VEL 2.0T KOMUNIKAT BŁĄD WTRYSKU,ESP,SERWIS

Elektryka wnętrza, silnika i nadwozia, oświetlenie
Gabrielo Vel satis
Forumowicz
Posty: 624
Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
Skąd: KUTNO
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Megane RS

VEL 2.0T KOMUNIKAT BŁĄD WTRYSKU,ESP,SERWIS

Post autor: Gabrielo Vel satis » 30 lip 2017, 02:58

Dziś pojawiły się w moim velu następujące objawy :( -silnik zaczoł przerywać na dodanie gazu,pojawił się znaczny spadek mocy,przy dodaniu gazu pojawiają się znaczne wibracje odczuwane w przednim zawieszeniu :( .Dodaję gazu jest normalnie,a za chwilę robię to samo silnik przerywa jakby wypadał zapłon,lub pracował na trzech garach. Wiem,że na te objawy i komunikaty przyczyn może być wiele :oops: :roll: np.świece,cewki,potencjometr gazu,czujniki w dolocie,w turbo,wtryski,sondy itd. Bez clipa nie obędzie się na pewno. Ale może ktoś z Was coś podobnego przerabiał? Każda Wasza informacja na pewno ułatwi postawienie jak najbardziej trafnej diagnozy. Dzięki za każde info.

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: VEL 2.0T KOMUNIKAT BŁĄD WTRYSKU,ESP,SERWIS

Post autor: sasio » 30 lip 2017, 06:34

Jeżeli auto reaguje normalnie na pedał gazu a wyświetla się błąd wtrysku to : wtyczki cewek, cewki, świece, czujniki powietrza i turbiny

Jeżeli nie reaguje i wywala błąd wtrysków to prawdopodobnie przepustnica, wtyczka przepustnicy, instalacja, komputer, musisz niestety podpiąć kompa
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Gabrielo Vel satis
Forumowicz
Posty: 624
Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
Skąd: KUTNO
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Megane RS

Re: VEL 2.0T KOMUNIKAT BŁĄD WTRYSKU,ESP,SERWIS

Post autor: Gabrielo Vel satis » 30 lip 2017, 17:08

Dzięki sasio za info. Miałem też przy wibracji silnika objawy jakby skończyła się żywotność dwu masy :o :( ,bo były jakieś stuki, gdy wcisłem sprzęgło robiło się cicho,ale wtedy i mniej wibrował silnik. Przejechałem 100km i dwu mas jest ok. Teraz idę sprawdzę świece (są nowe tzn.przejechały 10000/km,ale to tylko świeca i w każdej chwili może coś być nie tak) ,cewki i czujniki a zwłaszcza ten przy turbo,bo wymieniałem filtr powietrza to może go naruszyłem,lub jakiś przewód przy skrzynce bezpieczników,bo ją unosiłem. Jeśli nic się nie zmieni,to jutro vel idzie pod clip. Jak tylko rozwiąże problem, to dam znać jaka u mnie była przyczyna wyż/wym/objawów.

Gabrielo Vel satis
Forumowicz
Posty: 624
Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
Skąd: KUTNO
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Megane RS

Re: VEL 2.0T KOMUNIKAT BŁĄD WTRYSKU,ESP,SERWIS

Post autor: Gabrielo Vel satis » 31 lip 2017, 17:07

Problem rozwiązany okazało się,że padła cewka (firmy sagem,pozostałe cewki firmy beru) na czwartym cylindrze. Wczoraj bez clipa diagnozowałem problem podmianą świec,sprawdzeniu czujników,przewodów,kostek i ich połączeń. Ale objawy,bez zmian pozostawały nadal :( . Na koniec sprawdzenie cewek po przez odpinanie kostek elektrycznych od cewek każdego cylindra przy pracującym silniku i na każdej odpiętej cewce dławił się i gasł poza czwartym cylindrem,gdzie po odpięciu nie było żadnej reakcji jak znikoma wibracja,która cały czas objawiała się. Więc postawiłem na tą cewkę i dziś na clipa. Clip potwierdził,że cewka kaput. A więc nowa cewka beru,skasowanie błędów ( było dużo wypadania zapłonu z uwagi na odpinanie kostek) i silniczek hula powróciła moc i radość :D ,że to tylko cewka. Kupiłem drugą na zapas i będzie w aucie w razie czego 8-)

ODPOWIEDZ