Jako że, mam problemy z klimą wybrałem się do parownika w majowy weekend. Przyczyną był 2 x odczyt obecności gazu w wnętrzu. Opisuje tutaj lifta
1. Przesunąć fotele max do przodu
2. Wykręcić 4 śruby tunelu środkowego(po bokach 2 na stronę ukryte za wykładziną), rozłączyć osprzęt dla części tylnej pojazdu
3 Cofnąć fotele
4. Zablokować poduszki w DDT!!!
5. Uśpić kuciapkę
6. Wymontować poduszkę, odpiąć delikatnie zawleczki,

zdjąć kierownicę(uważać na taśmę),

zablokować czujnik położenia kierownicy (taśmą) zdjąć manetki,
7. Prujemy po kolei
Hamulec ręczny, Start, przyciski pod, odłączamy głośniczek gadaczki, wyjmujemy panel z kubkami, zdejmujemy osłonę panelu (takie obrucone U, uważając na kratki nawiewu nad Radiem), wyjmujemy osłony tunelu środkowego, wyjmujemy gałkę od skrzyni biegów, jej osłonę , wyjmujemy panel z stacyjką awaryjnymi tempomatem jogiem navi, następnie panel z popielniczka i panelem klimy, odkręcamy dwie śruby łączące tunel środkowy z deską, 4 śruby panelu Radio/Navi - demontujemy całość, za radiem jest jedna śruba od deski, demontujemy Amplituner i schowek, demontujemy zegary (najpierw górna osłona, dolna, 2 śruby, 3 wtyczki), za zegarami odpinamy kostkę po lewej i 1 śrubę od deski, demontujemy boczki deski odsuwamy próg plastikowy do środka, odkręcamy 4 śruby od deski ( 2 na stronę, jedna poniżej deski, druga w wnęce skierowana do osi pojazdu), wyjmujemy osłony przeciwsłoneczne, osłony słupków, głośniczki

8. W schowku pasażera po prawej na górze odpinamy kostkę airbagu pasażera
9. W schowku pasażera za kieszenią Amplitunera jest zapinka od poduszki pasażera, nakładamy klucz 13 i zaciskamy ramiona(można delikatnie pociągnąć prawą część deski aby mocowanie zeszło z blokady)
10. Wyjmujemy tunel środkowy unosząc jego tylną cześć, wcześniej odłączając 1 duże białe złącze pod popielniczką
11. Wyrywamy deskę ruchem do siebie, najlepiej z pomocą drugiej osoby, uważając na zapinkę airbagu pasażera

12.Odkręcamy od belki nie odpinając UPC i UCH, w torbę, owinąć na podłogę
13. Odkręcamy rączkę od pokrywy maski
14. Odkręcamy 4 nakrętki od podpory belki, zdejmujemy osłonę + w głębi będzie śruba do której jest przymocowane uziemienie czegoś
15. Odkręcamy 2 nakrętki od kolumny kierowniczej wyjmujemy z zatrzasku z tyłu i ostrożnie układamy ją na podłodze wraz z wiązką

16. Po stronie kierowcy są zamocowane na belce 3 kostki, odpinamy, zdejmujemy je

17. Na wysokości przycisku start jest jakiś moduł z czerwonym złączem, tylko rozpinamy
18. Porządkujemy pieolnik z z kablami od Radia i NAVI, odpinamy opaskę plastikową z wiązką
19. Odłączamy beeper, w jego pobliżu jest mocowanie uziemienia, trochę w głąb pomiędzy korpusem a silnikiem jest śruba mocująca z nagrzewnicą
20. Demontujemy skrzynkę bezpieczników po prawej stronie
21. Po prawej stronie włazu do filtru klimy jest śruba mocująca

22. Odpinamy wszelkie zatrzaski trzymające wiązki, lub wyjmujemy instalację z kanalików w których spoczywają
23. Odkręcamy ogranicznik drzwi kierowcy, zdejmujemy gumową zaślepkę ze słupka i odkręcamy śrubę
24. Odkręcamy 4 śruby belki (po dwie na stronę)
25. Demontujemy belkę lekko ją unosząc

26. Zlewamy płyn chłodniczy
27. Rozpinamy delikatnie zapinki od nagrzewnicy

28. Przygotowujemy miseczkę, spłynie może z 600 ml płynu i wyrywamy rurki od nagrzewnicy

29. W komorze silnika robimy mały otwór w osłonie termicznej na wysokości śrub od przewodów klimy (takiej wielkości aby mała nasadka 10 na elastycznym łączniku i kilku ładnych przedłużkach przeszła na drugą stronę osłony termicznej. I teraz albo macanko w ciemno z drugą ręką w wnęce, lub jak ja , wjechałem tam z kamerą na sondzie, odkręcenie poszło bezproblemowo

, albo książkowo zdemontować osłonę wydechu, następnie zdemontować osłonę termiczną od wydechu w komorze i mamy super dostęp.
30. Wykręcamy 2 nakrętki
31. Na tunelu środkowym gdzieś poniżej silnika wentylacji po obu stronach są śruby mocujące do podłogi, wykręcamy. Następnie 1 śruba trochę przed ręcznym centralnie od góry jest dostępna
32. Lekko odsuwamy cały moduł wentylacji do tyłu
33. Porządkujemy kable na lewo i prawo
34. Opinamy górne mocowanie na rurkach z płynem chłodniczym -- pierwsza śruba na klucz 5,5 (przyjrzeć się jak to jest zamocowane, w ten sposób trzeba to wyjąć by ominąć przewody)

35. Wychodzimy z nagrzewnicą z pojazdu

36. Wymieniamy oringi i smarujemy je
mój parownik nie wygląda na uszkodzony

pojechałem jednak na test bo nie mam lampy, nie znalazłem śladu po odczynniku UV, jako że był 4 maja nie udało mi się znaleźć nikogo kto by zrobił próbę ciśnieniową.
Mimo tego, że ostatnim razem było zalane w uj kontrastu zresztą widzicie po przewodach powyżej, brak śladów wycieków, w obudowie również brak śladu zalania
Przed wsadzeniem parownika rozebrałem nagrzewnicę na części pierwsze. Wszelkie przepusty zostały wyczyszczone i nasmarowane, łączenie lewa prawa zostało nasmarowane, dodatkowo każda podpora również. Każdy silniczek, został sprawdzony baterią 9v, a następnie już po złożeniu w całość, również sprawdziłem działanie całości.
Złożyłem, auto jeździ. Jak tylko zmienię kompresor od klimy to nabije układ i zobaczymy czy przestanie uciekać czynnik ( w miesiąc zazwyczaj pusty układ, i nie ma śladu kontrastu na żadnej części w komorze silnika).
W LIFCIE INSTALACJA MA WYMIARY ~21,3 I ~15,1 I NA KOMRESORZE I NA PAROWNIKU
wiec przygotowane "zamienniki" nie pasują
By the way - Mam do sprzedania kompresor do przedlifta nowy - delphi - 500 zł