O rany, ale mnie już tu dawno nie było. Versalka w dalszym ciągu w moim posiadaniu....non stop od skrajności w skrajność.
Od ostatniej wizyty wiele się zmieniło, m.in Versalka zawiozła mnie do ślubu, obyło się bez wpadki ze strony samochodu i chociaż w ten dzień była dla mnie wyrozumiała. Od tego czasu...
- licznik przerzucił 170 000km oryginalnego przebiegu
- o dziwno serwo po wymianie uszczelki na czerwony zamiennik zaczęło znowu syczeć - od lipca auto czeka na wymianę, ale chyba szybciej się go pozbędę ( w sensie samochodu ). Co ciekawe ktoś oferujący takie zamienne uszczelki serwa na znanym portalu aukcyjnym Allegro dosłownie zacytował moje zdania wprost ze sporządzonego przeze mnie poradnika dot. wymiany takiej uszczelki
- wymiana tylnego, prawego zacisku hamulcowego na inny używany + regeneracja. Wymusiło to również wymianę elastycznego przewodu hamulcowego, jak i rurki hamulcowej (wymiana dramatyczna w związku na konieczność przeprowadzenia rurki za wnęką na koło zapasowe).
- pewnego razu hamulec ręczny po zaciągnięciu wydał z siebie przeraźliwy pisk i trzsak. Okazało się, że linka wyrwała fragment obudowy. Wymieniłem więc całą obudowę , czujnik przeciążeniowy oraz linki. Wymiana była ciężka, lecz nie rozumiem ludzi wycinających podłogę do tej naprawy.
- przy okazji demontażu modułu hamulca ręcznego zmieniłem też wieszaki tłumika i jego obejmę montażową
- w miejsce lampek drzwiowych założyłem projektorki ze znaczkiem Renault (oczywiście wykonanie rodem z miejsca produkcji, więc koniecznym był ich tuning). Dodatkowo zostały założone oznaczenia silnika 3.5 v6, założyłem wieszak na ubrania, ponadto założyłem światła dzienne.....chyba już o tym pisałem


- najlepszą modyfikacją od ostatniego wpisu była modyfikacja rury od turbo, słynąca od urywającego się kołnierza. Już kiedyś wspominałem o silikonowym łączniku, który zastosowałem, lecz po kilku tys. km załącz on przepuszczać z uwagi na zagniatanie plastikowej rury od opaski zaciskowej. Poszedłem po rozwiązanie z grupy VAG i zastosowałem wewnętrzną, metalową tuleję, jaką WV mają zwykle w rurach od np. filtra powietrza. I tak na tokarce powstała tuleja, jaką umieszcza się wewnątrz turbo-rury.

- aha, byłbym zapomniał. Ponownie siadła mi pompa paliwa...właściciele benzyniaków pewnie wiedzą, jak trudną ją zdobyć. Rozebrałem swoją starą. Winnym okazał się być oring w regulatorze paliwa. Co więcej analizując rynek i swoją satrą pompę (tak, już jedną załatwiłem) pod jednym numerem fabrycznym kryją się pompy z regulatorem przykręcanym do obudowy i takim na zatrzaski. Do wymiany pompy konieczne było sporządzenie klucza z...rury kanalizacyjnej - wszelkiej maści klucze do pomp nie dały rady.
