Gaśnie na ciepłym silniku / fuel injection fault
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 17:25
- Skąd: Olsztyn
- Rok: 2004
- Silnik: 3.5 V6
Gaśnie na ciepłym silniku / fuel injection fault
Witam wszystkich.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Versalki 3.5 V6 rocznik 2004. Tylko benzyna. Auto sprawowało się bez zarzutu do teraz,i bardzo je lubię..
Na szczęście nie zdechło tak po prostu, na razie subtelnie daje znać, że coś jest nie tak.
Wczoraj pojawił się błąd fuel injection fault. Auto odpaliło przy dłuższym kręceniu. Dziś po nocy odpaliło bez problemów, jeździło cały dzień, głównie po mieście. Żonka pojechała odebrać dzieciaki i po ruszeniu ze świateł Versalka zdechła, silnik zgasł, załączył się hamulec ręczny. Zjechała ze skrzyżowania i odpaliła autko ponownie, oczywiście z błędem fuel injection fault.
Autko i tak oddaje jutro do mechanika, zaufanego. Przy okazji wymiana opon. Chciałbym jednak wiedzieć czego się spodziewać, jaki to będzie koszt. Przypuszczam, że ww błąd związany jest z podniesieniem się temperatury otoczenia tzn. gdy auto łapie wyższą temp. silnika. Co prawda nie przekracza wskaźnik temperatury zakresu granicznego i trzyma się, ale jest tu jakiś czynnik łączący. Naczytałem się, że to może czujnik położenia wału [200 zł nowy]. Proszę o pomoc...
Radek
Jestem szczęśliwym posiadaczem Versalki 3.5 V6 rocznik 2004. Tylko benzyna. Auto sprawowało się bez zarzutu do teraz,i bardzo je lubię..
Na szczęście nie zdechło tak po prostu, na razie subtelnie daje znać, że coś jest nie tak.
Wczoraj pojawił się błąd fuel injection fault. Auto odpaliło przy dłuższym kręceniu. Dziś po nocy odpaliło bez problemów, jeździło cały dzień, głównie po mieście. Żonka pojechała odebrać dzieciaki i po ruszeniu ze świateł Versalka zdechła, silnik zgasł, załączył się hamulec ręczny. Zjechała ze skrzyżowania i odpaliła autko ponownie, oczywiście z błędem fuel injection fault.
Autko i tak oddaje jutro do mechanika, zaufanego. Przy okazji wymiana opon. Chciałbym jednak wiedzieć czego się spodziewać, jaki to będzie koszt. Przypuszczam, że ww błąd związany jest z podniesieniem się temperatury otoczenia tzn. gdy auto łapie wyższą temp. silnika. Co prawda nie przekracza wskaźnik temperatury zakresu granicznego i trzyma się, ale jest tu jakiś czynnik łączący. Naczytałem się, że to może czujnik położenia wału [200 zł nowy]. Proszę o pomoc...
Radek
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Gaśnie na ciepłym silniku / fuel injection fault
Najważniejsze w tym momencie to dobra diagnoza i to CLIPem a nie jakimś komputerem do VAGa, który ma każdy mechanik.
Czujnik położenia wału może dawać identyczne objawy, ale też wiele elementów składa się na błąd fuel injection.
Mogą być wtryski, przeustnica, komputer, cewki czy świece , jakieś kabelki, na prawdę wiele elementów i aby nie pchać się na wydatek najlepiej dobrze zdiagnozować
Czujnik położenia wału może dawać identyczne objawy, ale też wiele elementów składa się na błąd fuel injection.
Mogą być wtryski, przeustnica, komputer, cewki czy świece , jakieś kabelki, na prawdę wiele elementów i aby nie pchać się na wydatek najlepiej dobrze zdiagnozować
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 17:25
- Skąd: Olsztyn
- Rok: 2004
- Silnik: 3.5 V6
Re: Gaśnie na ciepłym silniku / fuel injection fault
Dzięki za pomoc. Zaczytałem błędy elm 327 i pcmscan. Wynik: błąd P0340 - obwód czujnika wałka rozrządu. Czyli na razie pójdę w tym kierunku a potem najwyżej będziemy coś kombinować. Czujnik 200 stówki czyli nie majątek. Zobaczymy...
- Załączniki
-
- velka.jpg (144.82 KiB) Przejrzano 7167 razy
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Gaśnie na ciepłym silniku / fuel injection fault
Ostatnio kilka osób z 3.5 mają ten sam błąd i pomaga wymiana tego czujnika.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 maja 2017, 17:28
- Skąd: Szczytno
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: Gaśnie na ciepłym silniku / fuel injection fault
Jak kupiłem velkę to ten sam problem miałem , wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu na bank 2 czyli lewy rząd cylindrów od rozrządu
ten bliżej przodu i wszystko ustało
ten bliżej przodu i wszystko ustało
-
- Forumowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
- Skąd: KUTNO
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Renault Megane RS
Re: Gaśnie na ciepłym silniku / fuel injection fault
Mój kolega w pracy miał taki problem w lagunie 2 naciskał start-stop silnik kręci a tu nic i tak kilka razy aż silnik odpalił. Innym razem podchodził auto odpalało od razu i żadnego błędu na desce nie wyświetlało. Dopiero podłączenie pod clipa pokazało błąd czujnika położenia wału korbowego. nowy czujnik załatwił problem.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 17:25
- Skąd: Olsztyn
- Rok: 2004
- Silnik: 3.5 V6
Re: Gaśnie na ciepłym silniku / fuel injection fault
Witam
Znowu zrobiło się upalnie i czasem potrafi mi zgasnąć n bardzo rozgrzanym silniku gdy stoję w korku. Z trzy tygodnie temu mechanik wymienił czujnik położenia wału ten z zagiętą wtyczką. Sądzę że to nie ten czujnik mi wymienił bo do tego drugiego kiepskawe dojście. Mam już ten z prostą wtyczką do założenia na wale pod kolektorem. Czy może ktoś go wymieniał. Wymieniłbym go sam bo mam trochę dość tych mechaników i się upewnił. Jak najlepiej uzyskać do niego dojście? Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?
Znowu zrobiło się upalnie i czasem potrafi mi zgasnąć n bardzo rozgrzanym silniku gdy stoję w korku. Z trzy tygodnie temu mechanik wymienił czujnik położenia wału ten z zagiętą wtyczką. Sądzę że to nie ten czujnik mi wymienił bo do tego drugiego kiepskawe dojście. Mam już ten z prostą wtyczką do założenia na wale pod kolektorem. Czy może ktoś go wymieniał. Wymieniłbym go sam bo mam trochę dość tych mechaników i się upewnił. Jak najlepiej uzyskać do niego dojście? Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?
- Załączniki
-
- silnik v6.jpg (207.6 KiB) Przejrzano 7028 razy
Re: Gaśnie na ciepłym silniku / fuel injection fault
Musisz wywalić dolot, czujnik siedzi pod puszką do której wchodzi odma. Odkręcasz spornik na którym siedzą jakieś czujniki i wtyczki i wyciągasz ten który Cię interesuje. Jedyna upierdliwość to opaska zaciskowa rury dolotu przed przepustnicą, ma słabe dojście do śruby.
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 07 sie 2017, 11:16
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Fiesta MK7
Re: Gaśnie na ciepłym silniku / fuel injection fault
Miałem ten sam kłopot.
Czasem przy dłuższym kreceniu lub podczas jazdy wywalalo mi ten błąd.
Clip pokazał DF592 czujnik wałka rozrządu nr 1 czyli bliżej kabiny (z prostą wtyczką) z gorszym dostępem. Jak ktoś ma chudą rękę to bez problemu dojdzie do czujnika. Przykręcony tylko na 1 śrubę.
Czasem przy dłuższym kreceniu lub podczas jazdy wywalalo mi ten błąd.
Clip pokazał DF592 czujnik wałka rozrządu nr 1 czyli bliżej kabiny (z prostą wtyczką) z gorszym dostępem. Jak ktoś ma chudą rękę to bez problemu dojdzie do czujnika. Przykręcony tylko na 1 śrubę.
Re: Gaśnie na ciepłym silniku / fuel injection fault
U mnie występuje tylko dłuższe kręcenie i tylko wtedy gdy auto będzie odpalane jakieś 2 - 4h po zgaszeniu. Clip nie pokazał nic, błędy wtrysków też nie występują więc przyjąłem to jako urok tego modelu...