Ładowanie akumulator

Masz problem że swoim VelSatisem?
radocha
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 kwie 2017, 17:25
Skąd: Olsztyn
Rok: 2004
Silnik: 3.5 V6

Ładowanie akumulator

Post autor: radocha » 08 kwie 2018, 20:46

Mam pytanie, czy odczyty z ddt2000 odnośnie battery voltage są wskazaniami akumulatora aktualnymi?
Czy odczyty napięcia na zimnym 13,8 V a na rozgrzanym silniku falujące od 13,2 do 13,6 V świadczą o walniętym alternatorze i mają wpływ na pracę silnika?
Załączniki
ładowanie.jpg
ładowanie.jpg (245.73 KiB) Przejrzano 6208 razy

Awatar użytkownika
milimetr58
Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
Skąd: Łódź
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: VelSatis 2.0T

Re: Ładowanie akumulator

Post autor: milimetr58 » 10 kwie 2018, 10:46

To są znamiona początków końca altka. Właściwe ładowanie nie powinno spaść poniżej 13.7. U mnie jest 14.5 na zimnym później się waha od 13.7 do 14.2. Przeważnie mam 13.8 do 14.2 w trakcie jazdy, czasami zauważam, że spada do 13.7, ale to bardzo, bardzo rzadko. Mam w miejsce zapalniczki włożoną ładowarkę USB ze wskazaniem ładowania i poboru prądu na bieżąco.
W Espacie miałem szczerze mówiąc cały czas 13.3 ładowanie i jeździłem przez dwa lata i nic się nie działo. Postanowiłem wtedy, że jak walnie altek, to się będę martwił i jakoś nie walnął :)
Ja mam chłodzony powietrzem, nie mam wodnego altka.
Waldek i Ewa

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Ładowanie akumulator

Post autor: kejno » 10 kwie 2018, 11:19

W Velu (i Espace) w przypadku altka powietrznego napięcie ładowania jest wyższe gdy jest zimny oraz aku niedoładowany i spada w miarę nagrzania i naładowania akumulatora.
Mam w Espace już od 4 lat ładowanie w zakresie 13,3 - 14,4 w zależności od temparatury i stanu naładowania aktu i jest ok.
W Velu mam podobnie.

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Ładowanie akumulator

Post autor: KrzysiekEg » 10 kwie 2018, 16:05


kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Ładowanie akumulator

Post autor: kejno » 11 kwie 2018, 13:13

Aż tak daleko idący system to w vel'u nie jest, nie mamy start/stopu...

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Ładowanie akumulator

Post autor: KrzysiekEg » 11 kwie 2018, 19:56

Nie chodzi mi o start stop, tylko o sterowanie ładowaniem akumulatora i reset baterii w systemie. Według wpisów na forach, jakieś sterowanie ładowaniem jest.

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Ładowanie akumulator

Post autor: kejno » 12 kwie 2018, 12:02

Tak jakieś sterowanie ładowaniem jest, ale nie posądzałbym o potrzebę resetu aku w komputerze auta.

skee
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:43
Skąd: Silesia
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: Ładowanie akumulator

Post autor: skee » 15 kwie 2018, 11:57

Każde renault z 3.5 ma to samo, u siebie profilaktycznie wymieniłem regulator napięcia w alternatorze i nadal spada w okolice 13.3V. Teoretycznie jest to dobre rozwiązanie, nie katuje akumulatora maksymalnym ładowaniem w czasie gdy jest już naładowany, w praktyce w odwrotnych sytuacjach, jeżdżąc na którkich odcinkach i często odpalając auto aku jest mocniej niedoładowany. Prawda jest taka że oba przypadki negatywnie wpływają na stan aku, ja raz na miesiąc wrzucam na prostownik i 3letni Bosch chodzi póki co jak nowy.

ODPOWIEDZ