Wymiana oleju w SU1

Silnik, elementy napędowe, skrzynie biegów
christof138
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 02 sty 2017, 20:48
Skąd: Bytom
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Wymiana oleju w SU1

Post autor: christof138 » 02 maja 2017, 12:46

Cześć.

Koledzy chcę wymienić statycznie olej w skrzyni w swoim Velu, możecie polecić jakiś zaufany zakład na Śląsku coby miał jakieś pojęcie o tym (bez filozofowania w stylu , że się nie wymienia bo będzie gorzej albo , że filtr trzeba również wymienić;)

Dajcie jakieś namiary no chyba , że ktoś z Was mógłby się podjąć? :)

Awatar użytkownika
Buka
Klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 06 gru 2016, 20:30
Skąd: Łódź
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: Wymiana oleju w SU1

Post autor: Buka » 03 maja 2017, 20:38

proszę tylko nie statyczna wymiana :) producent skrzyni pisze w instrukcji tylko wymiana dynamiczna :)

christof138
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 02 sty 2017, 20:48
Skąd: Bytom
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Re: Wymiana oleju w SU1

Post autor: christof138 » 03 maja 2017, 20:44

możesz podać jakiegoś linka z instrukcji skrzyni?
na forach Laguny, Espace i nie tylko użytkownicy piszą o wymianie statycznej , że w sumie jest wystarczająca...więc bądź tu mądry...;)

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Wymiana oleju w SU1

Post autor: sasio » 03 maja 2017, 21:22

Wejdź w FAQ i masz serwisówki do Vela.
Tam masz instrukcję, co prawda po angielsku ale jest.
Po dane zgłoś się na PW

Odnośnie różnic w statycznej i dynamicznej, na forum Laguny identycznie było z płynem do wspomagania.
Odciągają ze zbiorniczka płyn, wstrzykują nowy i tak kilka razy, i niby wymiana.
Któregoś razu do butli z płynem od wspomagania, włożyłem wąż zasysający ze zbiorniczka, tak aby kilka litrów przepłukać, a wąż powrotny do czystej butli 5L.
Przez dosłownie 15 sekund chodzenia, wessało 4 litry, a płyn był mieszaniną brei, glutów i ciemnej masy.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

obuwie
Forumowicz
Posty: 149
Rejestracja: 06 sty 2017, 15:36
Skąd: Wrocław
Rok: 2006
Silnik: 2.0T

Re: Wymiana oleju w SU1

Post autor: obuwie » 04 maja 2017, 14:26

Jeżeli nie chcesz tego robić samodzielnie, czyli za darmo, to dałbym sobie spokój z wymianą statyczną oleju. Ostatnio miałem ten sam "problem", stanęło na wymianie dynamicznej z kilku powodów:

- Lepiej wymienić więcej oleju niż mniej
- Nie chciałem się bawić sam, tak dla zasady, wolę skrzynki nie tykać - a skrzyniaże za wymianę statyczną, czyli bardzo prostą rzecz chcą jakieś ogromne pieniądze, przynajmniej tam gdzie pytałem we Wrocławiu.

Zacząłem więc szukać gdzie mają maszynę do wymiany dynamicznej i rozpiętości cenowe były gigantyczne. W końcu wybrałem wersję "budżetową" tam, gdzie wszystkie pozycje były wyszczególnione, łącznie z kosztem oleju - zażyczyłem sobie przepchnięcie bańki oleju, który sam dostarczę (w serwisach kasują potrójnie, bez kitu), bez kasowania żadnych błędów (bo wszystko działa jak w zegarku), płukania chemią i w ogóle bez niczego. Chciałem przecież tylko wymienić olej.

Zapłaciłem całe 369zł za usługę i żeby nie było dostałem rachunek :) I święty spokój zamiast kilkukrotnego wydawania mniejszych kwot.

Jak robisz sam to już wiesz ile możesz na tym oszczędzić. Według mnie niespecjalnie dużo. No i więcej wydasz na olej, jeżeli będziesz zlewać go ileś tam razy bo go po prostu więcej pójdzie, z wcale nie lepszym skutkiem.

pluskwa79
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 07 sie 2017, 11:16
Skąd: Strzelce Opolskie
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Ford Fiesta MK7

Re: Wymiana oleju w SU1

Post autor: pluskwa79 » 10 lis 2017, 12:33

Jestem tydzień po wymianie dynamicznej.
Co mnie skłoniło? Przy wrzucaniu z N na D prawie za każdym razem skrzynia wchodziła w tryb awaryjny(czyli tylko 3 bieg) oraz szarpnięcie z P na D. Z N na R było ok.

Pierwsze wrażenie jest takie, że skrzynia kulturalniej przerzuca biegi.
Ani razu od wymiany nie weszła w tryb awaryjny :)
Auto jakby dynamiczniej reagowało na gaz (brak objawów przeciągania biegów-mocniej ciągnie).

Muszę powalczyć jeszcze z adaptacją skrzyni bo szarpnięcie nie zniknęło z P na D choć z N na D wchodzi gładko.

Do skrzyni zużyto 12 litrów oleju (tak aby wypłukać cały syf) i 0.5 l detergentu do mycia.

Koszt za wszystko 950.

Nie zrobiłem tylko zdjęć po wymianie ale olej MIAŁ KOLOR czerwono-różowy i był PRZEZROCZYSTY!! :D
Załączniki
Jak ktoś mówi że oleju się nie wymienia to jest w błędzie...
Jak ktoś mówi że oleju się nie wymienia to jest w błędzie...
1509808811847.jpg (11.13 KiB) Przejrzano 5946 razy
Podpięcie przystawki doo skrzyni
Podpięcie przystawki doo skrzyni
1509816588230.jpg (21.34 KiB) Przejrzano 5946 razy
Trochę spuszczone do menzurki w celu oceny oleju
Trochę spuszczone do menzurki w celu oceny oleju
1509816588416.jpg (10.14 KiB) Przejrzano 5946 razy

ODPOWIEDZ