VelZima
Re: VelZima
Odpalanie auta na pilota ? oczywiscie w automatycznej skrzyni...
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 03 maja 2017, 14:01
- Skąd: Oława
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: EspaceIV 3,5 V6 2005
Re: VelZima
@Buka
Jestem zwolennikiem NIE ingerowania w porzadne auto amatorskimi rozwiazaniami wiec jak na razie bez wtyczki... (szukalem konkretnej pol zimy) Czyli kabel przez drzwi/uszczelke. Ale mam juz prawie wszystko kupione wtyczki, gniazdka, uszczelnione konektory i maly prostowniczek podtrzymijacy do ladowania akumulatora za jednym zamachem jednak czekam jeszcze na 2 elementy zanim zainstaluje wszystko.
1. Profesjonalna nagrzewnica... Zdjecie ponizej
Koszt ~400 pln
2. Grzalka do silnika 3,5 V6... Jeszcze nie namierzyłem
@Sati..
Boje sie wiec nie jest to taka prowizorka calkiem.
Z racji tego ze czuje sie dobrze w tej tematyce to wszystko jest z zapasem zaprojektowane, wykonane i zabezpieczone w kilku miejscach bezpiecznikami (przeciazeniowe termiki, przepieciowe bezpieczniki topikowe i roznicowka w razie "pojscia pradu w glebe"), nie wspomne o odpowiwdnio dobranych przewodach i ich zdwojonej izolacji.
Dodatkowo "farelki" te maja wymuszona pozycje i musza byc przykrecone do podloza bo inaczej wyskakauje taki pin bezpiecznstwa ktory musi byc caly czas naduszony zeby dzialalo.
Jest jeszcze cos specjalnego co trzeba zrobic aby to dzialalo w naszych autkach z alarmem ultradzwiekowym, ale ze wzgledow prywatnych zainteresowanym udziele instrukcji poprzez kanal priv.
Jestem zwolennikiem NIE ingerowania w porzadne auto amatorskimi rozwiazaniami wiec jak na razie bez wtyczki... (szukalem konkretnej pol zimy) Czyli kabel przez drzwi/uszczelke. Ale mam juz prawie wszystko kupione wtyczki, gniazdka, uszczelnione konektory i maly prostowniczek podtrzymijacy do ladowania akumulatora za jednym zamachem jednak czekam jeszcze na 2 elementy zanim zainstaluje wszystko.
1. Profesjonalna nagrzewnica... Zdjecie ponizej
Koszt ~400 pln
2. Grzalka do silnika 3,5 V6... Jeszcze nie namierzyłem
@Sati..
Boje sie wiec nie jest to taka prowizorka calkiem.
Z racji tego ze czuje sie dobrze w tej tematyce to wszystko jest z zapasem zaprojektowane, wykonane i zabezpieczone w kilku miejscach bezpiecznikami (przeciazeniowe termiki, przepieciowe bezpieczniki topikowe i roznicowka w razie "pojscia pradu w glebe"), nie wspomne o odpowiwdnio dobranych przewodach i ich zdwojonej izolacji.
Dodatkowo "farelki" te maja wymuszona pozycje i musza byc przykrecone do podloza bo inaczej wyskakauje taki pin bezpiecznstwa ktory musi byc caly czas naduszony zeby dzialalo.
Jest jeszcze cos specjalnego co trzeba zrobic aby to dzialalo w naszych autkach z alarmem ultradzwiekowym, ale ze wzgledow prywatnych zainteresowanym udziele instrukcji poprzez kanal priv.
- Załączniki
-
- IMG_20161215_181708-1040x780.jpg (176.1 KiB) Przejrzano 4623 razy
-
- IMG_20161215_181647-780x1040.jpg (161.61 KiB) Przejrzano 4623 razy
-
- IMG_20161215_181702-780x1040.jpg (149.63 KiB) Przejrzano 4623 razy
Re: VelZima
Ja nawet jak laduje aku ( aku oczywiscie w aucie, nie wyciagam bo pozniej trzeba szyby,szyberdach,radio i inne przyuczac i kody wgrywac ) to jestem na miejscu ( w poblizu samochodu ) zeby w razie czegokolwiek interweniowac... widzialem przypadki gdzie zostalo podane napiecie 24V na instalacje oraz 230V... oraz kilka farelek gdzie termik sie zawiesil i mam delikatny uraz do napiecia w aucie wyzszego niz 12-14V.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 03 maja 2017, 14:01
- Skąd: Oława
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: EspaceIV 3,5 V6 2005
Re: VelZima
Nie boj sie wiekszego napiecia tyko stosuj przewidziana ochrone..
Przy swiecach masz 40000 i no codzien z tym obcujesz.
Swoja droga pewnie spotkales sie tez z przypadkiem ze 12V z akumulatora zespawalo spadajacy na klemy klucz...
W samych nagrzewnicach "farelkach" jest bimetal chroniacy przed splynieciem plastiku przy braku przewiewu powietrza i ewentualnie bezpiecznik radiowy - ja temu nie ufam
Jak trzeba bedzie pomoc z doborem gratow do instalacji elektrycznej to jestem.
U mnie troche tam smaczkow jest:
-RCD legranda 30mA
-Nadpradowe legranda S301B6
-Termiki schneidera (telemechaniqe) TeSys nastawione na 5,5A 15% wiecej niz max z calej nocy przymrozie -10
-Timery z nastawami 3 razy w srodku nocy po 15 min i 45min przed odjazdem zeby sie wstrzelic w faze grzania na pewno.
-Przewody OW (H05RR-F) 3x1,5 300/500V gumowy
-wtyczki bryzgoodporne
-Gniazda z racji tego ze zostaja na dworze kryte zaslepkami z oringiem
-duzo dokladnej pracy z wykonaniem czyli tulejki, zaciskarka, dlawnice, koszulki itd
-spokojny sen :]
Przy swiecach masz 40000 i no codzien z tym obcujesz.
Swoja droga pewnie spotkales sie tez z przypadkiem ze 12V z akumulatora zespawalo spadajacy na klemy klucz...
W samych nagrzewnicach "farelkach" jest bimetal chroniacy przed splynieciem plastiku przy braku przewiewu powietrza i ewentualnie bezpiecznik radiowy - ja temu nie ufam
Jak trzeba bedzie pomoc z doborem gratow do instalacji elektrycznej to jestem.
U mnie troche tam smaczkow jest:
-RCD legranda 30mA
-Nadpradowe legranda S301B6
-Termiki schneidera (telemechaniqe) TeSys nastawione na 5,5A 15% wiecej niz max z calej nocy przymrozie -10
-Timery z nastawami 3 razy w srodku nocy po 15 min i 45min przed odjazdem zeby sie wstrzelic w faze grzania na pewno.
-Przewody OW (H05RR-F) 3x1,5 300/500V gumowy
-wtyczki bryzgoodporne
-Gniazda z racji tego ze zostaja na dworze kryte zaslepkami z oringiem
-duzo dokladnej pracy z wykonaniem czyli tulejki, zaciskarka, dlawnice, koszulki itd
-spokojny sen :]