Zachowanie temperatury na biegu jałowym 3.5
: 23 lip 2020, 02:35
Hej,
mam prośbę do kolegów z motorami 3.5
Czy możecie sprawdzić co się dzieje z wskaźnikiem temperatury w sytuacji kiedy mamy temperaturę kolo 30 stopni na zewnątrz, auto jest w pełni rozgrzane np po trasie i stajecie na P lub N, wkręcacie motor na 4 tys obrotów z hakiem na jakieś 10-15 sekund, następnie puszczacie gaz - można powtórzyć kilka razy.
Czy po takim manewrze jest jakaś zmiana w wskazaniu temperatury? Wskaźnik leci coś w górę, czy stabilnie na połowie skali?
U mnie przy takiej akcji leci nawet na 3/4 skali (z OBD pokazuje ~110 stopni), gdy dodam gazu momentalnie spada na połowę skali (~98 stopni), ale gdy odpuszczę gaz to po chwili znowu idzie wskazówka w górę.
Podczas jazdy nie ma problemu, jest stabilnie na połowie skali. Problem się pojawia przy wysokich temperaturach i gdy silnik spadnie do wolnych obrotów, np na światłach, czy w korku.
Odrazu dodam, że wentylatory sprawdzone, chłodnica świeża (półtorej roku), LPG odpięte (przywrócony oryginalny obieg), termostat nowy i sprawdzony, korek trzyma ciśnienie prawidłowo.
Planuje profilaktycznie wymienić czujnik temperatury i jeśli nic się nie zmieni to zostaje koszmar w postaci usterki pompy (przebieg 140 tys)
mam prośbę do kolegów z motorami 3.5

Czy możecie sprawdzić co się dzieje z wskaźnikiem temperatury w sytuacji kiedy mamy temperaturę kolo 30 stopni na zewnątrz, auto jest w pełni rozgrzane np po trasie i stajecie na P lub N, wkręcacie motor na 4 tys obrotów z hakiem na jakieś 10-15 sekund, następnie puszczacie gaz - można powtórzyć kilka razy.
Czy po takim manewrze jest jakaś zmiana w wskazaniu temperatury? Wskaźnik leci coś w górę, czy stabilnie na połowie skali?
U mnie przy takiej akcji leci nawet na 3/4 skali (z OBD pokazuje ~110 stopni), gdy dodam gazu momentalnie spada na połowę skali (~98 stopni), ale gdy odpuszczę gaz to po chwili znowu idzie wskazówka w górę.
Podczas jazdy nie ma problemu, jest stabilnie na połowie skali. Problem się pojawia przy wysokich temperaturach i gdy silnik spadnie do wolnych obrotów, np na światłach, czy w korku.
Odrazu dodam, że wentylatory sprawdzone, chłodnica świeża (półtorej roku), LPG odpięte (przywrócony oryginalny obieg), termostat nowy i sprawdzony, korek trzyma ciśnienie prawidłowo.
Planuje profilaktycznie wymienić czujnik temperatury i jeśli nic się nie zmieni to zostaje koszmar w postaci usterki pompy (przebieg 140 tys)
