Strona 1 z 2

Żółty korek płynu chłodniczego

: 20 lut 2017, 21:25
autor: sasio
Hej.
Dialogys zbytnio nie pomógł, stwierdził tylko że potrzebuje korka płynu chłodniczego o znakowaniu żółtym.
Ktoś wie ile bar ma wytrzymałości, zanim puści?

Niby zamienniki wskazują na 1.4 Bar ale kto go wie ile zaleca Renault.

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

: 20 lut 2017, 21:53
autor: Sati
Zolte tak jak piszesz maja 1,4 bar, brazowe 1,8 bar. Ty potrzebujesz zoltego korka bo brazowy byl stosowany do 3,5l ( jak to w dieslach wyglada tego nie wiem ale w benzynie byl taki podzial ), ja od 2 miesiecy jezdze na zoltym i wszystko jest ok.

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

: 20 lut 2017, 22:08
autor: sasio
Zastanawia mnie tylko fakt.
Niby mój jest dobry ale nie jest to duży koszt.
Brać oryginał czy wystarczy zamiennik np.Vertax, oczywiście nowe.

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

: 20 lut 2017, 22:15
autor: Sati
Ja bralem w orginale i placilem za zolty okolo 30 zlotych ale za brazowy chcieli cos kolo 130 zlotych. Bierz w orginale.

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

: 20 lut 2017, 22:16
autor: sasio
W ASO czy na necie?

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

: 20 lut 2017, 22:24
autor: Sati
W ASO ale rozny serwis i rozne ceny, kupilem przy zakupie zbiorniczka.

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

: 26 cze 2017, 16:18
autor: Tombog
Sati pisze: brazowy byl stosowany do 3,5l ( jak to w dieslach wyglada tego nie wiem ale w benzynie byl taki podzial )
W innym temacie już to pisałem ale tu też się może widzę przydać:

1.Korek do zbiorniczka wyrównawczego dla silnika V4Y (3.5 V6) ma piktogram w kolorze żółtym.
Obrazek

2. Według MR353 karta 19A Ciśnienie robocze korków wynosi odpowiednio:
- 1,4 bar dla silników F4R, G9T, V4Y
- 1,8 bar dla silnika P9X
Tak więc przy 3.5 V6 powinien być korek o niższym progu zadziałania.

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

: 01 lis 2017, 10:49
autor: batonikus
To w końcu jaki kolor i ile barów powinien mieć korek silnika 3.5v6 V4Y, na różnych forach sprzecznie podają, że ten silnik ma 1,8 bara inni że 1,4 bara. Ja jak kupiłem auto to był z szarym piktogramem ale ze względu na pęknięcie chłodnicy i ciągłe rozszczelnianie miejsca klejenia, chcę założyć korek o mniejszym ciśnieniu, dlatego pytam czy mam teraz kupić żółty?

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

: 01 lis 2017, 19:16
autor: skee
Wg wszelkich katalogów jakie widziałem ma być żółty. Jeśli chłodnicę masz klejoną kup nową, kupiłem auto z klejoną o czym dowiedziałem się tracąc płyn, dobrze że 300m od domu ;)

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

: 02 lis 2017, 14:54
autor: kejno
W instrukcji serwisowej od Espace ph2, takie coś jest napisane wobec silnika 3.5 v6 (v4y):
The rating of the expansion bottle degassing valve is 1.4 bar.
oraz taka rozpiska:

Expansion bottle cap with ...
Valve rating
... a brown circle 1.2 bar
... a yellow marking 1.4 bar
... a white marking 1.6 bar
... a grey marking 1.8 bar