Co dziś zrobiłem w swoim aucie
-
- Forumowicz
- Posty: 37
- Rejestracja: 16 sie 2017, 15:19
- Skąd: Gierałtowice
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Renault Scenic
Re: Co dziś zrobiłem w swoim aucie
Witam,zapewne w zly dzial daje zapytanie,z gory przepraszam. moje pytanko brzmi kolo regulacji jasnosci oswietlenia deski rodzielczej jest czerwona dioda. do poniedzialku mialem z nia spokoj,w poniedzialek troche sobie pomrygala i luz,ale od wczoraj pali sie ciagle,w dzien to jeszcze ujdzie ale w nocy to paskudnie to wyglada
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Co dziś zrobiłem w swoim aucie
Jedna strona Vela zrobiona bo zbytnio nie starczyło mi czasu, a musze zdążyć przed niedzielnym zlotem.
Ogólnie to wczoraj zobaczyłem że mam, oprócz nowych gumek z przodu, na stabilizatorze, położony kawałek gumy z węża hydraulicznego.
Wywalilem to, bo myślałem po co to tam (Stary patent jak nie wymienić gumek ale aby nie pukało). Pytam dziś teścia bo ja w tym czasie , gdy on wymieniał gumki, ja coś działałem, o co chodzi. Okazuje się że gdy wkładano mi chinole, położono takie cudo, i przyklejono do sanek. Teściu założył nowe gumki na te kawałki i...ukazało cudo. Ja je wyrzucilem i taki klekot że nie da się jeździć...guma musiała wrócić na swoje miejsce...
Ogólnie to wczoraj zobaczyłem że mam, oprócz nowych gumek z przodu, na stabilizatorze, położony kawałek gumy z węża hydraulicznego.
Wywalilem to, bo myślałem po co to tam (Stary patent jak nie wymienić gumek ale aby nie pukało). Pytam dziś teścia bo ja w tym czasie , gdy on wymieniał gumki, ja coś działałem, o co chodzi. Okazuje się że gdy wkładano mi chinole, położono takie cudo, i przyklejono do sanek. Teściu założył nowe gumki na te kawałki i...ukazało cudo. Ja je wyrzucilem i taki klekot że nie da się jeździć...guma musiała wrócić na swoje miejsce...
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
- rafal1981
- Klubowicz
- Posty: 1006
- Rejestracja: 09 gru 2016, 23:32
- Skąd: Biskupice
- Rok: 2007
- Silnik: 2.0 dCi
- Drugie auto: FORD TAUNUS TCIII2.0
Re: Co dziś zrobiłem w swoim aucie
A co to za zlot będzie w niedzielę
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Co dziś zrobiłem w swoim aucie
Zakończenie sezonu z Renault Klub Zachodniopomorskie w Szczecinku
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
- ViruS001
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 sie 2017, 20:44
- Skąd: Nysa
- Rok: 2009
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Audi S3
Re: Co dziś zrobiłem w swoim aucie
Dziś trochę się podziało bo w końcu skończyłem dolot na podzespołach K&N - z czego jestem bardzo dumny bo dużooo liczenia było 
- Zabezpieczyłem oraz odizolowałem stożek od ciepłego powietrza poprzez zastosowanie specjalnego boxa;
- skróciłem dolot o 10 cm aby uzyskać większy moment na niskich obrotach;
- zaadaptowałem przepływomierz do nowych parametrów;
- wywaliłem oryginalne rury doprowadzające powietrze z zewnątrz;
- wyczyściłem oraz przesmarowałem przepustnicę.
No i trochę mniejszych spraw:
- wymiana żarówek w wnętrzu - wszystkie na zimne ledy;
- wymiana żarówek w tablicy na zimne ledy;
- wymiana żarówek w pozycjach na zimne ledy;
- wymiana żarówek w przeciwmgielnych na zimne ledy;
- no i najgorsza i najbardziej czasochłonna rzecz - wymiana żarówek H9 na H9 LED - LED SET od M-Tech
Dodatkowo robiłem przymiarki na zastosowanie 6 tłoczkowego zacisku (przód i tył), małe problemy będą ale nie ma rzeczy niemożliwych

- Zabezpieczyłem oraz odizolowałem stożek od ciepłego powietrza poprzez zastosowanie specjalnego boxa;
- skróciłem dolot o 10 cm aby uzyskać większy moment na niskich obrotach;
- zaadaptowałem przepływomierz do nowych parametrów;
- wywaliłem oryginalne rury doprowadzające powietrze z zewnątrz;
- wyczyściłem oraz przesmarowałem przepustnicę.
No i trochę mniejszych spraw:
- wymiana żarówek w wnętrzu - wszystkie na zimne ledy;
- wymiana żarówek w tablicy na zimne ledy;
- wymiana żarówek w pozycjach na zimne ledy;
- wymiana żarówek w przeciwmgielnych na zimne ledy;
- no i najgorsza i najbardziej czasochłonna rzecz - wymiana żarówek H9 na H9 LED - LED SET od M-Tech
Dodatkowo robiłem przymiarki na zastosowanie 6 tłoczkowego zacisku (przód i tył), małe problemy będą ale nie ma rzeczy niemożliwych

Re: Co dziś zrobiłem w swoim aucie
Hamulce rzeczywiście są nienajlepsze, do miasta ok ale na trasie szybko puchną. Przed wczoraj wrzuciłem TRW dtec na tarcze ATE, może będzie ciut lepiej. Szukałem nawet po rozstawach śrub, nasze 324mm to największe jakie znalazłem...
Co do ledów na światła długie to mieszczą się w reflektorze ? tego się bałem i wsadziłem tam Boscha Gigalight, nie mają jednak tego efektu.
Co do ledów na światła długie to mieszczą się w reflektorze ? tego się bałem i wsadziłem tam Boscha Gigalight, nie mają jednak tego efektu.
- ViruS001
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 sie 2017, 20:44
- Skąd: Nysa
- Rok: 2009
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Audi S3
Re: Co dziś zrobiłem w swoim aucie
Hamulce 324mm to chyba największe. Jeżeli chce się mieć większe to trzeba szukać custom'ów po producentach jak ARMA Speed, Ceika, Tomei, Tarox itp. itd.
Osobiście najprawdopodobniej zdecyduję się na pełny komplet od Ceika 380mm z tym, że zestaw 6 tłoczkowy (8 tłoczków nie ma sensu). No i również można bawić się w przerabianie z jakiejś audi RS6 czy też z Jagura które powinny pasować plug&play.
Jeżeli chodzi o ledy to tak, zmieściłem normalnie w reflektorze. Natomiast główny problem leżał przy podłączeniu. Na tym spędziłem kilka godzin, aby to świeciło i w sumie już miałem się poddawać ale koniec końców się udało i póki co działa bez zarzutów - zobaczymy jak długo.
Osobiście najprawdopodobniej zdecyduję się na pełny komplet od Ceika 380mm z tym, że zestaw 6 tłoczkowy (8 tłoczków nie ma sensu). No i również można bawić się w przerabianie z jakiejś audi RS6 czy też z Jagura które powinny pasować plug&play.
Jeżeli chodzi o ledy to tak, zmieściłem normalnie w reflektorze. Natomiast główny problem leżał przy podłączeniu. Na tym spędziłem kilka godzin, aby to świeciło i w sumie już miałem się poddawać ale koniec końców się udało i póki co działa bez zarzutów - zobaczymy jak długo.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Co dziś zrobiłem w swoim aucie
Dokończyłem składanie auta.
Wymieniłem poduszki amortyzatora z łożyskiem, sprężyny, osłony i odboje amortyzatora, końcówki drążków. Apeluje do Was abyście zobaczyli w jakim stanie macie sprężyny, moje były jeszcze oryginalne, schowane w gumowych osłonach, wyglądających pięknie. Gdy gumowe osłony usunąłem na stole zobaczyłem jak pięknie szaleje tam ruda.
Co ciekawe na oko ustawiona zbieżność i kierownica jest bardziej prosto niż w przypadku ustawiania na komputerze
Wymieniłem poduszki amortyzatora z łożyskiem, sprężyny, osłony i odboje amortyzatora, końcówki drążków. Apeluje do Was abyście zobaczyli w jakim stanie macie sprężyny, moje były jeszcze oryginalne, schowane w gumowych osłonach, wyglądających pięknie. Gdy gumowe osłony usunąłem na stole zobaczyłem jak pięknie szaleje tam ruda.
Co ciekawe na oko ustawiona zbieżność i kierownica jest bardziej prosto niż w przypadku ustawiania na komputerze

VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
- ViruS001
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 sie 2017, 20:44
- Skąd: Nysa
- Rok: 2009
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Audi S3
Re: Co dziś zrobiłem w swoim aucie
Ostatnio pogoda w moim rejonie należała do tych gorszych i ciągle padało, dość mocno. Jako, że obecne oponki które miałem niezbyt się spisywały z odprowadzaniem wody przez co czułem ogromny dyskomfort podczas pokonywania szos zdecydowałem się natychmiastowo wymienić opony.
Do tej pory miałem założone Traingle (co należy do chyba jakiejś klasy -ekonomiczne). Niby nówki ale jakie parametry techniczne miały to nie wiem.
W chwili obecnej zostały założone Pirelli P Zero 235/35 (z małym naciągiem) - z oporami toczenia F (co raczej nie ma znaczenia) oraz klasą A - przyczepności na mokrej nawierzchni. Osobiście powiem, że jest MEGA auto trzyma się drogi jakby oponki klejem zostały posmarowane, o wiele ciszej a różnicy w spalaniu nie zauważyłem (pomimo klasy F). Nie wiem jeszcze jak dokładnie zachowują się podczas mocnej ulewy i pokonywaniu kałuż ale zapewne jest o wiele lepiej.
Jeżeli natomiast chodzi o profil opony to nie odczułem utraty komfortu na polskich drogach, zapewne dlatego że i tak mam springi.
Do tej pory miałem założone Traingle (co należy do chyba jakiejś klasy -ekonomiczne). Niby nówki ale jakie parametry techniczne miały to nie wiem.
W chwili obecnej zostały założone Pirelli P Zero 235/35 (z małym naciągiem) - z oporami toczenia F (co raczej nie ma znaczenia) oraz klasą A - przyczepności na mokrej nawierzchni. Osobiście powiem, że jest MEGA auto trzyma się drogi jakby oponki klejem zostały posmarowane, o wiele ciszej a różnicy w spalaniu nie zauważyłem (pomimo klasy F). Nie wiem jeszcze jak dokładnie zachowują się podczas mocnej ulewy i pokonywaniu kałuż ale zapewne jest o wiele lepiej.
Jeżeli natomiast chodzi o profil opony to nie odczułem utraty komfortu na polskich drogach, zapewne dlatego że i tak mam springi.
- Tygrysek26
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 cze 2017, 11:28
- Skąd: Pieńsk
- Rok: 2003
- Silnik: 2.2 dCi
Re: Co dziś zrobiłem w swoim aucie
Dawno nikt nic nie pisał więc odświeżę trochę. U mnie dziś wymiana oleju wraz z filtrem oraz wymiana żarówek przód i w trakcie okazało się ze jeden stop i pozycja też nie działa. 

Mi to zwisa bo mam Vel Satisa 
