Nieszczelny przewód olejowy turbiny

Masz problem że swoim VelSatisem?
Mac1968
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2021, 08:56
Skąd: Wałbrzych
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Nieszczelny przewód olejowy turbiny

Post autor: Mac1968 » 10 wrz 2021, 08:54

Witam wszystkich, jestem tu Nowy proszę o pomoc ewentualnie jakieś sugestie. Mam w swoim Vel Satisku 2.0 T benzyna problem z nieszczelnym przewodem olejowym do turbiny, cieknie olej i kapie prosto na turbinę nie da się jeździć po kilku kilometrach dym spod maski olej się pali gdyż kapie na turbinę wiadomo wysoka temperatura itd... Znalazłem komplet uszczelek do tego przewodu chciałem wymienić, niestety jakiś " baran " dokręcił ten przewód używając chyba młotka tak usiłował zlikwidować nieszczelność. Nie mogę swoimi metodami odkręcić tego przewodu mało miejsca pod maskę w tej okolicy silnika. Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł. Zaznaczam, że byłem u dwóch mechaników, to znaczy PSEUDOMECHANIKÓW jeden nie miał czasu drugi powiedział, że tam nie ma żadnych uszczelek i że te " francuzy to do d..y samochody " itd. Na końcu w akcie desperacji zadzwoniłem do salonu i serwisu RENAULT w Wałbrzychu, gdzie mieszkam i tam dowiedziałem się od pracującego tam SZAMANA MECHANIKI SAMOCHODOWEJ, że Vel Satis to taki dziwny samochód a dostęp do przewodów olejowych jest tak skomplikowany, że trzeba rozebrać pół samochodu i że to będzie jakieś 9 godzin pracy i że to będzie bardzo drogo, po wysłuchaniu w/w osobnika zasugerowałem mu zmianę zawodu. Na i tak to wygląda mnie więcej. Dlatego jak na wstępie proszę o pomoc, ewentualnie wskazanie jakiegoś mechanika w mojej okolicy dla ,którego francuski samochód jest taki sam jak każdy inny i nie naprawia tylko VW Passatów 1.9 TDI. Z góry dziękuję za pomoc.

-monter-
Posty: 1
Rejestracja: 09 wrz 2018, 18:33
Skąd: Białystok
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Nieszczelny przewód olejowy turbiny

Post autor: -monter- » 15 paź 2023, 15:38

Cześć. Co prawda post jest stary, ale może jeszcze komuś się przyda. Miałem kiedyś ten sam problem. Po zdemontowaniu metalowego dolotu powietrza i osłony termicznej sprężarki bez większego problemu odkręciłem rurkę. Ale jest jeszcze inne zagadnienie, mianowicie z jakiego materiału będzie wykonany nowy oring. Ja wymieniałem kilka razy, w końcu użyłem FPM i od trzech lat jest sucho. Nowe rurki były wtedy dostępne w ASO w cenie ok 400zł. W załączniku masz zdjęcie całej rurki. Oryginalny oring miał zielony kolor.
Załączniki
rurka olejowa F4Rt.jpg
rurka olejowa F4Rt.jpg (58.12 KiB) Przejrzano 614 razy

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Nieszczelny przewód olejowy turbiny

Post autor: Magister » 19 paź 2023, 20:42

W ASO i na internetach są dostępne zestawy naprawcze, tzn. Zielony oring i podkładki miedziane, naturalnie oryginalne. Cena, coś w okolicach 50 zł. Wiem, bo sam stosuję.

ODPOWIEDZ