta/klucz-pazurow ... paign=feed

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 08 sty 2019, 21:15

Hej, przepraszam za późną odpowiedź. Próbowałem takie klucze, lecz tylko zagniatały nakrętkę, jedynym wybawieniem była rura kanalizacyjna o średnicy 160mm i grubości ścianki 3.2mm - czyli standard.

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Magister

Post autor: KrzysiekEg » 09 sty 2019, 13:52

Ok. Doczytałem z fotki, na szczęście dałeś wystarczająco ostrą. Mam inne pytanie, według moich obliczeń, średnica pierścienia to trochę mniej niż 160 mm. Zrobiłem rurę, ale ona wchodzi pod lekkim kątem, przeszkadza blacha podłogi siedziska. I łapie mi na 3,4 ząbki. U Ciebie też tak było?

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 09 sty 2019, 16:21

Tak było, dlatego w rurze jest takie duże wycięcie, żeby schowala się podłoga, a sama rura była w pionie - prostopadle do nakrętki pompy.

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 14 sty 2019, 19:45

W przypływie noworocznych postanowień, postanowiono, że pora na zmiany i zakup innego auta.....może Laguna III 2.0T GT, albo Laguna II w GT'ku.....a najlepiej jakieś zwykłe 2.0 bez turbiny i dwumasy - takie auto do tyrania. Dodatkowo konieczność zakupu letnich opon do Velka i ponad pięcioletni staż posiadania samochodu spowodował, że na podwórku, praktycznie z dnia na dzień pojawił się kolejny samochód Renault Laguna2 ph II 2.0 16v.
Obrazek

Obrazek

Wypas większy niż mam w Velku, przynajmniej o nawigację, komendy głosowe do jej obsługi, bluetooth, grzana przednia szyba, tylne poduszki....niestety skóry brak i elektrycznych foteli...no i drewna nie ma.

Po kilkudniowym obcowaniu z Laguną i Velkiem, stwierdzam, że teraz do obsługi będę miał dwa samochody (poza Clio i Sceniciem 2.0T ojca), jednak na razie Vel zostaje ze mną :)

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 01 cze 2019, 21:04

I tak kilometry lecą, w "nowym aucie" - Lagunie wstawiłem drzewno, tak, żeby podróżowało się bardziej Velsatisowo :) - kiera też się trafiła w drzewnie :)

Obrazek

W Lagunie chciałem też mieć oryginalne gumowe dywaniki....okazało się, że w ASO, ani na necie nie ma nowych oryginałów....te poniżej ściągałem ze Szwecji.
Obrazek

Przyszła też pora na rozrząd wraz z nowymi nakrętkami kół rozrządu, uszczelniacze, KZFR, pasek klinowy, poduchy silnika

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety do tego, jakaś nie do końca schludna osoba z ASO w Niemczech (skąd pochodzi Laguna) założyła takie koło zębate wału - naturalnie kółko zostało wymienione na nowe - na takie z klinem.
Obrazek

W między czasie wymieniłem tez sobie uszczelki przepustnicy + uszczelki kolektora + filtry + olej
Obrazek

Tu w trakcie prac
Obrazek
Obrazek

Żeby nie było, w Versalce siadła mi słynna uszczelka serwa - i to ta niezniszczalna poliuretanowa - zwyczajnie się rozerwała. Tym razem poszedł silikonowy zamiennik.
P.s. Gość z aukcji dot. w/w uszczelki cytuje mój poradnik na Allegro - śmiech na sali.

Tu w trakcie wymiany uszczelki. Wprawne oko zauważy też nowy zbiorniczek wyrównawczy. Do tego Versalka przeszła przegląd w dniu 29.05.2019, podjąłem tez decyzję, że Vel zostaje ze mną.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 07 sie 2019, 22:19

Kilometry lecą a Versalka dalej ze mną. W tygodniu padła męska decyzja: robimy rozrząd - drugi raz + kupujemy opony - drugi komplet letnich.

Padło na oryginalny zestaw Renault, łącznie z simeringami wałków i wału, kompletem nowych nakrętek kół na wałkach i śrubą wału + pompa wody (Doltz), do tego wymiana płynu chłodniczego Motrio. Aha, wymieniłem też koło zębate wału na takie z klinem + standardowo serwis filtrów (filtry gazu, wnętrza, oleju) + wymiana świec na NGK coś tam Platinium :) + wymiana paska klinowego.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu nówki oponki, Pirelli P Zero z nowej kolekcji, rozmiar standard 245/45 R18 100W

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 18 wrz 2019, 19:18

Powiem Wam, że posiadam już ten samochód tak długo, że już mi się trochę znudził, a niektóre rzeczy robię już drugi raz....jak hamulce, czy rozrząd....ale jednak coś w nim jest, że chce się z Nim obcować, jak najdłużej.

W tym miesiącu działo się:
1. konserwacja podwozia, naturalnie wykonana samodzielnie, jak wszystko do tej pory

Przed:
Obrazek

I po:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do tego doszły nowe spinki osłon termicznych i nowe wycieraczki ASO, które musiałem reklamować z uwagi na uszkodzenie.
Obrazek Obrazek

Z racji posiadania dwóch samochodów, postanowiłem stworzyć nowy dom dla Versalki...nowy garaż w trakcie przygotowań :) Szczegóły za niedługo.

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 03 sty 2021, 13:47

Rok 2020 przyniósł kilka nowości do mojego świata Renówek

1. W Velku zaczęła wyć sprężarka klimy, zwłaszcza przy dużym obciążeniu. Miała zostać zregenerowana, tym czasem warsztat tylko ją uszczelnił, bo faktycznie ciekła. Zastanawiam się nad wymianą czujnika zmiennej pojemności, lub przejście na sprężarkę z mechanicznym czujnikiem (Scenic, Megane). Myślę, że na wiosnę ruszę z tematem.

Obrazek

2. Od ostatniego wpisu wymieniono filtry gazu, oleje itp. Odświeżyłem tarcze hamulcowe przez pomalowanie ich cynkiem w sprayu, odświeżyłem światła dzienne (skorodowały), wymieniłem chromowane listwy na kratce w zderzaku

Obrazek Obrazek Obrazek

3. W Velku zaczyna odklejać się podsufitka - jak się ociepli będzie wymieniana, prawdopodobnie na czarną, razem ze słupkami.

4. Vel dostał również pilota do radia Cabasse. Docelowo miał być do Laguny, dlatego kupiłem pilot poliftowy.....w Velku działa w Lagunie niestety nie.

Obrazek

5. W przypływie emocji do drugiego auta - Laguny kupiłem nowy hak holowniczy BRINK + oryginalną wiązkę haka Renault z modułami za kilka złotówek. Obie rzeczy, to leżaki magazynowe. Kilka dni później trafiły się ori chlapacze + osłony wahaczy (pasują również do Velka), których nigdy wcześniej nie widziałem.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

6. Vel objechał ze mną w tym roku wczasy nad morzem. Fajnie się jechało, tu w przeddzień wyjazdu

Obrazek

7. Podczas urlopu moja kolejna Renówka w domu odmówiła posłuszeństwa...Clio II w automacie. Kilka dobrych dni spędziłem, żeby uruchomić samochód. Okazało się, że przegnił jeden z przewodów "plusowych" zasilających kompa.....Tu w trakcie prac.

Obrazek

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 05 lut 2021, 21:22

Początek roku 2021 przyniósł nowe...

1. Pęknięta masa klejąca poszycie drzwi z ich konstrukcją
Obrazek

2. Z drugiej strony chęć ulepszania - nowa "Lagunowa" gałka biegów i inne graty
Obrazek
Obrazek

Ogólnie lubię ten samochód, lecz chyba pora na zmiany...

ODPOWIEDZ