Strona 1 z 1

Długo kręci

: 18 lut 2020, 20:12
autor: krzysiek 68
Proszę o pomoc użytkowników. Jeżdżę vel satisem 2.0t w gazie i od jakiegoś czasu po włożeniu karty i naciśnięciu START długo kręci zanim zapali. Czasem po kilku sekundach sam się wyłączy, wtedy po ponownym naciśnięciu START zapali. Mam przykre doświadczenia z mechanikami, więc proszę o jakieś rady, może sam będę mógł coś zrobić.
krzysiek

Re: Długo kręci

: 19 lut 2020, 11:03
autor: axa2zxz
Prawdopodobnie gdzieś Ci LPG puszcza (wtryski albo reduktor) przez co przy odpaleniu komorę spalania masz zalaną gazem. Zrób test: odpalasz auto, czekasz aż przełączy się na LPG i jak sobie chodzi zakręcasz mu butle z gazem (tak aby na 100% wypalić gaz z przewodów). Auto po chwili albo zgaśnie albo przełączy się na benzynę. I teraz zostawiasz tak z zakręconym gazem i poobserwuj z dzień czy pomogło. Jak tak, to jedziesz do gazownika i niech Ci sprawdzi co konkretnie przepuszcza gaz.

Re: Długo kręci

: 19 lut 2020, 17:49
autor: krzysiek 68
Dziękuję za radę,sprawdzę to jutro

Re: Długo kręci

: 14 maja 2020, 23:57
autor: BJ
I co doszedłeś dlaczego długo kręci? Też czasem tak mam.

Re: Długo kręci

: 15 maja 2020, 11:17
autor: KrzysiekEg
Pewnie tak, niestety większość tak ma, że po udanej operacji już nie opisuje rezultatu. Gdyby miał dalej kłopot, to by pewnie dalej płakał na forum.

Re: Długo kręci

: 16 maja 2020, 21:45
autor: BJ
No tak jest niestety

Re: Długo kręci

: 13 sie 2020, 15:00
autor: rafalekhc
Mam podobnie,też długo kręci..wymieniałem świece i był zmniejszany prześwit,a także zmieniałem czytnik karty bo plastikowy języczek się połamał. Obydwie rzeczy w krótkim odstępie czasu.
Ps. A wystarczy wyłączyć "lpg" z przełącznika na kokpicie? Zakręcenie to trochę zabawy..

Re: Długo kręci

: 13 sie 2020, 21:29
autor: konrad67lw
Niedawno uporałem się z podobnym problemem. Mam 2.0 t z 2002 r. Na lpg. Auto na gazie zaczęło szarpać na pb chodziło dobrze. Jednak po jakimś czasie zaczął długo kręcić podczas rozruchu nieważne czy ciepły czy zimny i na benzynie silnik nie pracował równo. Pojechałem do gazownia i opisałem co się dzieje. Zrobił porządek z kablami i podczas jazdy okazało się że wtrysk benzyny na 1 cylindrze tam gdzie wypadła zalpon był padnięty. Przez to instalacja lpg źle pracowała. Po wymianie było ok do pewnego czasu. Jak wracał z jazdy auto szarpneło kilka razy. Zamienił cewki z scenic który miał nowe i zero problemu. Odebrałem auto i podczas powrotu tracili moc koło 3 tyś obrotów po zmianie lewej na nowej brak problemów na lpg i benzynie. Polecił wywalić osłony termiczne z komory silnika gdyż jest słaba wentylacja i przegrzewaja się podzespoły. Jeżdżę tak od kilku miesięcy i jest ok.