3.5 V6 problem z chłodzeniem
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
Korek do Vela powinien wygladac mniej wiecej tak jak na tej aukcji ale powinien miec brazowy kolor tej raczki
http://allegro.pl/korek-zbiorniczka-wyr ... 81787.html
Jesli mnie pamiec nie myli to dla 3,5 V6 cisnienie 1,8 bar, zolte korki sa w niskiej cenie ale te z brazowymi znaczkami ( do 3,5 ) kosztuja duzo wiecej.
http://allegro.pl/korek-zbiorniczka-wyr ... 81787.html
Jesli mnie pamiec nie myli to dla 3,5 V6 cisnienie 1,8 bar, zolte korki sa w niskiej cenie ale te z brazowymi znaczkami ( do 3,5 ) kosztuja duzo wiecej.
- Tombog
- Klubowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: R25, R25, R25, E3
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Wygląda na to, że faktycznie termostat (6) może nie puszczać. Jak Prawi dialogys, jest on z drugiej strony silnika, przy tej mniej ciepłej rurze.
Pozostaje pytanie dlaczego chłodnica po wyłączeniu silnika zrobiła się ciepła.
- Tombog
- Klubowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: R25, R25, R25, E3
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
w międzyczasie przeprowadziłem małe śledztwo, z którego wynika, że:
1. Korek do zbiorniczka wyrównawczego dla silnika V4Y (3.5 V6) ma piktogram w kolorze żółtym.

2. Według MR353 karta 19A Ciśnienie robocze korków wynosi odpowiednio:
- 1,4 bar dla silników F4R, G9T, V4Y
- 1,8 bar dla silnika P9X
Tak więc przy 3.5 V6 powinien być korek o niższym progu zadziałania.
3. Termostat jest umiejscowiony w bardzo kiepskim miejscu, między alternatorem a głowicą.


1. Korek do zbiorniczka wyrównawczego dla silnika V4Y (3.5 V6) ma piktogram w kolorze żółtym.

2. Według MR353 karta 19A Ciśnienie robocze korków wynosi odpowiednio:
- 1,4 bar dla silników F4R, G9T, V4Y
- 1,8 bar dla silnika P9X
Tak więc przy 3.5 V6 powinien być korek o niższym progu zadziałania.
3. Termostat jest umiejscowiony w bardzo kiepskim miejscu, między alternatorem a głowicą.


- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
Pytanie czy to płyn chłodzący czy olej.
Nowy korek w ASO kosztuje 38zł do 2.0T
Nowy korek w ASO kosztuje 38zł do 2.0T
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
Cholera, poprzedniego vela z 3.5 jak i obecnego kupiłem z szarym korkiem, na alternatywnym forum ludzie tez pisali ze mieli szare w dużym v6 

- Tombog
- Klubowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: R25, R25, R25, E3
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
No i w sumie jak jest wszystko OK w ukadzie to się jeździ.skee pisze:Cholera, poprzedniego vela z 3.5 jak i obecnego kupiłem z szarym korkiem, na alternatywnym forum ludzie tez pisali ze mieli szare w dużym v6


Na alledrogo można też znaleźdź całe zbiorniczki z demontażu z korkami i te od 3.0 mają właśnie szare korki a pozostałe są żółte.

- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
Gdy korek ma zbyt niskie ciśnienie, będzie robiło się tak jak u mnie tzn.po zgaszeniu auta zaczyna być słychać syczenie z pod korka, tzn.płyn cały czas syczał ale dopiero było to słyszalne po zgaszeniu auta.
W ten sposób bardzo ładnie uciekał płyn ale w postaci pary.
Pytanie jest inne, czy ten korek ma zawory bezpieczeństwa które powodują upust ciśnienia w momencie zbyt dużego ciśnienia.
Widziałem kiedyś korek jak Twój, i był on po prostu korkiem, bez funkcji upuszczania, gdyż był to korek montowany na chłodnicy, aby zalać tam płyn chłodniczy, a upust powodowany był przez korek na zbiorniczku
W ten sposób bardzo ładnie uciekał płyn ale w postaci pary.
Pytanie jest inne, czy ten korek ma zawory bezpieczeństwa które powodują upust ciśnienia w momencie zbyt dużego ciśnienia.
Widziałem kiedyś korek jak Twój, i był on po prostu korkiem, bez funkcji upuszczania, gdyż był to korek montowany na chłodnicy, aby zalać tam płyn chłodniczy, a upust powodowany był przez korek na zbiorniczku
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
- Tombog
- Klubowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: R25, R25, R25, E3
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
Po to są właśnie parametry ciśnieniowe, żeby dobrać dobry korek. Mój korek parę miesięcy sprawował się poprawnie więc zakładam, że nie był zbyt słaby. Rozwiązania są więc dwa, albo korek się skończył albo termostar. Przyrządu do sprawdzania korków nie mam więc pozostaje sprawdzenie nowego. Jeśli też będzie puszczał to się wezmę za termostat.
Jeszcze sprawdzę Clipem co mi powie na temat temperatury w układzie. Jeśli będzie prawidłowa lub niższa a korek puszcza to winny jest korek. Jeśli natomiast będzie wyższa i dlatego korek puszcza to winny będzie termostat.

Jeszcze sprawdzę Clipem co mi powie na temat temperatury w układzie. Jeśli będzie prawidłowa lub niższa a korek puszcza to winny jest korek. Jeśli natomiast będzie wyższa i dlatego korek puszcza to winny będzie termostat.
Właśnie sprawdziłem korek do V4Y po numerach z dialogysa i w ASO kosztuje 160 złsasio pisze:Nowy korek w ASO kosztuje 38zł do 2.0T



- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
A zobacz ten numer 8200048024, 38.54zł
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem
No to ladnie... u mnie tez byl korek szary ale zmienilem na zolty i jak na razie jest dobrze, tzn. czuc plynem ale go nie ubywa, mozliwe ze gdzies zalega stary plyn i pod wplywem temperatury silnika go czuc. Co do ceny orginalnego korka ( ASO ) warto popytac w innych punktach servisowych, ceny sie roznia i nie sa stale.Tombog pisze:w międzyczasie przeprowadziłem małe śledztwo, z którego wynika, że:
1. Korek do zbiorniczka wyrównawczego dla silnika V4Y (3.5 V6) ma piktogram w kolorze żółtym.
2. Według MR353 karta 19A Ciśnienie robocze korków wynosi odpowiednio:
- 1,4 bar dla silników F4R, G9T, V4Y
- 1,8 bar dla silnika P9X
Tak więc przy 3.5 V6 powinien być korek o niższym progu zadziałania.