Uważam,że powinniśmy na tym forum dzielić się uwagami i z postrzeżeniami,a także naprawami naszych velków,aby ułatwić diagnozę. Otóż gdy koło pasowe kończyło swoją żywotność dawało następujące objawy
![Zaskoczenie :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Przy odpalaniu i gaszeniu silnika odgłos metaliczny jakby miało rozsypać się koło dwumasowe. potem padło podejrzenie na poduszki silnika,lub skrzyni,ale wszystko ok
![Zakłopotanie :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
jadąc ulicą skręcam w prawo,a tu nie działa wspomaganie. Staję sprawdzam,czy nie pękł pasek osprzętu,czy olej w zbiorniczku na odpowiednim poziomie,więc pada podejrzenie na pompę wspomagania układu kierowniczego. Pompa sucha,żadnych niepokojących dżwięków nie wydaje. Nagle zauwazam,ze pasek osprzetu staje,a silnik pracuje na obrotach
![Szok :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
w tym wlaczona klima,wiec wylaczam klime pasek obraca sie zgodnie z obrotami silnika. Wlaczam klime pasek staje. Mysle sobie kompresor klimy umiera
![Płacz :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
gdyz pewno sie zaciera. A kolo pasowe jest dwu masowe(*jakis nowy model kola mysle sobie,moze vel po lifcie tak ma) i zabespiecza pasek przed zerwaniem. Przejechalem tak jeszcze 200km ( niczego nie swiadomy) i do ASO. Padla szybka diagnoza kolo pasowe walu korbowego do wymiany.Nie wypuscili juz mnie z serwisu. ASO zamowilo kolo firmy SASIC za 330zl plus robocizna. Noi wszystko hula jak nalezy. Dodam,ze nie jestem laikiem w mechanice,ale czlowiek uczy sie cale zycie
![Wyluzowanie 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
*NIE PRAWDA NIE MA TAKIEGO KOLA PASOWEGO W VELKU JAK DWUMASOWE.