Problem z automatem Su1 defaillance bva tryb awaryjny

Masz problem że swoim VelSatisem?
Jakub Gancarek
Klubowicz
Posty: 66
Rejestracja: 07 gru 2016, 20:05
Skąd: Mysłowice
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Citroen C5

Problem z automatem Su1 defaillance bva tryb awaryjny

Post autor: Jakub Gancarek » 25 lut 2018, 20:39

Witam, tysiąc kilometrów przejeździłem już po wymianie dynamicznej oleju w skrzyni i pojawił się problem dwa razy skrzynia weszła w tryb awaryjny, nie zmienia biegów tip tronic nie działa ( po zgaszeniu i odpaleniu wszystko jest okej) Po podłączeniu pod kompa wyskoczył następujący błąd 0740 - pontage convertisseur ( Odczytany za pomocą DDT) Skrzynia działa bez zarzutów nic nie szarpie w ciągu tygodnia weszła dwa razy w tryb awaryjny
Spotkał się ktoś z takim błedem ?

Output device : 0740 - pontage convertisseur $0740


DTC order = 01
DTC - Valeur valeur système

Present Failure No

Status DTC par. A _ ctrl incorrect.

Stored Failure Yes



Freeze Frame


Name

Value

ExtraBytes
Alerte temp. huile non

Allumage voyant défauts non

Chgt de rapport changement autorisé

CMF D

Contact CMI - inactif

Contact CMI+ inactif

Contact frein à ouverture. inactif

Couple lent 350
N.m
Couple moteur anticipé. 282
N.m
Couple moteur effectif. 260
N.m
Couple moteur hors consigne TA. 282
N.m
Couple rapide 282
N.m
Courant de sortie driver EV SLS 430
mA
Courant de sortie driver EV SLT 540
mA
Courant de sortie driver EV SLU 1000
mA
Courant de sortie EV SLS 430
mA
Courant de sortie EV SLT 540
mA
Courant de sortie EV SLU 1000
mA
Débrayage arrêt Embrayé

Défauts rapport pas d erreur

Demande incrément rapport non

Etat contact CMF A inactif

Etat contact CMF B actif

Etat contact CMF C actif

Etat contact CMF PA inactif

Etat convertisseur. fermé

Etat driver sortie EV 1 inactive

Etat driver sortie EV 2 inactive

Etat driver sortie EV 3 active

Etat driver sortie EV 4 active

Etat driver sortie EV 5 inactive

Etat driver sortie Shiftlock inactive

Etat GMV inactif

Etat huile OK

Etat sortie EV 1 inactive

Etat sortie EV 2 inactive

Etat sortie EV 3 active

Etat sortie EV 4 active

Etat sortie EV 5 inactive

Etat sortie Shiftlock inactive

Fonction auto-adapt. Economie

Freeze Frame Number 0

Interdiction CLIM. non

Kick down non activé

Lois de passage Economie

Non défini. 0

Octet changement de rapport et lois. 3

Octet commande EVS 12

Octet commande GMV par BVA. 130

Octet controle vitesse et fonction adaptatives. 0

Octet décodage CMF. 99

Octet décodage température et contacts. 8

Octet info état rapport de BVA. 3

Octet sortie EVS. 12

Poids faible DTC 64

Poids fort DTC 7

Pontage. ponté

Position levier D

Programme Economique

RAMI 4

Rapport engagé. 3ème

Rapport refusé. non

Régime moteur. 3875
tr/mn
ShiftInProgress 0

Temperature d huile BVA °C 82
°C
Temperature d huile BVA V 0,41
V
Température eau moteur. 98
°C
Tension APC 13
V
Vitesse entrée BVA 3550
tr/mn
Vitesse sortie BVA 1800
tr/mn
Vitesse véhicule. 92
km/h
Volonté conducteur. 115

Awatar użytkownika
turbovelus
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 10 lip 2017, 18:35
Skąd: Namysłów
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault thalia

Re: Problem z automatem Su1 defaillance bva tryb awaryjny

Post autor: turbovelus » 26 lut 2018, 10:21

Kiedyś już w dwóch scenicach wymieniałem element który powodował właśnie przechodzenie skrzyni w tryb awaryjny i tez nie było możliwości ręcznej zmiany biegów. Odpowiada ten element na elektryczne odczytywanie który bieg jest wbity. Jak się go rozkręci wygląda jak potencjometr. W obu przypadkach bardzo wyrobione były płytki - powycierane w miejscu gdzie jeździły ząbki tego potencjometru. W sceniucu wygląda to tak http://allegro.pl/czujnik-predkosci-aut ... 74653.html .
W Twojej skrzyni chyba chodzi o ten element, ale mogę się mylić bo kontakt miałem tylko ze skrzyniami w scenicach.
3f7d870d42c583b1cc146f0e3068.jpg
3f7d870d42c583b1cc146f0e3068.jpg (180.02 KiB) Przejrzano 4266 razy

Awatar użytkownika
marekfl
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2018, 19:14
Skąd: Kielce
Rok: 2007
Silnik: 2.0 dCi
Drugie auto: Espace IV PH II

Re: Problem z automatem Su1 defaillance bva tryb awaryjny

Post autor: marekfl » 10 maja 2018, 19:49

pozycjoner można spróbować ustawić - ma spory zakres regulacji.

W kilku przypadkach udało mi się go zreanimować, zmieniając miejsce pracy "palcy" zwierających na "bieżni".

Oczywiście najpierw ocena wyglądu i czyszczenie
Elektronika, CLIP, Kielce

pluskwa79
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 07 sie 2017, 11:16
Skąd: Strzelce Opolskie
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Ford Fiesta MK7

Re: Problem z automatem Su1 defaillance bva tryb awaryjny

Post autor: pluskwa79 » 11 maja 2018, 07:38

Jakbyś nie zreanimował pozycjonera to u mnie leży w zapasie jeden do naszej skrzyni.
Przed wymianą dynamiczną też miałem takie objawy więc kupiłem na przyszłość ale się uspokoiło po wymianie.
W razie czego odezwij się.

ODPOWIEDZ