Strona 1 z 4

Sprężyny tylnego zawieszenia

: 01 lut 2017, 18:14
autor: KaMis
Witajcie, jak na załączonym obrazku widać mam tył zawieszenia znacznie niżej od przodu i chciałbym coś z tym zrobić. Na przeglądzie wyszło ,że tylne amortyzatory mają po 65% . Czy to oznacza, że sama wymiana sprężyn przyniesie pożądane podniesienie? czy trzeba wymieniać razem z amorkami. I jeszcze jedno pytanie, w cenie sprężyn jest znaczna dysproporcja ~ są po 100zł i po 250zł za sztukę, może ktoś już kupował i ma jakieś spostrzeżenia? Będę wdzięczny ;) Obrazek

Re: Sprężyny tylnego zawieszenia

: 01 lut 2017, 19:12
autor: sasio
Wydaje mi się że to jest norma w Velu, że przód tak stoi.
Markowe sprężyny powodują to że teoretycznie będziesz je dłużej używął

Re: Sprężyny tylnego zawieszenia

: 01 lut 2017, 20:33
autor: Sati
Wszystko jest oki, wydaje sie ze tyl auta jest nizej niz przod a to dlatego ze jest mniejsza szpara miedzy oponami a nadkolami z tylu a z przodu jest duzo wieksza, popatrz jak leci linia progu wzgledem podloza i wyjdzie ze jest rowno.

Re: Sprężyny tylnego zawieszenia

: 02 lut 2017, 08:45
autor: KaMis
Panowie znalazłem coś takiego na allegro, słyszeliście może o czymś takim i czy w naszych velach da się to zastosować?

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6567480735

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6680743662

Re: Sprężyny tylnego zawieszenia

: 02 lut 2017, 09:24
autor: sasio
Miałem to w Twingo.
Tył sztywniejszy bo springi nie uginają się tylko blokują maksymalnie na tych odbojach.
Szczerze Vel zawsze tak wyglądał, i psujesz komfort jazdy względem wyglądu i tak "'brzydkiego auta" wg.wielu osób

Re: Sprężyny tylnego zawieszenia

: 02 lut 2017, 12:45
autor: KaMis
Co do springów to rozumiem a to drugie rozwiązanie ma taki sam wpływ na zawieszenie ?

Re: Sprężyny tylnego zawieszenia

: 02 lut 2017, 16:23
autor: sasio
Nie.
Springi nowe - wyższe powodują ze auto będzie stało normalnie, a gdy ma się ugiąć, to się ugnie.
Będzie normalnie reserować.

Założenie gum nie podniesie auta do góry, bo springi nie są zaciśnięte jak auto stoi.
Te gumy powodują ze niżej auto nie zejdzie np.jak wrzucisz do bagażnika pół tony to normalnie auto się położy, a na tych gumach to sprężyna się na nich zatrzyma do pewnego zakresu stojąc wyżej, jednocześnie po dupie dostanie mocowanie.

Ja takie używałem mając gwintowane zawieszenie w Twingo.
Jak ktoś usiadł koło tarlo mi o rant, dodanie tego spowodowało że jak ktoś usiadł z tylu koło nie tarło o nadkole

Re: Sprężyny tylnego zawieszenia

: 09 mar 2017, 18:15
autor: Daniel74
Mam to samo ,tył też stoi niżej , pomimo że mam nowe amory gazowe założone 3-mc wstecz , chyba wymienię sprężyny....

Re: Sprężyny tylnego zawieszenia

: 09 mar 2017, 20:45
autor: KaMis
Pisałem, już wcześniej ale nie tutaj :) wymieniłem sprężyny na nowe i teraz jest extra

Re: Sprężyny tylnego zawieszenia

: 15 mar 2017, 09:20
autor: axa2zxz
Kolego @KaMis, mozesz napisac jakie sprezyny kupiles?