Strona 1 z 1

3.0 dv6 zerwany pasek osprzętu

: 01 wrz 2019, 21:37
autor: rober571
Witam.

Tak jak w temacie ostatnio podczas jazdy zerwał mi się pasek osprzętu i moje pytanie jest takie czy aby go wymienić trzeba tak jak do rozrządu odkręcić górną łapę silnika czy wystarczy zdjąć koło i nadkole żeby to ogarnąć.
Mam zamiar jutro z tym powalczyć i potrzebuję informacji żeby niepotrzebnie nie rozebrać połowy auta tym bardziej że warunki spartańskie. Kolejne pytanie to jak biegnie pasek po wszystkich rolkach bo nie znalazłem nigdzie zdjęcia z Velka które by to obrazowało a jedynie z silnika opla który jest niby taki sam ale wiadomo że każdy koncern robi po swojemu i może być coś inaczej. Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Re: 3.0 dv6 zerwany pasek osprzętu

: 02 wrz 2019, 22:09
autor: velemorele
Witam,
1. Pasek można wymienić bez demontażu górnej poduszki silnika.
2. Po zdjęciu koła należy zdemontować plastikową osłonę (spinka i dwie śrubki).
3. Proponuję zwrócić uwagę zwłaszcza na rolkę znajdującą się nad kołem pasowym (w przypadku nierównej powierzchni warto wymienić).
4. Na portalu aukcyjnym są wystawione niektóre silniki z espace ze zdjęciami od strony paska.

Re: 3.0 dv6 zerwany pasek osprzętu

: 04 wrz 2019, 12:38
autor: rober571
Dzięki za odpowiedź kolego. Dla potomnych dodam tylko że aby poluzować samonapinacz potrzebny jest wygięty klucz oczkowy rozmiar 19 choć czytałem że oryginały miały też 16. Według mnie najlepiej jest założyć cały pasek oprócz rolki która jest koło kompresora klimy, następnie poluzowujemy samonapinacz i pasek praktycznie sam wskakuje na rolkę.