VEL 2.0T KOMUNIKAT BŁĄD WTRYSKU,ESP,SERWIS
-
- Forumowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
- Skąd: KUTNO
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Renault Megane RS
VEL 2.0T KOMUNIKAT BŁĄD WTRYSKU,ESP,SERWIS
Dziś pojawiły się w moim velu następujące objawy -silnik zaczoł przerywać na dodanie gazu,pojawił się znaczny spadek mocy,przy dodaniu gazu pojawiają się znaczne wibracje odczuwane w przednim zawieszeniu .Dodaję gazu jest normalnie,a za chwilę robię to samo silnik przerywa jakby wypadał zapłon,lub pracował na trzech garach. Wiem,że na te objawy i komunikaty przyczyn może być wiele np.świece,cewki,potencjometr gazu,czujniki w dolocie,w turbo,wtryski,sondy itd. Bez clipa nie obędzie się na pewno. Ale może ktoś z Was coś podobnego przerabiał? Każda Wasza informacja na pewno ułatwi postawienie jak najbardziej trafnej diagnozy. Dzięki za każde info.
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: VEL 2.0T KOMUNIKAT BŁĄD WTRYSKU,ESP,SERWIS
Jeżeli auto reaguje normalnie na pedał gazu a wyświetla się błąd wtrysku to : wtyczki cewek, cewki, świece, czujniki powietrza i turbiny
Jeżeli nie reaguje i wywala błąd wtrysków to prawdopodobnie przepustnica, wtyczka przepustnicy, instalacja, komputer, musisz niestety podpiąć kompa
Jeżeli nie reaguje i wywala błąd wtrysków to prawdopodobnie przepustnica, wtyczka przepustnicy, instalacja, komputer, musisz niestety podpiąć kompa
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Forumowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
- Skąd: KUTNO
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Renault Megane RS
Re: VEL 2.0T KOMUNIKAT BŁĄD WTRYSKU,ESP,SERWIS
Dzięki sasio za info. Miałem też przy wibracji silnika objawy jakby skończyła się żywotność dwu masy ,bo były jakieś stuki, gdy wcisłem sprzęgło robiło się cicho,ale wtedy i mniej wibrował silnik. Przejechałem 100km i dwu mas jest ok. Teraz idę sprawdzę świece (są nowe tzn.przejechały 10000/km,ale to tylko świeca i w każdej chwili może coś być nie tak) ,cewki i czujniki a zwłaszcza ten przy turbo,bo wymieniałem filtr powietrza to może go naruszyłem,lub jakiś przewód przy skrzynce bezpieczników,bo ją unosiłem. Jeśli nic się nie zmieni,to jutro vel idzie pod clip. Jak tylko rozwiąże problem, to dam znać jaka u mnie była przyczyna wyż/wym/objawów.
-
- Forumowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
- Skąd: KUTNO
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Renault Megane RS
Re: VEL 2.0T KOMUNIKAT BŁĄD WTRYSKU,ESP,SERWIS
Problem rozwiązany okazało się,że padła cewka (firmy sagem,pozostałe cewki firmy beru) na czwartym cylindrze. Wczoraj bez clipa diagnozowałem problem podmianą świec,sprawdzeniu czujników,przewodów,kostek i ich połączeń. Ale objawy,bez zmian pozostawały nadal . Na koniec sprawdzenie cewek po przez odpinanie kostek elektrycznych od cewek każdego cylindra przy pracującym silniku i na każdej odpiętej cewce dławił się i gasł poza czwartym cylindrem,gdzie po odpięciu nie było żadnej reakcji jak znikoma wibracja,która cały czas objawiała się. Więc postawiłem na tą cewkę i dziś na clipa. Clip potwierdził,że cewka kaput. A więc nowa cewka beru,skasowanie błędów ( było dużo wypadania zapłonu z uwagi na odpinanie kostek) i silniczek hula powróciła moc i radość ,że to tylko cewka. Kupiłem drugą na zapas i będzie w aucie w razie czego