Strona 5 z 6
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
: 31 maja 2017, 12:05
autor: velek_ostrow
sasio pisze:Jest okey?
Ogólnie te silniki to jest kosmos, są ultra czułe na przegrzanie, a kierowca bardziej skupia się na tenperaturze niż prędkości

E tam przesadzacie

Mój znajomy ma Nisanna 350z z tym motorem. Wielokrotnie doprowadzał ten silnik do "czerwonej gorączki" i nic mu nie jest.
Wiadomo że czym ciaśniej tym gorzej odprowadzić ciepło, ale tragedii nie ma, znam bardziej czulsze silniki na przegrzanie.
Jedynie co mnie wkurza w tym silniku to beznadziejnie rozwiązana regulacja zaworów, co przy LPG ma bagatelne znaczenie.
Do naciągu paska osprzętu dostęp jest bardzo dobry, wiem bo niedawno wymieniałem napinacz, w sumie to chwila roboty.
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
: 12 cze 2017, 15:46
autor: Tombog
Więc po wymianie termostatu zrobiłem 40km miasto-trasa-miasto o 4 rano więc bez korków i wszystko było ok. Wracając o godz. 13:00 wpadłem już w korki na trasie i dostałem temperatury. Zatrzymałem się, korek puszcza, chłodnica u góry zimna, wąż za termostatem gorący, wentylatory kręcą. Chwilę postałem dla zasady i pojechałem dalej bokiem, poza korkiem i jeszcze dwa razy podskoczyło wskazanie na maxa. Jak już wjechałem na autostradę to wskazanie temperatury stało stabilnie poniżej połowy.
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
: 12 cze 2017, 16:11
autor: sasio
Chyba problem leży w silniku niż w osprzecie
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
: 14 cze 2017, 23:31
autor: Gabrielo Vel satis
Może trzeba byłoby zobaczyć drożność całego układu chłodzenia.
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
: 15 cze 2017, 10:41
autor: Tombog
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
: 15 cze 2017, 10:49
autor: skee
Chyba najgorszy scenariusz...
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
: 15 cze 2017, 11:06
autor: YaroSN
Co to za maszyneria i do czego służy?
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
: 15 cze 2017, 11:09
autor: YaroSN
Tombog pisze:Najnowsze newsy z pola bitwy

Termostat otwiera cię przy 90 st. Korek jeszcze nie puszcza. Przy 97 st pojawiają się pierwsze krople pod korkiem. Dopiero przy 101 st włączają się wentylatory i temperatura zaczyna spadać do 93 st.
U mnie też wentylatory załączają się około 100 i schładzają do ok 93-94. Ciekawi mnie czy czujnik, który wysyła sygnał o temperaturze płynu chłodzącego jest jakoś powiązany z czujnikiem temperatury na zegarach (to ten sam, czy to dwa różne czujniki?)
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
: 15 cze 2017, 11:59
autor: Tombog
YaroSN pisze:Co to za maszyneria i do czego służy?
Na codzień do pędzenia wina

Najważniejszy jest ten niebieski płyn. Jeśli się odbarwia to znaczy, że dostaje spaliny a to oznacza wymianę uszczelki pod głowicą.
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
: 15 cze 2017, 12:22
autor: sasio
Też u siebie robiłem ten test ale wyszło ze jest okey. Masakra, te silniki są strasznie wrażliwe na przegrzanie..
