Reanult Vel Satis FL 2.0t nie odpala błąd C1160 lub C116D

Silnik, elementy napędowe, skrzynie biegów
sebek
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 08 cze 2017, 23:00
Skąd: Legnica
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Saab 9-5 2.0t Kombi

Reanult Vel Satis FL 2.0t nie odpala błąd C1160 lub C116D

Post autor: sebek » 11 cze 2017, 01:06

Witam serdecznie,
... po około półrocznej bezproblemowej eksploatacji, pozostawiłem na noc samochód i rano już nie mogłem go odpalić. Dodam, że podczas eksploatacji nic nie wskazywało na możliwość wystąpienia awarii.
Podaję dane autka:
marka: Renault
model: Vel Satis FL
typ: 5d, po lifcie, model 2005 - 2009
rok i miesiąc produkcji: 2005r.
moc silnika: 170 KM
pojemność: 2.0 T benzyna
paliwo: benzyna
W okresie ostatniego pół roku wymieniony został kompletny rozrząd wraz z pompą wody, wszystkie filtry, świece i olej.

Spróbuję opisać moją sytuację:
Po wejściu do auta i włożeniu karty do czytnika uruchamia się diagnostyka systemu wskazując OIL OK, jednak na ekranie diagnostycznym nie pojawia się jak zwykle OK, tylko zapala się kontrolka zwana "lampką Aladyna" i wyświetlany jest komunikat NISKIE CIŚNIENIE OLEJU (OLEJ SPRAWDZONY JEST!)

PIERWSZE PYTANIE:
Pytanie: ... czy na tej podstawie można przypuszczać, że np. uszkodzony jest czujnik ciśnienia oleju ?
ew. uszkodzony lub zniszczony przewód pomiędzy sygnalizatorem a czujnikiem, co powoduje brak przesyłu informacji, zapchany wlot olejowy do pompy wprost z miski olejowej, zablokowany zawór przelewowy odpowiadający za regulację ciśnienia oleju w układzie, pozostał w pozycji otwartej, zużyte panewki na wale korbowym. (... nie czepiałbym się tego ciśnienia, gdyby nie fakt, iż na ekranie centralnym nie pojawia się napis OK, a zamiast niego zapala się "lampka Aladyna", z drugiej strony przed uruchomieniem silnika chyba w każdym aucie zapala się kontrolka niskiego ciśnienia oleju, która po uruchomieniu gaśnie. Jeszcze jedno, z tego co wiem to niskie ciśnienie oleju nie uniemożliwia uruchomienie silnika Dlatego nie wiem co o tym myśleć.

Dodatkowo nadmieniam, iż po wejściu do auta dioda immo mruga na czerwono a po włożeniu karty dioda immo pali się światłem ciągłym na czerwono i nie pamiętam, czy powinna się ona wyłączyć dopiero po dopaleniu auta, czy przed.
DRUGIE PYTANIE:
Czy możecie sprawdzić jak jest u Was z tym immo (chodzi o te czerwone światełko), bo może winna leży w blokadzie przez immo (silnik kręci, ale nie odpala, zwolniona jest blokada kierownicy). Akumulator jest oczywiście naładowany.

W związku z tym, zwróciłem się o pomoc do elektryka samochodowego, który podpiął się do gniazda diagnostycznego. Początkowo pytał, czy jest paliwo (paliwo jest ponad pół baku), potem mówił coś o pompie paliwa ale sprawdził i mówi, że działa, później sprawdzał miernikiem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki. Twierdzi, że sprawdził czujniki ciśnienia oleju (?). Nie znam się na tym, ale używał miernika. Niby wszystko ok, ale auto nie odpala. ... mówił, że jest najprawdopodobniej problem z immo lub z komputerem, ale nie potrafił mi tego uzasadnić. Stwierdził, iż będzie musiał szukać na "piechotę", bo komputer nic mu nie pokazuje (poza opisanym poniżej błędem, jednak nie potrafił go zidentyfikować).

W wyniku podpięcia komputera pojawia się błąd sieci multipleksowej o nr C1160 lub C116D (robiłem zdjęcie i jest trochę nieczytelne. Z opisu kodów które znalazłem na Internecie: to C - układ jezdny,1 - drugi znak związany jest ze specyficzną konstrukcją pojazdu, 1-1, 2 - usterka układ zasilania paliwem lub powietrzem, ... i nie wiem co oznacza 60 lub 6D). Elektryk twierdzi, że były inne błędy ale jak je skasował to już się nie pojawiają (... mogły wynikać, że wcześniej słaby był akumulator i mógł pamiętać stare błędy).
Znalazłem jeszcze taki opis błędu: C116D - Szyna Can - brak komunikacji

TRZECIE PYTANIE:
Co może oznaczać ten błąd "C116D - Szyna Can - brak komunikacji" bo nic mi on nie mówi i o jakim uszkodzeniu świadczy?

Ww. sugerowałem, że może jakieś zwierzątko typu kuna narobiło szkód (wiem, że takowa grasuje na naszym osiedlu). ... ale on to wykluczył po oględzinach komory silnika.

Pytanie brzmi od czego zacząć i gdzie szukać, ponieważ wolałbym zapłacić za naprawę, a nie za naukę ew. mechaników na moim aucie i wymianę wszystkiego po drodze do momentu znalezienia usterki
(czytałem również, że problemem są zatykające się odpływy i woda zbierająca się, gdzieś pod akumulatorem a pod nie jest podobno jakiś komputer - więc może komp "padł" lub styki zaśniedziały. Dodam, że jak odkręciłem akumulator pod nim na jednej ze śrub stała woda).
... być może miał ktoś podobny przypadek.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Reanult Vel Satis FL 2.0t nie odpala błąd C1160 lub C116D

Post autor: sasio » 11 cze 2017, 08:13

Szukaj kolego kogoś z CLIPem i tam czytaj błędy, bo każde urządzenie generuje coś innego.
Do CLIPa mam cały schemat rozwiązywania błędów.

Odnośnie ich to :
- niskie ciśnienie oleju może być związane z zatkanym smokiem (nie robiłeś plukanki?)
- może być uszkodzona wiązka do czujnika albo sam czujnik
- może być uszkodzona pompa lub łańcuch pompy ma już dość
- odnośnie immo , otwierasz auto on sobie mruga, wkładasz kartę dioda się zapala ciągłym na ok 1.5s, w między czasie słyszysz odblokowanie kierownicy, zapala się oil ok i już kontrolka gaśnie
- nie odpalania auta może być dużo, a jakie są objawy, po naciśnięciu przycisku co się dzieje ?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

sebek
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 08 cze 2017, 23:00
Skąd: Legnica
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Saab 9-5 2.0t Kombi

Re: Reanult Vel Satis FL 2.0t nie odpala błąd C1160 lub C116D

Post autor: sebek » 13 cze 2017, 23:34

Cześć Kolego,
Dziękuję za odpowiedź. W kwestii odpowiedzi na twoje sugestie:
- niskie ciśnienie oleju może być związane z zatkanym smokiem (nie robiłeś plukanki?)
- przy wymianie oleju robiłem płukankę LIQUI MOLY Pro-Line Engine Flush, ale jak spuszczałem olej tragedii nie było (oczywiście był czarny ;) ), później z nowym olejem ELF-a zalałem LIQUI MOLY CERA TEC. Płukanka i wymiana oleju została wykonana jakieś 3.000km temu. Silnik naprawdę bardzo ładnie pracował do czasu kiedy nagle nie odpalił.
- odnośnie immo , otwierasz auto on sobie mruga, wkładasz kartę dioda się zapala ciągłym na ok 1.5s, w między czasie słyszysz odblokowanie kierownicy, zapala się oil ok i już kontrolka gaśnie, nie odpalania auta może być dużo, a jakie są objawy, po naciśnięciu przycisku co się dzieje
- odnośnie immo po otwarciu auta lampka mruga, następnie po włożeniu karty lampa świeci się światłem ciągłym i już nie gaśnie (w tym czasie pojawia się OIL OK, a na dolnym wyświetlaczu komunikat o niskim ciśnieniu oleju).
- przy naciśnięciu przycisku START rozrusznik kręci, ale auto nie odpala (... no i jeszcze ta kontrolka od ciśnienia oleju i komunikat żeby niezwłocznie zgasić silnik i przerwać jazdę).

Odpowiadam dlatego, że zależy mi na tym aby inni użytkownicy Vel satisów mieli wiedzę o ew. objawach, które mogą być mylące przy ocenie przyczyny awarii. Gdyż mógłbym od razu udzielić odpowiedzi co było przyczyną (... ponieważ dzisiaj odebrałem auto od mechanika - elektronika).

DIAGNOZA:
- wymiany wymagały piny przy komputerze bo były pordzewiałe. Elektronika przez to trochę wariowała m. in. przestały działać czujniki parkowania (... myślałem że po prostu uległy uszkodzeniu), ale po naprawie wszystko działa jak należy ;).

Gabrielo Vel satis
Forumowicz
Posty: 624
Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
Skąd: KUTNO
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Megane RS

Re: Reanult Vel Satis FL 2.0t nie odpala błąd C1160 lub C116D

Post autor: Gabrielo Vel satis » 21 cze 2017, 22:26

:o Sebek,czyli jak zwykle w velku elektryczna awaria to jakaś pierdółka i problem nie polega na wielkości awarii,tylko na jej znależieniu. Dlatego wymieniając się swoimi doświadczeniami na tym forum wzajemnie się uczymy i póżniej łatwiej jest o diagnozę 8-)

ODPOWIEDZ